• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
یک متخصص تغذیه:

غذاهای چرب، شیرین و نمک دار کمتر مصرف شود

  • کد خبر : 2891
  • 05 اردیبهشت 1397 - 7:06

گروه جامعه – نگار حسینی همایش پیاده روی و صبحانه سالم با محوریت تحرک بدنی، غذای سالم و سلامت روان  به تولی معاونت غذا و دارو با حضور عموم مردم در مجموعه ورزشی کوثر کرمانشاه برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین ، در این همایش دکتر پاسدار متخصص تغذیه ضمن یاداوری اینکه سلامتی بزرگترین […]

گروه جامعه – نگار حسینی

همایش پیاده روی و صبحانه سالم با محوریت تحرک بدنی، غذای سالم و سلامت روان  به تولی معاونت غذا و دارو با حضور عموم مردم در مجموعه ورزشی کوثر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین ، در این همایش دکتر پاسدار متخصص تغذیه ضمن یاداوری اینکه سلامتی بزرگترین سرمایه انسان است تاکید کرد تغذیع نقش مهم و اثر گذاری در تعیین میزان سلامت هر فرد دارد.

وی گفت:بر مبنای تحقیقات و طبق آمار ۵۰ درصد بیماری ها با نوع تغذیه و مصرف در ارتباط است هرچه غذا درست و سالم مصرف شود فرد سالم تر خواهد بود.

این متخصص تغذیه راجع رعایت چند فاکتور را در رژیم غذایی حائز توجه عنوان کرد و اظهار داشت: رعایت تنوع یک اصل مهم در رژیم غذایی است چون هر غذایی خاصیت ویژه خود را دارد و هرچه به این مهم توجه شود عمر سلامت بدن بیشتر می‌شود.

دکتر پاسدار رعایت اندازه غذا را اصل دیگری در رژیم غذایی مناسب دانست و گفت: توصیه دین مبنی بر اینکه ” قبل از سیر شدن دست از غذا بردارید” بهترین شعار برای ساخت الگوی مصرف غذاست.

وی افزود: انتخاب درست مواد غذایی فاکتور دیگری است که باید در بحث تغذیه مورد توجه قرار گیرد، حتما به سلامت مواد غذایی دقت کنید هر چه دستکاری در مواد خوراکی کمتر باشد میزان سلامت آن بیشتر است.

پاسدار توصیه کرد عموم مردم لبنیات، میوه و سبزی را بیشتر و انواع غذاهای چرب، شیرین و شکر دار و شور و با نمک بالا را کمتر مصرف کنند خصوصا غذاهای چرب و نمک دار که انسان را به سمت بیماری سوق می دهند.

این دکتر تغذیه گفت: پخت و پز غذا نیز مهم است غذا باید به روش درستی پخته شود لذا بدترین نوع پخت سرخ کردن است که باید به عنوان آخرین روش از آن استفاده کرد.

وی یاداور شد اگر می خواهید سالمندی سالم را تجربه کنید روزی نیم ساعت ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب اصل مهمی برای طولانی شدن عمر سلامتی است.

در ادامه سالار احمدزاده عصو شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه مبنای هدف تمام دست اندکاران ورزش و سلامت ورزش و تامین سلامت توسعه ورزش همگانی است تصریح کرد: امروز کرمانشاه در ورزش به سطحی رسیده که به عنوان الگوی برای سایر استان ها مطرح است.

احمدزاده گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ سمن برای رصد سلامتی مردم فعالیت دارند.

وی همچنین از عملکرد متولیان ورزش در توسعه همه جانبه ورزش با ایجاد پایگاه های ورزشی در نقاط مختلف به ویژه مناطق حاشیه نشین رضایت بخش است.

وی در پایان از حاصران خواست در همایش پیاده روی در روز آخر هفته سلامت که جمعه برگزار می شود جهت تجدید میثاق با آرمان های سلامت حضور بهم رسانند.

گفتنی است نرمش همگانی، برگزاری مراسم قرعه کشی و اهدای جوایز به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان از بخش های دیگر برنامه پیاده روی بود.

همچنین لازم به ذکر است تعدادی از مسولین از جمله مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیز جزو شرکت کنندگان در این همایش بودند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.