• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه :

برای جذب گردشگر باید غذاهای محلی به منوی رستوران‌ها اضافه شود/گردشگری بدون شادی ماهیتی ندارد

  • کد خبر : 3499
  • 23 تیر 1397 - 11:21

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توسعه گردشگری را نیازمند همت جمعی دانست و اظهار داشت : بزرگترین عاملی که می تواند به ثبات و توسعه این صنعت کمک کند حمایت و همراهی مردم است. گردشگری با شادی رابطه مستقیم و قوی دارد. در یک محیط نگران، افسرده و […]

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توسعه گردشگری را نیازمند همت جمعی دانست و اظهار داشت : بزرگترین عاملی که می تواند به ثبات و توسعه این صنعت کمک کند حمایت و همراهی مردم است. گردشگری با شادی رابطه مستقیم و قوی دارد. در یک محیط نگران، افسرده و بی انگیزه نمی‌توانیم مدعی گردشگری باشیم .

به گزارش خبرنگار میلکان جلیل بالایی در آیین اختتامیه جشنواره گردشگری غذاو هنر آشپزی ایرانی که در محل بوستان شاهد کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه گردشگر به دنبال یک محیط مفره ، سالم و  شاد می گردد گفت:  متاسفانه عده ای با شادی مردم رابطه خوبی ندارند .

وی خاطرنشان ساخت: اساسا نمی شود کاری را به شکلی انجام دهیم که از ماهیتش جدا شود. ماهیت گردشگری ماهیت شادی است. نمی توانیم شادی و امید را از مردم بگیریم و در مقابل آن بگوییم گردشگری اولویت اول استان است.

بالایی بابیان اینکه امروزه غذا نه تنها بعنوان قوت لایموت و سیر شدن نیست بلکه غذا به تنهایی یک جاذبه است که می‌تواند فردی را از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر ببرد تصریح کرد: برخی از برندها اقدام به صدور غذا به دیگر نقاط می کنند اما غذای هر محیطی بنا به پخت در آن آب و هوا و توسط آن آشپز با فرهنگ خاص آن منطقه عطر و طعم می گیرد.

وی نقش غذا در سلامتی  اولین عامل در کنار ورزش دانست و تاکید کرد: امروز مردم برای سلامتی خودشان ارزش زیادی قائل هستند . این دو عامل باعث می شود که ما در کنار آثار تاریخی طبیعی و میراث های گرانقدر این کهن استان داریم به جاذبه غذا نیز توجه کنیم .

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ارتقا گردشگری نیازمند رویداد سازی‌هایی هستیم که باعث اجتماع مردم شود تاکید کرد: باید در این رویداها از ظرفیت هایی که باعث نشاط جامعه می شود استفاده کنیم . غذا باعث نشاط روحی و جسمی انسان می‌شود و لذت می برد و از تنوع غذاها لذت ببرد مقایسه کند .

بالایی شناسایی احیاء ، تقویت و آوردن غذاهای بومی محلی در منوی روستوران‌‌ها را  یکی از رسالت‌های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری برشمرد و گفت: امیدورایم در آینده شاهد باشیم که فقط علاوه بردنده کباب و خورشت خلال سایر غذاهایی که به نام کرمانشاه و برای کرمانشاه است را شناسایی و معرفی کنیم.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.