• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
  کاهش شدید سهم کرمانشاه از صادرات به عراق

کاهش ۳۰ درصدی سهم صادرات کرمانشاه به عراق/ سهم صادرات کرمانشاه از ۵۸درصد به ۲۸درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 4478
  • 16 مهر 1397 - 6:13

عبدالله مرادی – گروه اقتصادی مجله اقتصادی کانی- استان کرمانشاه سالها به عنوان دروازه اصلی صادرات به کشور عراق سهم بالغ بر ۵۸ درصد از صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق را در دست داشته است. یکی از مهمترین راه های توسعه صادرات است که علاوه بر ارائه خدمات به صادرات کالاهای دیگر استان ها، باید […]

عبدالله مرادی – گروه اقتصادی

مجله اقتصادی کانی- استان کرمانشاه سالها به عنوان دروازه اصلی صادرات به کشور عراق سهم بالغ بر ۵۸ درصد از صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق را در دست داشته است.

یکی از مهمترین راه های توسعه صادرات است که علاوه بر ارائه خدمات به صادرات کالاهای دیگر استان ها، باید زمینه صادرات تولیدات داخل استان نیز فراهم شود.

مدیرکل  گمرکات استان کرمانشاه در آخرین گزارش این اداره کل اعلام داشته است : در  ۶ ماهه  نخست سالجاری در مجموع ۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۳۳۱ تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ۱۳۴ هزارو ۲۶۷ دلار به کشور عراق صادر شده است و کرمانشاه با صدور ۲ میلیون  ۷۷۵ هزارو ۶۹۰ تن کالا (اظهاری و عبوری) به ارزش ۱ میلیارد و ۳۶۱  میلیون و ۲۶۸ هزارو ۹۳۲  دلار از لحاظ وزنی سهم ۲۸ درصدی و از حیث ارزشی سهم ۳۰ درصدی صادرات کل کشور به عراق را بخود اختصاص داده است .

هرچند که مرز سومار با توجه به شرایط پیش آمده در عراق در ۲ سال گذشته بیشتر مورد توجه بوده است و با رشد قابل قبولی مواجه بوده است اما این رشد همگام با میزان صادرات کشور به عراق نبوده و هرچقدر صادرات ایران به عراق افزایش پیدا کرده است سهم کرمانشاه از این میزان درصد کمتری بوده است .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.