• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

دامپزشکی کرمانشاه با درمانگر های غیر مجازبرخود قضایی می‌کند

  • کد خبر : 4299
  • 05 مهر 1397 - 5:11

 سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه گفت: تمام دارو و واکسن های مربوط به دام باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت ورود و خروج دارو (d.ivo.ir) و از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی در سطح کشور توزیع شود و تنها کلنسین های پروانه دار اجازه درمان دارند که به طبع آن حتما با درمانگر های غیر مجاز […]

 سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه گفت: تمام دارو و واکسن های مربوط به دام باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت ورود و خروج دارو (d.ivo.ir) و از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی در سطح کشور توزیع شود و تنها کلنسین های پروانه دار اجازه درمان دارند که به طبع آن حتما با درمانگر های غیر مجاز برخورد قانونی می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ دکتر صیاد غلامی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با درمانگاه های دام کوچک شهرستان کرمانشاه بر رعایت قوانین و مقررات از سوی درمانگاه ها و داروخانه های دامپزشکی تاکید کرد و افزود: تمام فعالیت های این مراکز را کنترل و رصد می کنیم.
وی یادآوری کرد که واکسن و واکسیناسیون بیماری های استراتژیک دامی به صورت رایگان و از طریق ادارات دامپزشکی یا از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی انجام می شود.
دکتر غلامی در ادامه همچنین به تعامل و همکاری در چهار چوب قانون با درمانگاه های دام کوچک تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری بخش خصوصی با دامپزشکی به پیشبرد هرچه بیشتر سلامت جامعه و جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک و همچنین حل مشکلات سر راه این بخش کمک خواهد کرد.
در این جلسه دکتر تورج کرمیان مسئول اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان نیز حضور داشت و در سخنانی با ارائه قوانین و بخشنامه ها و مصوبات انجام گرفته در این خصوص نسبت به حل مشکلات موجود راهکارهای اجرایی را ارائه داد.
او یادآور شد تنها با همکاری بین بخشی نتیجه مطلوب حاصل می شود و این خود نیاز به تعامل دو سویه از طرف بخش دولتی به عنوان حاکمیت و بخش خصوصی به عنوان خدمت رسان دارد.
در ادامه این جلسه همچنین مسئولان درمانگاه های بخش خصوصی نیز مشکلات و پیشنهادات خود را در این باره اعلام کرده و بر همکاری هر چه بیشتر با اداره کل دامپزشکی استان تاکید کردند.
اکنون در استان کرمانشاه تعداد ۵۷ درمانگاه و مرکز مایه کوبی، چهار درمانگاه حیوانات خانگی، ۱۱ شرکت پخش استانی دارو و واکسن، ۵۵ واحد داروخانه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه فعال و مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.