• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس بسیج دانشگاه رازی کرمانشاه:

رسانه ها برای ترویج مباحث علوم قرآنی وقت بگذارنند

  • کد خبر : 2584
  • 16 بهمن 1396 - 4:29

رئیس بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه که مديريّت نشست «اوّلين کرسی ترويجی عرضه و نقد ديدگاه های علمی» دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم کشور را که با همّت دکتر رضا امانی معاونت پژوهشی اين دانشگاه و دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار گرديد بر عهده داشت؛ با بیان اینکه تا کنون ۱۰ همایش بین المللی […]

رئیس بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه که مديريّت نشست «اوّلين کرسی ترويجی عرضه و نقد ديدگاه های علمی» دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم کشور را که با همّت دکتر رضا امانی معاونت پژوهشی اين دانشگاه و دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار گرديد بر عهده داشت؛ با بیان اینکه تا کنون ۱۰ همایش بین المللی علوم قرآنی برگزار شده که از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است، گفت: انتطار داریم که در برگزاری همایش بین المللی قران کریم در سال آینده بر غنای مقالات از حیث کمیت و کیفیت پرداخته شود.

محمد نبی احمدی عضو هيأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: یازدهمین همایش بین المللی قرآن کریم فروردین ماه سال آینده با دعوت از شخصيّت های مطرح کشورهای جهان و برگزیدگان همايش بين المللی در عرصه ی پژوهش های قرآنی، در سالن سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: متولی برگزاری این همایش در تهران معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم کشور و معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه(دکتر چهری)، است که انتظار می رود رسانه ها برگزاری همایش های قرآنی را برجسته کرده و بگونه ی مطلوب آنرا پوشش خبری بدهند.

محمّدنبی احمدی مدير اين جلسه در ادامه گفت: پوشش اخبار علوم قرآنی توسط رسانه ها موجب می شود اساتید و دانشجویان دانشگاههای استان به نحو مطلوب تری به این حوزه ورود و گرايش پيدا کنند.

احمدی اظهار کرد: وجود کژی و ناراستی های مديريتی و رويدادهای تلخی مانند حقوق های نجومی، اختلاس ها، برخورد تبعيض آميز با مسبّبان آنها و متعاقب آنها اغتشاشات و آشوب های ديماه ۱۳۹۶ در جامعه همه و همه ناشی از این است که ما اگرچه در مورد قرآن بسيار شعار می دهيم و به ظاهر از آن بسيار نام می بريم امّا موفق نشده ايم آن گونه که شايسته کشور امام زمان و جمهوری اسلامی ايران است آن را به صورت عملی وارد حيات فردی و اجتماعی خود کنيم. بنابراین لازم است که رسانه ها برای این موضوع وقت بگدارنند و فعالیت در حوزه ی علوم قرانی را برجسته کرده و به سمع و نظر اساتید و دانشجویان برسانند.

وی به برگزاری کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاههای علمی اشاره کرد و افزود: اگرچه برگزاری این جلسه مستلزم زحمات فراوان و ارائه در خواست هایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا مجوز برگزاری آن صادر شود امّا اين مهم با تلاش های دکتر رضا امانی معاونت محترم پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم کشور و مسؤولان محترم دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برای اوّلين بار برگزار گرديد و بحمد اللّه نتايج بسيار مفيدی را به دنبال داشت. دکتر مسعود اقبالی استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ارائه دهنده مبحث امروز در این جلسه بود و دکتر محمدنبی احمدی استادیار برجسته دانشگاه رازی مدیریت این جلسه را بر عهده داشت.

دکتر جهانگیر امیری دانشیار دانشگاه رازی و دکتر ابراهیم نامداری استادیار دانشگاه پیام نور به عنوان ناقدین اول و دوم در این نشست حضور یافتند.

احمدی در پايان ضمن اشاره به استقبال ارزشمند از این برنامه، کرسی‌های ترویجی را محل عرضه و نقد دیدگاه های علمی دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.