• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

کمترين مشکلي براي تامين آب صنايع بزرگ نداريم

  • کد خبر : 2637
  • 24 بهمن 1396 - 9:51

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به تامين مناسب آب صنعتي در استان براي سرمايه گذاران گفت: اين امر مانند اين است که عملا کنار خليج فارس هستيم، با اين تفاوت که آب صنعتي استان شيرين است. رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه يکي از چالش‌هاي کشور در ايجاد […]

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به تامين مناسب آب صنعتي در استان براي سرمايه گذاران گفت: اين امر مانند اين است که عملا کنار خليج فارس هستيم، با اين تفاوت که آب صنعتي استان شيرين است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه يکي از چالش‌هاي کشور در ايجاد صنايع بزرگ را تامين آب صنايع عنوان کرد و افزود: اين درحالي است که کرمانشاه در اين زمينه کمترين مشکل را دارد و اين بهترين فرصت براي سرمايه گذاران بخش صنعتي است.
وي افزود: در ساير استان‌ها در بحث تامين ۱۰ تا ۱۵ ليتر آب در ثانيه در بخش صنعتي چالش وجود دارد، درحاليکه در استان کرمانشاه قادر به تامين ۳۰۰۰ ليتر در ثانيه آب صنعتي در منطقه گرمسيري هستيم و اين عملا مانند اين است که صنعت در کنار خليج فارس راه اندازي شود با اين تفاوت که اين آب شيرين است.
نعمت اله حقيقي با بيان اينکه مسير توسعه کشور از صنعت، معدن و تجارت مي‌گذرد، گفت: نيمي از اقتصاد استان و کشور را حوزه صنعت، معدن و تجارت به خود اختصاص داده است.اين حوزه همواره يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري بوده و نقش منحصربفردي درحرکت کشور به سمت ترقي و خودکفايي ايفا مي کند. وي افزود: متاسفانه يکي از مشکلات اساسي استان در حوزه اشتغال و صنعت بحث تامين سرمايه انساني و مالي است.
وي تصريح کرد: درشرايط بحراني اقتصادي هستيم که بازارمتغير ارز تنش‌هايي را درقيمت بازار حاصل مي‌کند. يکي از مشکلات اساسي اين استان اين است که نتوانسته ايم به معناي واقعي به سهم خودمان درتأمين سرمايه اعم از انساني و منابع تسهيلاتي دست يابيم. متاسفانه ميانگين سپرده‌گذاري در استان هشت ميليون تومان است که اين ميزان در سطح کشور ۱۲ ميليون تومان به ازاي هر نفر است. اين امر موجب شده بانک‌هاي استان پول لازم براي تامين مالي سرمايه گذاري‌هاي استان را نداشته باشند.
وي با اشاره به ضرورت تامين مشوق‌هاي سرمايه گذاري در استان، گفت: خوشبختانه در حال حاضر مشوق‌هاي خوبي در استان جهت جذب سرمايه‌گذاران وجود دارد.کمک هاي فني اعتباري که به عنوان يک مشوق سرمايه گذاري به دريافت کنندگان تسهيلات داده مي شود. درسال ۹۴ تنها ۷۵۰ ميليون تومان بود که اين رقم درسال ۹۵ به ۱۰ ميليارد و درسال ۹۶ به ۵۲ ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است.
حقيقي به شرايط خاص سرمايه‌گذاري در شهرک‌هاي صنعتي استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها در شهرک صنعتي “زاگرس” که ۱۵ کيلومتر از مرکز استان فاصله دارد، قيمت هر متر زمين ۲۸ هزار تومان است.
وي افزود: همچنين در اين شهرک هزار هکتاري، ۱۳ سال معافيت مالياتي در نظر گرفته شده و سرمايه گذار تنها پنج درصد پيش پرداخت مي‌دهد و تسهيلات او در ۴۸ ماه تقسيط مي‌شود.
حقيقي در ادامه از افتتاح ۱۲ طرح صنعتي با صرف اعتبار ۴۱۱۵ ميليارد ريال در ايام دهه فجر در استان خبر داد و اظهار کرد: اين تعداد طرح براي ۵۰۰ نفر اشتغالزايي داشته است.
وي خاطرنشان ساخت:از ابتداي سال جاري، ۷۹ پروانه بهره برداري با اعتباري بالغ بر ۲۱۵ ميليارد تومان سرمايه گذاري صادر شده است و واحدهاي صنعتي قوطي سازي زمزم، ذوب آهن بيستون و ايلياذرت نيز آماده بهره برداري هستند که با راه اندازي اين واحدها، سرمايه گذاري واحدهاي به بهره برداري رسيده استان کرمانشاه طبق قولي که داده بوديم به بيش از يک‌هزار ميليارد تومان درسال جاري مي‌رسد.
حقيقي حل مشکل اشتغال استان مبتني برصنايع بزرگ را نيازمند ۱۴۰ هزارميليارد تومان اعتبار دانست و گفت:اشتغالزايي را بايد مبتني بر مهارت هاي فني و صنايع کوچک تعريف کنيم، درهمين راستا ۵هزارو ۷۵۰ کارت قاليبافي درسال جاري صادر و تمديد شده است و براي ۵ هزارنفر آموزش‌هاي يکصد ساعته داشته ايم. وي همچنين از صادرات ۱٫۶ ميليارد دلاري استان در سال جاري خبر داد و اظهار کرد: علي رغم بسته بودن مرز پرويز خان و رشد منفي ۲ درصدي صادرات کشور ما توانستيم در۱۰ ماهه اول سال نسبت به سال گذشته ۵درصد رشد مثبت داشته باشيم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.