• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

سند آمایش استان ناقص تصويب شد؟ /استاندار كرمانشاه: اميدواريم شاهد نتيجه درخشان اين سند براي توسعه استان باشيم/معاون استاندار: سند آمایش کرمانشاه ناقص است

  • کد خبر : 3138
  • 01 خرداد 1397 - 14:51

در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كه به رياست استاندار كرمانشاه برگزار شد، سند آمايش استان كه نقش محوري در توسعه و بالندگي كرمانشاه ايفا خواهد كرد به تصويب اعضا رسيد. مهندس هوشنگ بازوند در اين جلسه با اشاره به نقش محوري سند آمايش استان، گفت: اميدواريم با اجرايي شدن سند آمايش استان […]

در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كه به رياست استاندار كرمانشاه برگزار شد، سند آمايش استان كه نقش محوري در توسعه و بالندگي كرمانشاه ايفا خواهد كرد به تصويب اعضا رسيد.
مهندس هوشنگ بازوند در اين جلسه با اشاره به نقش محوري سند آمايش استان، گفت: اميدواريم با اجرايي شدن سند آمايش استان شاهد نتيجه درخشان براي كرمانشاه باشيم و با اجراي آن مسير توسعه براي استان هموار گردد
وي اظهار داشت: مراحل تدوين اين سند مقداري طولاني شده لذا ضرورت دارد كه اين سند با هم انديشي خوب و مناسب دانشگاه رازي تدوين شده، هر چه سريعتر وارد فاز اجرا گردد.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: مراحل بررسي و ارائه پيشنهادات و نكته نظرات از سوي صاحب نظران براي تدوين اين سند طي شده كه اميدواريم بهره كافي و مطلوبي را از اين سند براي توسعه و پيشرفت استان ببريم.
در اين جلسه سند آمايش استان كه به صورت راي گيري از مديران عضو شوراي برنامه ريزي انجام شد، به تصويب رسيد اما به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کرمانشاه در کارگروه پژوهش که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با انتقاد از سند آمایش استان گفت: این طرح ناقص است و در بسیاری از موارد نیاز به اصلاح دارد.
رضا رحیمی اظهارداشت: باید توجه داشته باشیم که توسعه توسط نیروهای انسانی محقق می شود و تنها با آجر و سیمان نمیتوانیم به آن برسیم.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: نگاه ما در استان برای توسعه تنها عمرانی است، در حالی که توسعه اقتصادی با نیروی انسانی محقق خواهد شد.
رحیمی عنوان کرد: ساخت و سازها در مناطق روستایی نمیتواند از مهاجرت به شهر جلوگیری کند؛ تا زمانی که اقتصاد روستاها شکوفا نشوند نمی توانیم از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: مدلی که در طرح آمایش استان آمده است با ظرفیت های شهرستان ها هم خوانی چندانی ندارد از این رو این طرح باید بازنگری شود. وی با بیان اینکه مدل های توسعه باید متناسب با مناطق، فرهنگ، مذهب و ظرفیت های هر شهرستان باشد، افزود: شهرستان های دارای ظرفیت های مشترک را در بلوک‌هایی کنار هم قرار دهیم تا بتوان برای آنها برنامه ریزی کلان داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: به عنوان مثال منطقه قصرشیرین با توجه به وجود سدها، زمین‌های مرغوب و آب و هوای مناسب ظرفیت عظیمی در بخش کشاورزی دارد.
رحیمی با بیان اینکه کشاورزی می تواند توسعه را در قصرشیرین ایجاد کند، افزود: باید کشاورزی این شهرستان به خوبی مورد توجه قرار گیرد و از آن به منظور اشتغالزایی و توسعه استفاده کرد.
وی به اهمیت پرداختن به برنامه های دانش محور اشاره و عنوان کرد: در طرح آمایش کرمانشاه برنامه های پژوهشی، فنی و حرفه‌ای و علمی در نظر گرفته نشده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.