• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
در کارگروه گردشگری استان مصوب شد:

تقویم فرهنگی کرمانشاه تدوین می شود

  • کد خبر : 4293
  • 04 مهر 1397 - 15:57

کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تدوین تقویم فرهنگی استان را در دستور کار ادارات استان قرار داد. به گزارش خبرنگار میلکان ، سومین کارگروه گردشگری استان عصر روز سه شنبه سوم مهر ماه به ریاست استاندار کرمانشاه و با دستورکار تصویب برنامه ها و اعتبارات تبلیغات گردشگری سال ۹۷ و تدوین […]

کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تدوین تقویم فرهنگی استان را در دستور کار ادارات استان قرار داد.
به گزارش خبرنگار میلکان ، سومین کارگروه گردشگری استان عصر روز سه شنبه سوم مهر ماه به ریاست استاندار کرمانشاه و با دستورکار تصویب برنامه ها و اعتبارات تبلیغات گردشگری سال ۹۷ و تدوین تقویم فرهنگی استان کرمانشاه از اسفند ۹۷ لغایت پایان سال ۹۸ برگزار شد.
جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه با طرح این مساله که چرا استان کرمانشاه با وجود همه ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در جذب گردشگر موفق نبوده است؟ بیان کرد: صرف نظر از عامل جنگ، بازسازی و زیرساخت ها، پنج عامل اساسی از جمله مهمترین عوامل این مساله می‌باشد وی ادامه داد: عواملی همچون بسته بودن مسیر عتبات عالیات، نا امنی های عراق، حضور داعش و مسائل اقلیم کردستان عراق، مساله زلزله، ضعف در تبلیغات و معرفی استان و عدم همراهی ارزشمند دستگاه های دولتی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری و اقتصادی کردن این رویدادها در جذب گردشگر استان در سالیان اخیر تاثیرگذار بوده اند.
بالایی با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد در حوزه های فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری و … در کرمانشاه، اظهار کرد: این رویدادها در طول سال و به صورت ملی، منطقه‌ای و گاها بین المللی برگزار می شود، اما به دلیل همپوشانی، موازی کاری، عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم همکاری دستگاه ها وجهه اقتصادی برای استان پیدا نمی کنند.وی افزود: در نظر داریم تمام رویدادهایی را که دستگاه های مختلف از اسفند امسال تا پایان سال ۹۸ برگزار می کنند را احصاء کرده و یک تقویم فرهنگی با تاکید برگردشگری تهیه کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، تمام دستگاه های اجرایی استان موظفند ظرف ۱۵ روز رویدادهای مهم حوزه خود را که در سه سطح یادشده برگزار می شود را به معاونت سیاسی استانداری ارسال کنند تا زمینه هم‌افزایی بیشتر دستگاه ها در استان فراهم شود. وی در ادامه به کلیدی بودن تبلیغات در گردشگری اشاره کرد و گفت: تبلیغات می‌تواند برای جذب سرمایه گذار و سپس ورود گردشگر بسیار حائز اهمیت باشد، لذا انتظار است دستگاه ها و ادارات استان در برنامه‌هایی که اجرا می کنند، بحث گردشگری را در اولویت خود قرار دهند، چراکه باید گردشگری را به موضوعی فرابخشی در استان تبدیل کنیم.وی اضافه کرد: تا سال مالی آینده حدود هفت میلیارد تومان را درحوزه تبلیغات گردشگری هزینه خواهیم کرد که از این میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم دولت و بقیه سهم بخش خصوصی خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه همچنین به ایده کرمانشاه ۲۰۲۰ و نقش آن در رونق گردشگری کرمانشاه پرداخت و افزود: اگر این رخداد را درکرمانشاه داشته باشیم، طبق وعده استاندار ۵۰ درصد از منابع مورد نیاز اجرای آن از محل منابع استان تامین می شود.
در ادامه محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در کارگروه گردشگری استان باتاکید براینکه باید یک نگاه گردشگری در استان حاکم شود، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید بینش و نگرش به حوزه گردشگری را در استان ایجاد و تقویت کند.وی ادامه داد: در این راستا بین دستگاه ها و لایه های مختلف جامعه استان باید به گردشگری به عنوان یک سرمایه توجه شود.معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه وجود ظرفیت های گوناگون گردشگری در حوزه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و… را در استان یک ثروت خدادادی توصیف کرد و گفت: شهر کرمانشاه را با وجود رودخانه قره سو تنها با کمی همت می توان به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل کرد.
وی بر لزوم ارتقاء نگاه و فرهنگ گردشگری بین مردم استان تاکید کرد و افزود: باید این آموزش ها را داشته باشیم تا همه اقشار مختلف در جذب گردشگر نقش آفرینی کنند.
الهی تبار با بیان اینکه مسیرهای گردشگری باید پرجاذبه باشند، عنوان کرد: متاسفانه در جاده های کرمانشاه تابلوهای فاصله تا اثرتاریخی نصب نشده و اداره کل راهداری نیز آن را از وظایف خود نمی داند، درحالیکه گردشگری حوزه ای فرابخشی است. وی تصریح کرد: همچنین به منظور ورود گردشگران به استان باید با تورلیدرها ارتباط گرفته و همایشی برگزار کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه باید به پروژه ۲۰۲۰ به عنوان یک محور کاری در استان توجه کنیم، گفت: فرصت مناسبی است که روی این پروژه کار و هدفگذاری کنیم.
وی خواستار توجه به نقش سازمانهای مردم نهاد در جذب گردشگر و کاهش هزینه تبلیغات گردشگری در استان شد.
هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز داشتن پتانسیل گردشگری، وجود زیرساخت ها، فرهنگ و اتمسفر گردشگری، معرفی صحیح و نهادینه کردن فرهنگ گردشگری را از ارکان اصلی موفقیت در مقوله گردشگری عنوان کرد و افزود: مردم ایران کرمانشاه را باید با یک برند و شعار بشناسند، لذا به برند نیاز داریم.
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت هایی همچون تبلیغ در رسانه ملی برای معرفی گردشگری کرمانشاه استفاده کنیم.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: باید از شرکت های تبلیغاتی با پرداخت تسهیلات حمایت کرده تا کرمانشاه را معرفی کنیم. وی بهره مندی از فضای دیجیتال را از دیگر ظرفیت هایی عنوان کرد که باید از آن برای جذب گردشگر به کرمانشاه استفاده کرد و گفت: از آنجایی که انعکاس اخبار منفی درکاهش جذب گردشگر موثر است، رسانه های استان باید این مقوله را مورد توجه قرار دهند.
در این جلسه علاوه بر موافقت با برنامه و بودجه درخواستی تبلیغات گردشگری استان در سال جاری، پیگیری یک رویداد بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ به میزبانی کرمانشاه و تدوین تقویم فرهنگی استان در سال پیش رو مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.