• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
گفتگوی اختصاصی میلکان با دانشجوی دکترای عمرانی که رفتگری می کند؛

همه آنچه که در باره رفتگر مهندس کرمانشاهی می خواهید بدانید

  • کد خبر : 4496
  • 16 مهر 1397 - 14:02

 “دکترای عمرانی که رفتگر شهرداری است“ خبری دردناک، دور از ذهن و غیرقابل باور که امروز فضای مجازی استان و یا حداقل گروه های خبری را تحت الشعاع خود قرار داده است. تیتر یک روزنامه باختر  امروز به این مطلب اختصاص داشت، خبری که در نگاه اول هیچ خواننده ای را شاید قانع نکرد و […]

 دکترای عمرانی که رفتگر شهرداری است خبری دردناک، دور از ذهن و غیرقابل باور که امروز فضای مجازی استان و یا حداقل گروه های خبری را تحت الشعاع خود قرار داده است. تیتر یک روزنامه باختر  امروز به این مطلب اختصاص داشت، خبری که در نگاه اول هیچ خواننده ای را شاید قانع نکرد و این سوال اساسی را در ذهن ها ایجاد کرد که آخر مگر می شود؟ مگر داریم؟ آخر دکترای عمران و رفتگری؟؟؟!!!

برای پاسخ به همه پرسش هایی که ذهنمان را هر لحظه بیشتر درگیر می کرد از نویسنده خبر و هرکسی که می شناختیم، سراغ از نام و نشانش گرفتیم.

 پس از پیداکردن شماره تماس او را به دفتر نشریه میلکان دعوت کردیم. در تصورمان با حفظ احترام برای همه پرسنل زحمت کش شهرداری و بویژه نیروهای پاکبان، منتظر حضور و دیدار با فردی بودیم که با تیپ کارگری از در وارد شود.

اما بر خلاف تصور ذهنی ما از این قشر زحمت کش جوانی آراسته با یک دست کت و شلوار طوسی با یک کیف چرمی از در وارد شد و خود را سوژه مورد بحث ما معرفی کرد.

جوانی با اخلاق و خوشرو که حرمت گوشهای شکسته اش را حفظ کرده بود منش و رفتاری پهلوانی داشت. از همان اول درخواست داشت نام و عکسی از او منتشر نشود تا دانشجویانش از درس خواندن نا امید نشود.

او متولد سال ۱۳۶۸ و متاهل که با خانم خانه دار و فرزند دو ساله اش همراه با مادرم و پدرش که بازنشسته شهرداری است  زندگی می کند.

کارشناسی رشته عمران-عمران را از دانشگاه آزاد کرمانشاه، کارشناسی ارشد عمران سازه‌های الکترونیکی را از دانشگاه شیراز اخذ و در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت منابع آب است و منتظر امتحان جامع و ارائه رساله برای اخذ مدرک دکترا.

به گفته خودش ۳۵ مقاله علمی ملی و  بین المللی دارد که اکثر آنها  درحوزه آب و مدیریت شهری است نگاشته شده است .

در خصوص وضعیت کاری اش پاسخ داد: من از سال ۸۷ درشهرداری به صورت روز مزد مشغول به کارشدم و یک وقفه ۶ ماهه ایجاد شد که همه را اخراج کردند و این وقفه ها طی چنددوره اتفاق افتاد اما ازسال ۹۴ بدون وقفه کارم را انجام داده‌ام و درحال حاضر به عنوان نیروی کمکی ماشین جاروی جدول باپرداختی ۱میلیون و۲۰۰ هزارتومان کارمی کردیم اما حالا به ۱میلیون و۵۰۰ هزار ارتقاء یافته که چند ماه یک بار این حقوق را دریافت می کنیم . که درحال حاضر ۴ ماه است که بیمه‌مان پرداخت نشده است و دفترچه مان قابل تمدید نیست تا پرداخت صورت نگیرد.

برخورد مدیران پس از انتشار این خبر چه بوده است ؟

تنها تماسی که دریافت کردم ازروابط عمومی شهرداری مرکز بود که گفتند که باید اعلام کنی سرکارگر بوده‌ای و مدرک درکتری نداری. اما برفرض که من سرکارگر هم بوده‌ام مگر فرق یک سرکارگر بارفتگر چیست؟ البته من برای همه‌ی مشاغل احترام قائل هستم اما حالا که من درس خوانده ام شاید بتوانم برای شهرکاری کنم چرا وقتم راتلف کنم.

یکی از شرکت های مشاور قرار بود که آب های سطحی کرمانشاه رابررسی کنند و قراردادی میلیاردی بسته بودند. من به یکی ازآشنایان گفتم من اینکار را با همان حقوق ماهیانه‌ای که درحال حاضر ازشهرداری می‌گیرم انجام می‌دهم به شرط پرداخت به موقع. چه نیازی است که شهرهای دیگر این کار را برای ما انجام دهند .

یکی از مشکلات ما درحال حاضر دفع آب های سطحی است آیا شما دراین زمینه توانایی ارائه‌ی راهکاری دارید؟

بله ، تمامی مراجعات  به شهرداری بخاطر آسفالت  و جمع شدن آب های سطحی است . الان  طرح پژوهشی داریم که با استاید آن رابررسی می‌کنیم. اما کسی پیگیر نشد و ما هم دنبال نکردیم چون می دانیم براساس یک سری آشنابازی و رابطه هایی که هست کسی به ما کار نمی دهد .

آیا تا بحال برای استخدام در شهرداری اقدامی انجام داده اید؟

  درکادرشهرداری خیلی ها با مدرک دیپلم و پایین تر پست دفتری دارند. حرف من این است که اگرآزمونی هم برگزار نمی‌کنند بگویند افرادی که روزمزد هستند با مدرک دیپلم به بالا و کسانی که لیسانس به بالا هستند قراردادی شوند که برای کارگران انگیزه وامنیت شغلی ایجاد شود.

برای شما سخت نیست باتوجه به رزومه تان  دراین شغل فعالیت کنید ؟

هرشغلی شریف و محترم است اما مشکل اصلی این است که دانشجویان من اگر جایگاه  شغلی مرا بدانند انگیزه ای برای ادامه ی این رشته برایشان نمی ماند.

آیا تا به حال دانشجوهایتان شمارا درمحل کاردیده اند؟

خیلی ازآنها سوال می کنند که شما کجا کار می‌کنید . فکر می‌کنند با رزومه ومقاله های من الان باید با یک شرکت معتبر همکاری کنم.  لبخندی می زند و می گوید من سرکار با استتار کامل حاضر میشوم.

دلیل ماندن شما دراین شغل چیست؟

همیشه امیددارم که وضعیت بهتر می شود. شاید شهردار جدید بیاید و برای کادرخود به دنبال افراد تحصیل کرده باشد.

آیا تا به حال به فکرثبت شرکت افتاده ای؟

بله با مشاور صحبت کردیم گفتند که کار را بیشتر به افرادی می دهند که دراین کارشناخته شده اند . شرکتی راه انداخته بودیم اما چون هزینه بر بود قادربه ادامه نبودیم .

به فکر مهاجرت بوده اید؟

خیر به خاطر پدرومادرم چون پیر هستند ترجیح می دهم کنارشان باشم .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.