• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي غرب :

ظرفيت توليد برق استان کرمانشاه ظرف چند سال آينده به ۲۸۰۰ مگاوات خواهد رسيد

  • کد خبر : 2629
  • 23 بهمن 1396 - 23:10

مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي غرب با بيان اينکه در سال جاري دو برابر مصرف استان توليد برق داشته ايم گفت: در سال جاري حداکثر مصرف برق در استان ۸۰۰ مگاوات بوده است که در ۶ نيروگاه کوچک و بزرگ استان يک هزار و ۶۲۴ مگاوات توليد برق را داشته‌ايم. علي چهل اميراني خاطرنشان ساخت:استان کرمانشاه […]

مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي غرب با بيان اينکه در سال جاري دو برابر مصرف استان توليد برق داشته ايم گفت: در سال جاري حداکثر مصرف برق در استان ۸۰۰ مگاوات بوده است که در ۶ نيروگاه کوچک و بزرگ استان يک هزار و ۶۲۴ مگاوات توليد برق را داشته‌ايم.
علي چهل اميراني خاطرنشان ساخت:استان کرمانشاه با ۵۵۰ مگاوات صادرات به دو استان دياله و خانقين عراق ۴۰ درصد از صادرات برق کشور را به خود اختصاص داده است .
وي بزرگترين و مهم ترين پروژه نيروگاهي استان را نيروگاه ۹۰۰ مگاواتي اسلام‌آباد غرب عنوان کرد و افزود: اميدواريم اولين واحد اين نيروگاه تابستان سال آينده به بهره برداري برسد . همچنين طرح توسعه نيروگاه زاگرس را نيز در برنامه داريم که با راه‌اندازي اين واحدها و وضعيت موجود ظرف چند سال آينده ظرفيت توليد برق استان به ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات خواهد رسيد.
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي غرب اظهار داشت:۸۵۰ مگاوات پروژه نيروگاهي ديگر را در دست احداث داريم که به دنبال تامين مالي آن از منابع خارجي هستيم.اميدواريم پست ۲۳۰ شاهد نيز در شرق شهر کرمانشاه تا پايان سال آتي به بهره برداري برسد و به عنوان يک گزينه مطمئن قابليت اطمينان توسعه صنعتي در اين منطقه را فراهم سازد .
وي از مراحل پاياني اجراي پست هاي ۶۳ کيلو ولت هرسين و قره‌سو خبر داد و افزود: براي شهرهاي جوانرود و قصرشيرين افزايش ظرفيت را در دستور کار داريم .چهل اميراني اظهار داشت : طي يک سال گذشته ۳ پست ۶۳ کيلوولت فرامان، کنگاور و سرپل‌ذهاب و خط انتقال داريان به جوانرود به طول ۹۰ کيلومتر در سخت ترين شرايط جغرافيايي و جوي مجموعا با اعتباري حدود ۹۰ ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيده است .
وي خاطرنشان ساخت:در زلزله اخير استان کرمانشاه ۱۲ پست برق استان تحت تاثير اين حادثه قرار گرفت که ۱۲ پست آن در کمتر از يک ساعت مجدد به مدار آمدند و تنها پست ۶۳ کيلوولت سرپل ذهاب باقي ماند که به علت شدت خرابي اين پست نيز در کمتر از ۱۲ ساعت به مدار آمد که سرعت برگرداندن اين تعداد پست در اين مدت زمان يک رکورد در صنعت برق محسوب مي شود.
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي غرب با اشاره به اينکه پس از زلزله به جهت استفاده مردم از تجهيزات برقي براي گرمايش مصرف نسبت به شب قبل از زلزله ۲/۵ برابر شد گفت: به همين خاطر مجبور شديم زيرساخت هاي منطقه را براي اين ميزان مصرف افزايش دهيم وظرفيت ثلاث‌باباجاني را از ۲۰ مگاولت آمپر به ۷۵ مگاولت آمپر افزايش و ظرفيت سرپل ذهاب را نيز از ۷۵ مگاولت آمپر به ۹۰ مگاولت آمپر توسعه داديم.
وي بيان داشت : با توجه به استاندارد سازي ها و اجراي با کيفيت هنگام اجراي پروژه ها خسارت سنگيني را نداشتيم و کل خسارت وارده به تاسيسات حدود ۵ ميليارد تومان بود .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.