• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

سازمانی که خود محتاج مدیریت و برنامه ریزی است

  • کد خبر : 3869
  • 07 شهریور 1397 - 15:25
سازمانی که خود محتاج مدیریت و برنامه ریزی است

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه نیروهای خوب و توانمندی در حوزه های مختلف دارد که به شخصه از آن ها نکته های بسیار آموخته ام و از معدود مجموعه هایی است که افرادی با دغدغه توسعه پایدار در آن مشغول فعالیت هستند. مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وجود برخورداری از این سرمایه […]

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه نیروهای خوب و توانمندی در حوزه های مختلف دارد که به شخصه از آن ها نکته های بسیار آموخته ام و از معدود مجموعه هایی است که افرادی با دغدغه توسعه پایدار در آن مشغول فعالیت هستند.
مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وجود برخورداری از این سرمایه های انسانی مناسب، هنوز نتوانسته نقش قابل قبولی را در روند توسعه کرمانشاه ایفا کند.
سازمانی که خود باید نماد یک مدیریت پویا و راهبردی در استان باشد، خود از شکل دهی یک مدیریت توانمند عاجز است.
این سازمان طی این سال ها در تدوین یک نقشه راه درست برای توسعه پایدار استان چندان موفق ظاهر نشده و نتوانسته اولویت‌های توسعه را به شکل مناسبی مشخص و برای سیستم مدیریتی استان تشریح و تبیین کند.
هنوز سند آمایش استان نهایی نشده و بنا به دلایل مختلف آنچه که تدوین شده نیز محل ایراد کارشناسان است.
بخش مهمی از این ناکامی ها به نوع مدیریت رییس قبلی این مجموعه بازمی‌گردد که در ایجاد یک روح تیمی در میان کارکنان مجموعه ناتوان ظاهر شد. طی این مدت اختلاف نظرها میان بدنه مدیریتی و رئیس سازمان در حوزه های مختلف هویدا بود و این وضعیت به کارآمدی مجموعه لطمه زده است.
متاسفانه سازمان ها و وزارت خانه ها در انتصاب مدیران استانی کمترین توجه را به ویژگی های استان مقصد دارند و هر کس لابی اش قوی تر باشد راهی دیار مورد نظر می شود و عاقبت کار هم این وضعیت ناراحت کننده استان است.
امیدوارم رییس جدید این سازمان با توجه به تجربیات تلخ این چند ساله، انتخاب شده باشد و بتواند در گام اول همدلی و روح تیمی را در این مجموعه ایجاد کرده و در کنار این‌ها بتواند بستر مناسبی برای بروز توانمندی های نیروی انسانی مجموعه فراهم کند.
مجموعه مدیریت و برنامه ریزی یکی از مهم‌ ترین سازمان های راهبردی است و باید با یک بازیابی و بازسازی مناسب و یک انسجام درونی بتواند روند توسعه پایدار استان را راهبری کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.