• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه :

با تعهد سپاری ارزی بازارهای صادارتی عراق و افغانستان را از دست خواهیم داد

  • کد خبر : 4456
  • 14 مهر 1397 - 7:34

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و معاونین این وزارت خانه ، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان برگزار شد با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه بیان داشت: این شرایط […]

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و معاونین این وزارت خانه ، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان برگزار شد با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه بیان داشت: این شرایط توان تولید برای  صنعتگران و معدن کاران را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین ، جهانبخش شکری از وزیر خواست در خصوص تعهدات ارزی برای کشورهای عراق و افغانستان با توجه به شرایط معاملات تولیدکنندگان که ریالی است تمهیداتی اندیشید شود. چون این معاملات به صورت ریالی صورت می گیرد و ارزی دریافت نمی شود.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده تفاوت زیاد ارزش گذاری گمرک بوده که حدودا ۳برابر قیمت ارزی برآورد می شود. بطور مثال: هر یک کیلو مواد پلیمری یک دلار قیمت آن می ‌باشد اما گمرک آن را ۳ دلار، کاشی کاشی ۲۰ تومان قرار داد دارد اما به خاطر اینکه قرارداد از قبل بسته شده است باید مبلغی اضافه تر به عنوان تعهد ارزی برگرداند.

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش زیادی از واحدهای تولیدی استان به امید بازار صادراتی کشور همسایه راه اندازی شده اند تصریح کرد: با این موضوع تعهد سپاری ارزی دچار مشکل خواهند شد و بازاری را که با سالها تلاش به دست آورده اند از دست خواهند داد.

وی اظهارداشت:با توجه به شرایط این استان در دوران دفاع مقدس ارزهای ارزان قیمت را استانهای دیگر استفاده کردند و استان ما که در گیر جنگ تحمیلی بود از این قافله جا ماند. در دوران بازسازی نیز استان‎‌های دیگر به دلیل داشتن شرایط اقتصادی و کمبود کارخانجات در استان، بازسازی را نیز دیگر استان‌ها انجام دادند.

شکری  با بیان اینکه در زلزله آبان ماه ۹۶ خسارات مالی و جانی به این استان وارد شد خاطرنشان ساخت: هنوز واحدهای تولیدی و صنعتی نتوانسته اند از امهال وام‌ها استفاده نمایند. همچنین درخواست داریم با توجه به شرایط استان بدون در نظر گرفتن آسیب ساختمانی دیگر زوایای زلزله را نیز در استان در نظر گرفته و تمام وامهای بخش صنعت و معدن استان به مدت ۲ سال امهال گردد.

وی با انتقاد از عدم اجرای بند(و) تبصره ۱۶ که مصوب هیئت دولت بوده توسط بانک‌ها اظهارداشت: در این قانون قرار بود که اصل بدهی و سود آن طبق قرارداد اولیه دریافت گردد اما با گذشت شش ماه از آن هیچکدام از بانک‌ها حاضر به اجرای آن نیستند. اگر این طرح اجرای شود بخش زیادی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید باز خواهند گشت و شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان خواهیم بود.

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در ادامه به عدم پرداخت وام فراگیر سال ۹۶ در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه طرح ها در این بخش نیز پذیرش نمی شود و هنوز یک طرح نیز پرداختی نداشته اند.

وی به بدهی های ارزی از محل صندوق ذخیره ارزی کشور که هنوز بلاتکلیف است نیز اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: تسهیلات بخش تولید تک رقمی شود تا به سود آوری برسد. بانکها شرایط تولید را در نظر نمی گیرند و تعطیلی و رکودی مانند همین اعتصاب کامیونداران که تولید کننده در آن دخیلی نیست را در نظر نمی گیرند و سود تهسلات بدون وقفه به وامها اضافه می شود.

شکری در پایان خواستار حمایت بیشتر از تشکل‌های بخش خصوصی شد و اظهارداشت: برای تسهیل در امور سرمایه گذاری می خواهیم که صدور جواز تاسیس به این تشکل و مجوز انجام مشاوره های حقوقی، بیمه‌ای  و مالیاتی به خانه صنعت و معدن داده شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.