• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشورزی استان کرمانشاه:

زمان كشت كلزا در مناطق سرد و معتدل استان كرمانشاه فرا رسیده

  • کد خبر : 4240
  • 03 مهر 1397 - 7:45

زمان كشت كلزا در مناطق سرد و معتدل استان كرمانشاه فرا رسیده؛ كلزاكاران نسبت به كشت بموقع اقدام كنند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان خبر داد و گفت: کشت کلزا در استان کرمانشاه از ۱۵ شهریورماه آغاز شده؛ کشاورزان کلزاکار نسبت […]

زمان كشت كلزا در مناطق سرد و معتدل استان كرمانشاه فرا رسیده؛ كلزاكاران نسبت به كشت بموقع اقدام كنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان خبر داد و گفت: کشت کلزا در استان کرمانشاه از ۱۵ شهریورماه آغاز شده؛ کشاورزان کلزاکار نسبت به کشت تا پنجم مهرماه سالجاری اقدام کنند.

به گزارش میلکان آنلاین ، دکتر سید افشین صفوی با اعلام خبر فوق افزود: بهترین زمان کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان از ۱۵ شهریورماه تا ۵ مهرماه سالجاری است پس کشاورزان کلزاکار سعی کنند در این بازه زمانی حتما کشت خود را انجام دهند.

صفوی با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی امسال هوا زودتر سرد خواهد شد تصریح کرد: کشت امروز کلزا بهتر از انداختن کشت به فرداست پس کشاورزان این مهم را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه بذور مناسب کشت کلزا به میزان کافی تدارک دیده شده و در بین مراکز مجاز توزیع شده خاطرنشان کرد: حدود ۵۱ هزار تن بذر برای کشت کلزا در استان درنظر گرفته شده است.

صفوی با اشاره به اینکه کشاورزان استان اصرار بر کشت بذور وارداتی  دارند گفت: به منظور خود اتکایی در تولید بذر کلزا در داخل، توسط محققین دو مرکز تحقیقات معتبر در داخل کشور، لاین های پدر و مادری کلزا از فرانسه آورده و کشت شده و بذور با کیفیتی که برای کشت، سازگار با آب و هوای کشور است تدارک دیده شده است.

صفوی گفت: چندین شرکت بذرکارهای خود را با تخفیف به کلزاکاران ارائه می دهند لذا به کشاورزان توصیه می کنیم نسبت به خرید بذرکارها اقدام نمایند.

صفوی از خرید ۱۸ دستگاه بذرکار خریداری شده در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد کلزاکاران نسبت به تهیه بذرکار در استان اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سال زراعی گذشته حدود ۲۰ هزار تن کلزا در استان خریداری شد  و توانستیم رتبه پنجم کشور را در تولید این محصول به خود اختصاص دهیم.

صفوی از پیش بینی کشت ۱۶ هزار هکتار کلزا در سال زراعی جاری خبر داد که از این سطح حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن کلزا تولید شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4240

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.