• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پیش چشم خلق رودخانه را دکان می کنند

  • کد خبر : 3989
  • 14 شهریور 1397 - 12:30

رودخانه‌های داخل شهری به عنوان یک پتانسیل عظیم برای توسعه فضای شهری و جاذبه شهری محسوب می شود. درکرمانشاه این فرصت روزبه روز برای رودخانه‌های  آبشوران، قره سو و چم بشیر کرمانشاه دور و دورتر می شود. خیابان آیت الله زرندی نمونه یکی از این رودخانه زنده شهری است که به خیابان تبدیل شده است. […]

رودخانه‌های داخل شهری به عنوان یک پتانسیل عظیم برای توسعه فضای شهری و جاذبه شهری محسوب می شود.

درکرمانشاه این فرصت روزبه روز برای رودخانه‌های  آبشوران، قره سو و چم بشیر کرمانشاه دور و دورتر می شود.

خیابان آیت الله زرندی نمونه یکی از این رودخانه زنده شهری است که به خیابان تبدیل شده است.

پس از پوشاندن رودخانه آبشوران ازمیدان وزیری تا حدود میدان جلیلی، تنها کسانی اطلاع داشتند که این محله پس از پوشیده شدن رودخانه به یک خیابان و معبر تبدیل می شود که از رانت اطلاعاتی برخوردار بودند.

دربرهه‌ای اززمان و با فشاری که برروی شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه وارد شد، کانال بتنی این رودخانه را احاطه کرد تا دکانی شود برای کسانی که ازآینده این پروژه اطلاع داشتند. همین مطلعین اقدام به خرید منازل این محل به عنوان خانه‌های کلنگی و فرسوده کردند تا چنین روزی از آن بهره اقتصادی خود را ببرند.

حال پس ازگذشت یک سال و نیم ازبهره برداری ، شهرداری هیچ طرح و برنامه مشخصی برای این خیابان ندارد.

پس از تلاش های مکرر موفق نشدیم که با سرپرست شهرداری کرمانشاه ارتباطی برقرارکنیم اما طیب حیدری عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرکرمانشاه درگفت گو بامیلکان بیان داشت: هنوز هیچ طرح وبرنامه ای برای یک خیابان تدوین و مصوب نشده است و مشاور طرح درحال آماده کردن طرح آن می باشد.

این معبر با توجه به ترافیک خیابان جوانشیر و یک طرفه بودن خیابان مدرس یکی از معبرهای اصلی شهر کرمانشاه محسوب می شود.

اطراف این خیابان را منازل مخروبه، فرسوده و پوشش گساهان خودرو گرفته است و نمایی بسیار زشت و نا زیبا را به این خیابان داده است .

اقدامات شهرداری کرمانشاه آنقدر کند و لاک پشتی صورت می گیرد که مردم چند گام از این مجموعه مدیریتی جلوترهستند.

امروزه شاهد آن هستیم که منازل و ساختمان‌های فرسوده اطراف این خیابان در حال تبدیل شدن به واحدهای صنفی تجاری بدون مجوز و اجازه شهرداری است.

دوران سرپرستی شهرداران – که در کرمانشاه هم کم نبوده- همواره بهترین زمان برای چنین تخلف‌هایی می باشد چون در این چنین مقاطع زمانی تمام تمرکز بدنه مدیریتی و حتی کارگری شهرداری بر چانه زنی و معرفی گزینه برای تصدی پست شهردار است.

شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه تا این خیابان هم مانند پارک کوهستان و سراب قنبر به محل ساخت و سازهای غیر قانونی تبدیل نشده است باید برنامه ای مدون و متناسب برای آن داشته باشد .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.