• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
استاندار کرمانشاه خبرداد؛

تصویب اختصاص ۹۳ هزار تن آهن آلات به مناطق زلزله زده استان

  • کد خبر : 4441
  • 13 مهر 1397 - 8:05

استاندار کرمانشاه از تصویب اختصاص ۹۳ هزار تن آهن آلات به مناطق زلزله زده استان در سفر وزیر صنعت به استان کرمانشاه خبر داد. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین هوشنگ بازوند شامگاه پنج شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگذار شد، ضمن تشکر […]

استاندار کرمانشاه از تصویب اختصاص ۹۳ هزار تن آهن آلات به مناطق زلزله زده استان در سفر وزیر صنعت به استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین هوشنگ بازوند شامگاه پنج شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگذار شد، ضمن تشکر از وزیر و تلاش این وزارت خانه برای افتتاح مرکز توان بخشی شهرستان سرپلذهاب که در مدت ۶ ماه به بهره برداری رسید، در خصوص خواسته ها نیاز های استان اظهار داشت: ضمانت ها در تسهیلات بخش صنعت در واحدهای مناطق زلزله زده از ۸۵ تا ۱۰۰ درصد شامل معافیت شوند و تسهیلات ۱۵ میلیاردتومانی برای صنایع افزایش یابد و ضمانت ها به صورت زنجیره ای مورد قبول بانک ها قرار گیرند.

وی با اشاره به تصویب اختصاص حدود ۹۳ هزار تن آهن آلات به مناطق زلزله زده در سفر وزیر به استان، تصریح کرد:در صورت امکان با توجه به فعالیت واحدهای موجود در استان بخشی از این تخصیص به صورت شمش آهن با قیمت مناسب در اختیار این واحد ها قرار گیرد تا چرخه تولید در استان نیز رونق بگیرد.

استاندار کرمانشاه در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از چالشهای موجود را کمبود بانک های عامل عنوان کرد که برخی در شهرستانها حتی شعبه ندارند که اگر امکان پذیر باشد توسط سایر بانک ها نیز اجرایی شود.

بالا بودن تعرفه آب واحدهای صنعتی هم به لحاظ تخصیص و هم تعرفه و ماده ۱۴۱ قانون تجارت به عنوان مانع توسعه تجارت است که بانکها به آن عمل نمی‌کنند.

بازوند با اشاره به ضرورت توجه ویژه به واحد های صنعتی راکد استان در ادامه خواستار اجرایی شدن توسعه ایران‌خودرو کرمانشاه که توسط معاون اول کلنگ زنی شد و آن را به عنوان یک مطالبه جدی مردم استان مطرح کرد.

استاندار کرمانشاه در پایان مشکل پیمان سپاری ارزی را مطرح نمود که برای صادر کنندگان مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است که اگر راه حل مناسبی برای آن دیده نشود در نیمه دوم سال ما را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.