• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
با بررسی فضای کسب وکار کرمانشاه مشخص شد؛

بانک‌ها مشکل شماره یک کسب و کار در کرمانشاه

  • کد خبر : 3181
  • 09 خرداد 1397 - 12:32

استاندار کرمانشاه وضعیت فضای کسب و کار در استان را بسیار نامناسب برشمرد و گفت: مهمترین دلیل این فضای کسب و کار نامناسب ساختارهای دولتی و بانک ها هستند. به گزارش میلکان ، هوشنگ بازوند در سی و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی گناهی ندارد که بار […]

استاندار کرمانشاه وضعیت فضای کسب و کار در استان را بسیار نامناسب برشمرد و گفت: مهمترین دلیل این فضای کسب و کار نامناسب ساختارهای دولتی و بانک ها هستند.
به گزارش میلکان ، هوشنگ بازوند در سی و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی گناهی ندارد که بار برخی مسائل کشور از جمله رکود، توقفهای مقطعی صادرات، تحریم ها و … را به دوش بکشد.
وی تاکید کرد: سیستم کنونی مخصوصا در بانک ها برای بخش خصوصی بسیار دشوار است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد در کشور ما بانک محور است، ادامه داد: بخش خصوصی ما در بسیاری از موارد منابع چندانی ندارد و در این شرایط بانک ها باید به کمک بخش خصوصی بیایند. از سوی دیگر بخش خصوصی هم باید بانک ها را به عنوان شریک خود بپذیرند.
بازوند برای حل مشکلات بین بانک ها و بخش خصوصی پیشنهاداتی داد و گفت: یا باید کمیته ای متشکل از نماینده بانک ها و بخش خصوصی تشکیل شود و سر مشکلات به توافق برسند و یا اینکه بانک ها مجموعه از موانع که پیش روی بخش خصوصی وجود دارد و مورد تایید آنها است را شناسایی کنند تا برای حل آن اقدام شود.
وی تصریح کرد: بانکها موظفند ایراداتی که بانک مرکزی یا بازرسی به آنها می گیرد را احصا کنند تا از طریق بازرسی یا شورای گفت و گو حل و فصل شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به حدود ۲۰ مورد اختلاف نظری که بین بانکها و بخش خصوصی وجود دارد، تاکید کرد: بانکها و بخش خصوصی باید به ادبیات مشترک برسند.
بازوند خاطرنشان کرد: البته به برخی از این موارد ایراد اساسی وارد است، برای مثال مسدود کردن ۱۰ تا ۱۵ درصد از تسهیلات بانکی واقعا کاری غیرقابل قبول است.
استاندار کرمانشاه سپس به بازار مصالح ساختمانی ایجاد شده در مناطق زلزله زده خصوصا در بخش کاشی اشاره کرد که در اختیار استان های دیگر از جمله یزد قرار گرفته و افزود: حیف است این بازار از دست کرمانشاه برود.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اصلیترین مشکل بخش خصوصی و مانع کسب و کار در فضای اقتصادی استان را سختگیری در پرداخت تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت: اقتصاد استان کوچک است و بانکها باید به کمک آن بیایند.
کیوان کاشفی اظهار کرد: در بررسی‌هایی که از فضای کسب و کار استان داشتیم، مهمترین مشکل واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان روند دشوار اخذ تسهیلات از بانکها عنوان شده است.
وی ادامه داد: در سه فصل گذشته روند نامناسب پرداخت تسهیلات همواره اولین مانع فضای کسب و کار در استان عنوان شده که تاثیر بسزایی در پایین آمدن جایگاه فضای کسب و کار استان دارد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه صنایع کوچک مستقر در شهرکهای صنعتی که نیاز بیشتری به دریافت تسهیلات دارند را بیشترین گروه در معرض آسیب عنوان کرد.
کاشفی با اشاره به پیامدهای بروکراسی و روند پیچیده پرداخت تسهیلات در استان، خاطرنشان کرد: امسال تسهیلات خوبی در بخشهای مختلف برای کمک به اشتغال و تولید استان در نظر گرفته شده که با این روند جذب آنها کند خواهد شد و بخشی از این تسهیلات از دست میرود.
وی با دسته‌بندی موانع پیش روی پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی، افزود: این موانع شامل مشکلات وثیقه، موانع عمومی و بروکراسی اداری است.به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، در بخش موانع عمومی نیز عدم پذیرش طرحهای توجیهی، مسدود کردن بخشی از تسهیلات، طولانی شدن جوابدهی گاهی تا حدود سه ماه و … در صدر هستند.
کاشفی خواستار تسهیل روند پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی شد و تاکید کرد: اقتصاد استان اقتصاد کوچکی است که در بسیاری از موارد بدون کمک بانکها نمیتواند روی پای خود بایستد و باید به آن کمک کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.