• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

شادباش ناتمام!

  • کد خبر : 3730
  • 17 مرداد 1397 - 14:54
شادباش ناتمام!

امسال شادباش های روز خبرنگار چندان برایم دلچسب نیستند. اين شادباش ها به دل نمي‌نشينند؛ آن هم در شرایطی که کشور گرفتار مدیران ناکارآمد، رانت خواری ها، دلال بازی ها و … شده و عملکرد من به عنوان یک روزنامه نگار در شکل گیری این شرایط شرم آور، بی تاثیر نبوده است. اين ناکارآمدي سيستمي، […]

امسال شادباش های روز خبرنگار چندان برایم دلچسب نیستند. اين شادباش ها به دل نمي‌نشينند؛ آن هم در شرایطی که کشور گرفتار مدیران ناکارآمد، رانت خواری ها، دلال بازی ها و … شده و عملکرد من به عنوان یک روزنامه نگار در شکل گیری این شرایط شرم آور، بی تاثیر نبوده است.
اين ناکارآمدي سيستمي، رانت خواری ها، دلال بازی ها و فساد هم بي دليل و يا يك شبه به وجود نيامده اند. حداقل بخشي از اين وضعيت فعلي محصول مماشات و چشم پوشي هاي ما رسانه‌اي هاست. بسياري از ما بازيچه دست مديران ناكارآمد شده ايم و منفعلانه عملكرد مديراني را به نظاره نشسته ايم كه سرمايه و منابع كشور را تلف مي كنند. حتي اجازه داده ايم اين مديران ناكارآمد سبك خبرنگاري توجيه گر و مطلوب خود را شكل دهند.
كشور گرفتار نوعي پوپوليسم شعاري شده و خبري از يك گفتمان پوياي توسعه گرا و عدالت خواه نيست؛ و ما رسانه اي ها در شكل گيري اين وضعيت بي تقصير نيستيم.
واقعا در شرايطي كه مردم در تنگناي اقتصادي هستند و سرمايه هاي آن ها بر اثر كاهش ناگهاني ارزش ريال، يك شبه به نصف تقليل يافته است؛ شادباش روز خبرنگار چه لطفي دارد؟ ديدن كساني كه ديگر از عهده ي اجاره بهاي خود هم برنمي آيند و رنگ فقر بر چهره ي آن ها مستولي شده، دل و دماغي براي انسان باقي نمي‌گذارد.
اميدوارم سال آينده روز خبرنگار در وضعيتي برگزار شود كه كشور و ملت با همراهی جامعه رسانه از اين شرايط و تنگناي دشوار اقتصادي و بين المللي گذر كرده باشد و اين دیو پلید رانت خواری، دلال بازی و فساد لگام خورده باشد‌. بی‌گمان آن روز حس و حالي بهتري براي گفتن و شنيدن شادباش هاي روز خبرنگار خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.