• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

توسعه گیاهان دارویی به رفع بیکاری کمک خواهد کرد/ مصرف گیاه دارویی در ایران یک صدم کشورهای توسعه یافته است

  • کد خبر : 2662
  • 15 اسفند 1396 - 14:59

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه با اشاره به مصرف ۸۴ درصدی دارو با ریشه گیاهی در جوامع اروپایی نسبت به مصرف داروها با ریشه شیمیایی گفت: در کشورهایی چون امریکا نیز مصرف سرانه گیاهان دارویی  ۲هزار و ۵۰۰ گرم در سال اما در ایران تنها ۲۵گرم در سال است و اکثر داروهای مورد استفاده  […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه با اشاره به مصرف ۸۴ درصدی دارو با ریشه گیاهی در جوامع اروپایی نسبت به مصرف داروها با ریشه شیمیایی گفت: در کشورهایی چون امریکا نیز مصرف سرانه گیاهان دارویی  ۲هزار و ۵۰۰ گرم در سال اما در ایران تنها ۲۵گرم در سال است و اکثر داروهای مورد استفاده  مردم ایران ریشه شیمیایی دارد.

مراد شیخ ویسی در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد با اعلام اینکه یکی از سیاست های کلی منابع طبیعی توسعه کشت گیاهان دارویی در استان است تصریح کرد:کرمانشاه یکی از استان های بسیار غنی از نظر دارا بودن گیاهان دارویی در کشور است. از ۱۴هزار گونه دارویی شناخته شده در کشور حدود ۱۱هزار گونه آن در استان ما یافت میشود که میتوانیم از این ظرفیت به نفع استان استفاده و با تاسیس کارخانه های کشت و فرآوری گیاهان دارویی برای تعداد زیادی از جوانان تولید شغل کنیم.
وی توسعه حفاطت مشارکتی را یکی دیگر از سیاست های سال آینده این اداره بیان کرد و افزود: امسال حفاظت و بهره برداری از حدود ۴۰۰هزار هکتار از اراضی استان را با نظارت دهداری ها و بخشداری ها به مردم روستاها واگذار کرده ایم که این کار در سال آینده نیز ادامه می یابد.
مدیرکل منابع طبیعی استان در ادامه از دیگر برنامه های این اداره در سال آینده سخن گفت و این برنامه‌ها را این گونه برشمرد: جنگل کاری اقتصادی با گونه های بنه، زالزالک، گلابی وحشی و…  ، ایجاد کمربند حفاظتی در مناطق مرزی که حدود ۲۰۰کیلومتر آن امسال انجام شده؛جایگزینی سوخت فسیلی و هم چنین مبارزه با آفات جنگلی.
شیخ ویسی از اجرای برنامه های متنوع و انتخاب شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم خبر داد و اظهار داشت: در روز ۱۵اسفند که روز اول هفته منابع طبیعی بوده و به نام روز درختکاری نام گذاری شده برنامه‌ای برای کاشت نهال در دانشکده ادبیات دانشگاه رازی ترتیب داده شده که با حضور مسئولین، دانشجویان، اعضای ان جی او ها و علاقه مندان به درخت و درختکاری برگزار خواهد شد. در روز دوم نیز با همکاری آموزش و پرورش از ۴۰۰نفر از دانش آموزان همیار طبیعت که در امر درختکاری فعال بوده‌اند تقدیر خواهد شد.
وی از نام گزاری روز سوم هفته منابع طبیعی به نام روز حفاظت و قانون خبر داد و دیدار با دادستان کل کرمانشاه و تقدیر از قضاتی که درجهت سیانت و حفاطت از منابع طبیعی تلاش کرده اند را ازجمله برنامه های این روز تشریح کرد.
شیخ ویسی سخنرانی مسئولان منابع طبیعی در خطبه های پیش از نماز جمعه و راه پیمایی اعضای انجیوهای طرفدار طبیعت و توزیع نهال رایگان دربین مردم را از جمله برنامه های روز چهارم دانست وادامه داد: برای روز پنجم هفته منابع طبیعی نیز با همکاری سپاه پاسداران برنامه ای برای غرص نهال در تنگه ی کنشت پیش بینی کرده ایم.
وی کاشت حدود هزار نهال در محوطه ی راه آهن و تجلیل از فعالان عرصه ی منابع طبیعی استان را از جمله برنامه های دوروز پایانی هفته منابع طبیعی دانست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بخشی دیگر از سخنانش از وابستگی زندگی انسان ها به جنگل ها و منابع طبیعی سخن گفت و از مردم خواست نسبت به منابع طبیعی بی توجه نباشند زیرا منابع طبیعی متعلق به خودشان و امانتی برای نسل های آینده شان می باشد.
شیخ ویسی با اشاره به قرارگیری ایران در بخش کشورهای فقیر از نظر پوشش مرتعی و جنگلی متذکر شد:گرم شدن کره زمین و تغییر اقلیم بر اثر انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای بر کشور ما به شدت اثر منفی داشته به طوریکه باعث عدم بارش برف و یا بارش های تند باران در مدت زمان ها کوتاه که منجر به وقوع سیل میشوند شده.
وی درپایان تنها راه حل عملیاتی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کره زمین و تغییر اقلیم را حفظ و توسعه  جنگل‌ها دانست.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.