• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
در خانه موزه جلیلی؛

سفر در زمان ، در کانون پرورش فکری کرمانشاه!

  • کد خبر : 3151
  • 06 خرداد 1397 - 5:26

به ابتکار کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، کودکان کرمانشاهی در مرکز شماره ۱۰ (خانه جلیلی) کرمانشاه، با آداب و رسوم و سنت رایج در میان خانواد ه های قدیم کرمانشاه آشنا می شوند. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین،  مرکز شماره ۱۰ کانون در شهر کرمانشاه که به خانه جلیلی معروف است، با آماده سازی و قرارگیری طرح […]

به ابتکار کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، کودکان کرمانشاهی در مرکز شماره ۱۰ (خانه جلیلی) کرمانشاه، با آداب و رسوم و سنت رایج در میان خانواد ه های قدیم کرمانشاه آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین،  مرکز شماره ۱۰ کانون در شهر کرمانشاه که به خانه جلیلی معروف است، با آماده سازی و قرارگیری طرح های مناسب هنری، به خانه موزه تبدیل می شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند در آن با گوشه های مختلف زندگی خانواده های کرمانشاهی در روزگار قدیم آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: با خریداری خانه جلیلی از سوی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، این محل پس از بازسازی به صورت مرکز کانون پرورش فکری در حال خدمت رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان در منطقه جلیلی در شهر کرمانشاه می باشد.

مهناز فتاحی همچنین گفت: به پیشنهاد اعضای شورای فرهنگی اداره کل کانون استان و با توجه به فضای مناسب تاریخی خانه جلیلی، به زودی این مکان علاوه بر اینکه به صورت مرکز کانون در خدمت کودکان خواهد بود، بخش اعظمی از آن نیز با تغییرات هنری و اضافه کردن نمادها و اشیا تاریخی به صورت خانه موزه پذیرای کودکان، نوجوانان، خانواده ها و حتی توریست های ایرانی و خارجی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ویژه اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در سال جدید، توجه خاص به معرفی فرهنگ بومی و محلی به کودکان و نوجوانان است، اختصاص مرکز جلیلی به عنوان یکی از پایگاه های مهم ترویج و معرفی فرهنگ بومی استان کرمانشاه را در همین راستا عنوان کرد.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه افزود: در این خانه موزه، ضمن طراحی بافت قدیم مشاغل استان کرمانشاه، به معرفی آداب و سنن قدیمی در میان خانواده های کرمانشاهی نیز پرداخته خواهد شد.

معرفی فرهنگ، ادبیات، مشاهیر، ابنیه های تاریخی و فرهنگی، و … از برنامه های اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ کهن این استان است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.