• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
در نشست بازاریان با استاندار کرمانشاه مطرح شد؛

نظارت بر بازار را طلا و دلار انجام می دهند

  • کد خبر : 3662
  • 10 مرداد 1397 - 6:20

عبدالله مرادی – گروه اقتصادی در روزهای پر تلاطم بازار ایران و به تبع آن کرمانشاه رییس اتحادیه های صنفی و جمعی از بازاریان همراه با اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با استاندار و جمعی از مدیران استان به بحث و تبادل نظر پرداختند. رییس اتاق اصناف کرمانشاه: […]

عبدالله مرادی – گروه اقتصادی
در روزهای پر تلاطم بازار ایران و به تبع آن کرمانشاه رییس اتحادیه های صنفی و جمعی از بازاریان همراه با اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با استاندار و جمعی از مدیران استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رییس اتاق اصناف کرمانشاه:
تعدیل بازرسان نظارت را دشوار کرده است
رضا سلیم ساسانی در این دیدار با بیان اینکه اتاق اصناف نماینده ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۵۸ اتحادیه است گفت: مهمترین رسالت اتاق اصناف را کنترل و نظارت بر اصناف است که به علت عدم تخصیص بودجه بسیاری از بازرسان تعدیل شده اند و نظارت ها دشوار شده است.
رییس اتاق اصناف کرمانشاه عدم همکاری بانکها در خصوص ارائه تسهیلات بانکی با شرایط مناسب را از دیگر مشکلات اصناف برشمرد و گفت: با توجه به شرایط رکود بازاریان به این تسهیلات نیاز دارند.
وی با بیان اینکه فعالیتهای صنفی کفاف هزینه ها را نمی دهد بیان داشت: امروز بازاریان و اصناف نیاز مبرم به تسهیلات بانکی دارند اما هیچ بانکی تسهیلات ارزان قیمت برای بازاریان ندارد و این عدم همکاری عاملی در جهت تعطیلی واحدها شده است.
سلیم ساسانی با تا کید بر اینکه بازاریان اخلالگر نیستند،یاد آور شد: رویکرد اصناف حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همواره توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند، لذا دولت هم باید در جهت رفع مشکلات آنها بکوشند.
وی خاطر نشان ساخت: : در سال گذشته مقرر شد کمیته‌ای متشکل از تمام ادارات و نماینده اصناف تشکیل شود و مشکلات اصناف را پیگیری کنند و اصناف در تصمیم گیری‌ها دخالت داده شوند اما تاکنون این امر محقق نشده است.
وی مشکل مالیات را از عمده ترین مشکلات اصناف عنوان کرد و گفت: نیاز داریم که هرچه سریعتر شهرک صنفی مشاغل آلاینده راه‌اندازی شود.
سلیم ساسانی از برگزاری بدون مجوز نمایشگاه توسط برخی ادارات انتقاد کرد و بیان داشت: برخی از ادارات اقدام به برگزاری نمایشگاه بدون مجوز و در محل خارج از نمایشگاههای بین‌المللی شهر می‌کنند که ضمن بر هم زدن جلوه بصری شهر موجب ضایع شدن حق اصناف می‌شوند و باید با قاطعیت با آنها برخورد شود.
رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه:
عدم تعیین نرخ در ۵سال گذشته نانواها را مجبور به کم فروشی کرده است
رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه با انتقاد از عدم افزایش قیمت نان در ۵ سال اخیر گفت : با توجه به عدم افزایش قیمت و بالا رفتن هزینه های نانواها مجبور به کم فروشی و کسب در آمد حرام شده اند .
اعتضاد علیزاده با بیان اینکه گوش شنوایی برای شنیدن درد دلهای ما وجود ندارد گفت: ما دوست نداریم پول حرام کسب کنیم اما ناچاریم. بایستی با این پول حرام نان زن و بچه بدهیم ، مالیات بپردازیم، جریمه تعزیرات بدهیم و خمس هم بدهیم، بعد انتظار داریم که زلزله و خشکسالی هم نداشته باشیم .
وی یاد آور شد : دستمزد کارگران در تمام صنوف و مشاغل هرسال ابلاغ و لحاظ می‌شود اما کارگر نانوایی باید در سخت ترین شرایط کاری بسوزد و بسازد و با دستمزد پایین کار کند .
رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه افزود: نانواهای کرمانشاه به ویژه یارانه‌ای ها در حال ورشکستگی هستند . قیمت تمام شده نان سنگک ۵۵۰تومانی برای نانوا ۷۵۰ تومان تمام می شود . هر نان لواشی ۱۶۰تومانی ۲۰۰ تومان هزینه می برد باید از کجا جبران این مابه التفاوتها و ضررها بشود؟
وی جریمه نانواها را ظلم به آنها دانست و گفت: ۵ سال است عذاب می کشیم ما آرد یارانه ای نمی خواهیم. می گویند رقابت باشد برای نانوایی با آرد یارانه ای انواع خط کشها گذاشته می شود و می خواهند با نانوایی آزاد پزی که کاملا در وزن و قیمت آزاد است رقابت کند .
رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه:
نظارت بر بازار را طلا و دلار انجام می دهد
رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه نیز با انتقاد تندی نسبت به وضعیت بازار گفت: بازاری نیستیم بازاری اعضای بازارند ما نماینده‌های بازاریم بدون نظارت. امروز نظارت بر بازار را طلا و دلار انجام می دهد .
محسن ملکی با بیان اینکه نرخ دلار و سکه هر لحظه روبه افزایش است اظهار داشت: بازاری چه کاری می تواند انجام بدهد .کدام یک از مدیران ارشد و مدیران کل می توانند بر این بازار نظارت کنند. ناظرینی که به مغازه بازاریان مراجعه می کنند در برابر جواب کسبه ای که می گویند دلار این قیمت است چه جوابی می توانند بدهند .
وی یاد آور شد: در صنف املاک صد در صد رشد داشته ایم . در برخی محله‌ها متری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون رسیده است اجاره بها افزایش چشمگیری داشته است . باید دولت طرحی اجرا کند و در مراکز استانها به صورت پایلوت نرخ گذاری کنند به ویژه برای بساز و بفروشها . حباب که ایجاد شود نه دولت می تواند نظارت کند و نه بازرس نظارتی وجود دارد.
ملکی افزود: بین شعار با عمل خیلی فاصله دارد. گناه هیچ یک از مدیران نیست. ما هم از برخی بازاریان گله مندیم که کالاهایی که هیچ ارتباطی با ارز و طلا ندارد را چند برابر گران می فروشند.
هیچکس نمی تواند بازار را کنترل کند اما باید واقعیت ها را بدانیم و چاره‌ای اندیشیده شود .
رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه :
در این بازار چگونه جوانان می‌توانند ازدواج کنند
رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه گفت: بازاریان بازوان انقلابند و هیچگاه مقابل انقلاب قرار نمی گیرند کسانی هستند که در زمان بحران پشتیبان انقلاب و جبهه های دفاع مقدس بودند .
مجتبی فیروزی با اشاره به رکود بازار در سالهای اخیر و تلاطم امروز بازار اظهار داشت: ما بازاریان در توانمان نیست که نیست که این التهابی که به وجود آمده را کنترل کنیم .
وی افزود: همکاران طلا فروش فشار می آورند که بازار را تعطیل کنیم چون هر آنچه می فروشند ضرر است .
با این قیمت طلا و ارز جوانانی که قصد ازدواج دارند می توانند طلا و دیگر لوازم شروع یک زندگی را بخرند ؟ این مشکلات را به مسئولین کشور انتقال بدهید. در این سالها هر آنچه می فروشیم نمی توانیم جایگزین کنیم اگر نفروشیم نمی توانیم خرج زن و بچه را بدهیم .
رییس اتحادیه قصابان کرمانشاه:
کشتارگاه کرمانشاه بیشترین هزینه ها را به قصابان تحمیل می‌کند
رییس اتحادیه قصابان کرمانشاه نیز در این دیداربا بیان اینکه مشکل قیمت گوشت در استان کرمانشاه مسئله قدیمی است گفت: با صادرات دام میادین خالی از دام شد و آن زمان هیچ اقدامی صورت نگرفت و حالا هم که صادرات قطع شده است قاچاق خیلی بیشتر در حال انجام است. میادین رها شده‌اند و نظارتی بر میادین عرضه دام نیست.
حسن آمویی با اشاره به قانونی که در رابطه با صادرات دام و وورود گوشت خارجی وجود دارد اظهارداشت: بارها تقاضا کرده‌ایم که از این گوشتی که در تهران توزیع می شود هفته‌ای یک کانتینر نیز به فروشگاههای کرمانشاه بدهید که بازار اشباه شود و مقداری از تب بازار کاسته شود اما این اقدام خیلی محدود انجام می‌شود. وی مشکل استانی این صنف را نیز کشتارگاهی برشمرد که متعلق به شهرداری است و خاطر نشان کرد: شهرداری برای این کشتارگاه تابلو کشتارگاه صنعتی زده ‌است اما ما هم باید هزینه‌های صنعتی را پرداخت کنیم و هم به سلاخ های سنتی هزینه بدهیم. بارها درخواست کرده ایم که اگر سلاخ را تحت پوشش ببرید ما بالاترین میزان پرداختی به کشتارگاه ها را پرداخت می کنیم. متاسفانه بالاترین رقم هزینه های کشوری را از ما می گیرند. درکرمانشاه به ازای هر کیلو گوشت گوسفندی ۵ هزار تومان هزینه‌های کشتارگاهی است .
رییس اتحادیه قصابان کرمانشاه فاصله میادین دام با کشتارگاهها را یکی دیگر از مشکلات استان برشمرد و گفت: اگر بر میدان دام نظارت باشد قیمت خرید دام مشخص و با اعمال ضرایبی گوشت خام به فروش می رسد.
استاندار كرمانشاه:
اصناف نقش موثري در سوق دادن نقدينگي مردم به سمت توليد دارند
استاندار كرمانشاه نیز در این نشست گفت: اصناف و اتحاديه ها مي توانند نقش موثري در سوق دادن نقدينگي مردم به سمت توليد و اشتغال ايفا كنند.
مهندس هوشنگ بازوند از بخش خصوصي به عنوان يك فرصت ياد كرد كه مديران موظف به استفاده و تقويت اين بخش به منظور كمك به رونق اقتصادي، رفاه و افزايش توليد و اشتغال در جامعه هستند.
وي با اشاره به اینکه بیکاری معضل اصلی مردم است، گفت: امروز نرخ رشد بیکاری کرمانشاه متوقف شده و این استان از صدر جدول بیکاری کشور جدا شده است.
وی با اشاره به ظرفيت و توانمندي هاي ويژه استان هاي منطقه ۴ كشور گفت: ما در حوزه گردشگری استان های زاگرس نشین کمبودی نسبت به رشته کوه های البرز نداریم اما حجم گردشگر در زاگرس بسیار کمتر از البرز است.
مهندس بازوند در ادامه اظهار داشت: نیروی محرکه اقتصاد استان در دست اصناف و اتحادیه هاست که ما باید آن را به حرکت در آوریم.
وی با بیان اینکه خروجی کار بخش خصوصی و دولتی باید رفاه و آرامش برای مردم باشد، افزود: ما باید خودمان کرمانشاه را بسازیم و مشکلات آن را حل کنیم و مطالبات جدی را به گوش مدیران ملی برسانیم.
مهندس بازوند ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان کرمانشاه برای کمک به زلزله زدگان گفت: اصناف و بازاریان به سرعت پس از زلزله وارد میدان شدند و بیشترین کمک ها را به مردم آسیب دیده داشتند.
مقام ارشد استان در ادامه به التهابات بازار اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک ، کشور این دوران جنگ روانی و اقتصادی را پشت سر خواهد گذاشت و ما سربلند از این برهه نیز بیرون خواهیم آمد.
استاندار کرمانشاه افزود: شوک اقتصادی که امروز به بازار وارد شده است کمتر از زلزله نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
مهندس بازوند تصریح کرد: زندگی ۲ میلیون نفر کرمانشاهی به تصمیمات مدیران اقتصادی استان وابسته است از این رو باید برای رفاه آنها تلاش کرد.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: باید مردم نیز توانمند شوند و پای کار آیند و برای آبادانی تلاش کنند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: خیلی ها در مناطق زلزله زده وعده‌هایی دادند اما ما می دانستیم که این افراد سلفی بگیر هستند و می روند و دولت می‌ماند و آبادانی مناطق زلزله زده.
مهندس بازوند با تاکید بر اینکه بسیاری از نقدینگی های مردم در منازل و بانک ها وجود دارد که باید به سمت تولید سوق پیدا کند، گفت: اصناف و اتحاديه ها مي توانند نقش موثري در سوق دادن نقدينگي مردم به سمت توليد و اشتغال ايفا كنند لذا ۲۱۵ تن طلا در کشور در منازل مردم است که بخشی از آن نیز در اختیار کرمانشاهی ها قرار دارد و ما باید آن را به بخش تولید سوق دهيم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.