• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه :

کرمانشاه از گروه پرمصرف‌های مواد مخدر خارج و به مصرف متوسط رسیده است

  • کد خبر : 3228
  • 04 تیر 1397 - 6:40

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بر اساس شیوع شناسی که اخیرا درباره مصرف مواد مخدر استان‌های کشور اعلام شده است، استان کرمانشاه از گروه استان‌های مصرف بالا خارج و جزء گروه استان‌های مصرف متوسط شده است. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، امید قادری در نشست خبری مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،اداره ورزش […]

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بر اساس شیوع شناسی که اخیرا درباره مصرف مواد مخدر استان‌های کشور اعلام شده است، استان کرمانشاه از گروه استان‌های مصرف بالا خارج و جزء گروه استان‌های مصرف متوسط شده است.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، امید قادری در نشست خبری مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،اداره ورزش و جوانان و بهزیستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود:در استان اولین ماده مخدر مصرفی تریاک و دومین ماده گل و مشتقات آن مثل حشیش و … است .سهم گل از مواد مخدر مصرفی استان حدود ۱۲ درصد است ،این در حالی است که ماده گل به شدت اعتیاد آور و بر روی سیستم عصبی اثرات مخربی می گذارد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که سازمان بهزیستی آغاز نموده، آگاهی دادن به مردم در مدارس، مهدکودک‌ها، پادگان‌های نظامی و دانشگاه‌ها است و همچنین در حوزه درمان دارویی مثل مصرف متادون و … نیز مشغول به فعالیت می باشد که در این بخش ۱۹ کمپ ترک اعتیاد مجاز در کرمانشاه داریم.

وی خاطر نشان ساخت: مهمترین مشکل در مسئله اعتیاد وجود مراکز غیرمجازاست که به صورت مستمر با این مراکز برخورد می شود.. میزان نیاز استان به مراکز ترک اعتیاد اختیاری ۳۰ مرکز است که طی دو ماه آینده با مجوزهایی که اداره کل بهزیستی صادر کرده تعداد این مراکز به ۳۲ مورد نیز خواهد رسید.

 

قادری با اشاره به این نکته که در کمپ‌های ترک اعتیاد نمی‌توان برای بهبود معتادان معجزه کرد و بر اساس آمارهای جهانی بازدهی کمپ‌ها در بهترین حالت حدود پنج درصد است افزود:

مسئولیت مرکز ماده ۱۶ که مرکز ترک اجباری اعتیاد برای معتادان آشکار جامعه است نیز به بهزیستی واگذار شده که در این مرکز خدمات تخصصی درمانی، مددکاری، روانشناسی و … به این افراد ارائه و بانک اطلاعاتی نیز  تشکیل شده است .ظرفیت کنونی کمپ ماده ۱۶ کرمانشاه ۱۵۰ نفراست که جوابگوی نیاز استان نیست و به زودی با اجرای طرح توسعه این مرکز، ۴۰۰ نفر به ظرفیت آن اضافه می شود.

وی افزود: در کنار این بخش مراکزی هم برای کاهش آسیب معتادانی وجود دارد که امکان ترک آنها وجود ندارد که از جمله این مراکز می‌توان به سرپناه‌های شبانه اشاره کرد. در شهر کرمانشاه سه سرپناه و در اسلام آبادغرب یک سرپناه شبانه وجود دارد و قرار است مراکزی هم در سایر شهرها مانند سنقر و کنگاور ایجاد شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص طرح مرکز سیار آسیب گفت:: سه مرکز سیار کاهش آسیب  نیز برای محلات استان راه‌اندازی کردیم که با گشت در مناطق پرخطر بسته‌های غذایی، بهداشتی و … را در اختیار معتادان قرار می‌دهند. به نوعی می توان گفت تمام شهر کرمانشاه را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم.

به گفته قادری سال گذشته ۳۲۰ فقره وام در قالب تسهیلات خود اشتغالی با کارمزد چهار درصد به معتادان بهبود یافته پرداخت شده است.که امسال نیز کمبودی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

وی تصریح کرد:در پرداخت تسهیلات به معتادان بهبود یافته نداشتن ضامن است که روند دریافت تسهیلات در بانک را با مشکل مواجه می‌کند و همچنین کارفرماهایی که علی رغم پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیونی از افراد بهبود یافته استفاده نمیکنند .

وی در پایان خاطر نشان ساخت: شماره تماس ۰۹۶۲۸ همواره آماده پاسخگویی به مردم و آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسئله اعتیاد و پیشگیری از آن است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.