• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
استاندار کرمانشاه:

سفر نوروزي را با قطار ميرويم

  • کد خبر : 2562
  • 15 بهمن 1396 - 6:27

عبدالله مرادي – ميلکان استاندار کرمانشاه و معاونين استانداري کرمانشاه در نشست خبري که در سالن تدبير استانداري برگزار شد پاسخگوي سوالات خبرنگاران رسانه‌هاي استان بودند . استاندار کرمانشاه در خصوص راه آهن و قطار کرمانشاه که بارها و بارها استاندارن مختلف و مديران کشوري وعده افتتاح آن را داده اند گفت: ما هم تحت […]

عبدالله مرادي – ميلکان
استاندار کرمانشاه و معاونين استانداري کرمانشاه در نشست خبري که در سالن تدبير استانداري برگزار شد پاسخگوي سوالات خبرنگاران رسانه‌هاي استان بودند .
استاندار کرمانشاه در خصوص راه آهن و قطار کرمانشاه که بارها و بارها استاندارن مختلف و مديران کشوري وعده افتتاح آن را داده اند گفت: ما هم تحت فشار افکار عمومي هستيم، مردم حق دارند پروژه‌هايي که ۱۱ سال و ۱۶ و … به طول انجاميده و ۵۰ بار قول افتتاح آنرا داده‌اند را مطالبه کند.
پروژه قطار کرمانشاه مراحل آخر خود را طي مي کند و اختلاف نظر ما با مسئولين کشوري بر سر اين است که آنها مي گويند افتتاح انجام بشود، امارسما براي ۲۵ اسفند بليط فروشي صورت بگيرد. اما ما مخالفيم و خواستار اين هستيم که زماني افتتاح انجام بشود که قطار کاملا آماده جابجاي مسافر باشد. مسلم است که در سل ۹۶ اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد.
بخش دوم و محور مهم پروژه که موجب اتصال خط آهن اين منطقه به خط آهن عراق و خطوط بين الملل مي شود نيز در دست انجام است و تا اسلام آباد غرب پيشرفت خوبي داشته است. در سفر اخير دکتر نوبخت نيز مقرر شد منابعي براي تخصيص اعتبار اين پروژه در نظر گرفته شود. اين قطار وقتي مي تواند براي ما توسعه بياورد که بتوانيم به عراق وصل شويم .
معاون امور عمراني و زيربنايي نيز در اين خصوص بيان داشت : در سال گذشته پروژه راه آهن کرمانشاه به خاطر ريل‌گذاري ۲۰۰ ميليارد تومان بالغ بر بودجه مصوب تخصيص گرفت و همين امر باعث شد که ظرف ۵ ماه ۱۱۰ کيلومتر ريل‌گذاري انجام بشود . مجتبي نيک کردار با اشاره به اينکه حوزه بهره‌ راه آهن براي راه اندازي اين خط ايرادهاي زيادي گرفته و خواستار اجراي تمامي استانداردها شده است گفت: تمام خط ريل خط آهن کرمانشاه با سرعت ۱۱۰ کيلومتر تست شده و کاملا مسير آماده است و ايستگاه نيز به عنوان يکي از بهترين ايستگاه هاي سطح کشور آماده بهره برداري است .
اما معاون وزير راه و شهرسازي بيان مي‌کند که قطار و نيروي انساني نداريم! و نمي توانيم اين مسير را راه اندازي کنيم.
ظرفيت‌هاي استان
محور توسعه ما هستند
استاندار کرمانشاه در خصوص بي برنامه بودن مديريت استان و عدم وجود محور مشخص براي توسعه گفت: برنامه ها را اعلام کرده ايم اما اگر بدانيم که اين برنامه‌ها خوب اطلاع رساني نشده است مجدد آنها را مرور خواهيم کرد.
محور توسعه نيز با توجه به ظرفيت هاي استان کاملا مشخص است و از هر ظرفيتي براي توسعه بايد استفاده لازم را ببريم.
مرز بايد به فرصت براي استان تبديل شود
بازوند با بيان اينکه مرز يک فرصت خوب براي اين استان است گفت: ۲۰ميليارد براي راه کيلانغرب به سومار ابلاغ شده است . در خصوص اربعين نيز تمامي زير ساخت ها را آماد کرده ايم و گفتگويي که بادکتر ظريف داشتيم ؛قول دادند که با دولت مرکزي عراق در اين خصوص ديدار و به نتيجه مطلوبي دست پيدا کنيم .
ما معتقديم که اگر بخواهد صنعت گردشگري رونق بگيرد اتوبان تهران خسروي مي تواند يکي از عوامل مهم اين رونق باشد .
بيکاري را بزرگترين چالش
مديريت استان
استاندار کرمانشاه بيکاري را بزرگترين چالش مديريت استان دانست و گفت: تعيين تکليف کردن بيکاري مستلزم سرمايه گذاري است.
بازوند با بيان اينکه استان با ۱۴۵ هزار نفر بيکار مواجه است و سالانه ۷هزار و۵۰۰ تا۸ هزار نفر به اين ميزان اضافه مي‌شود تصريح کرد: براي خروج از اين بحران بايد برنامه ريزي انجام دهيم که از اضافه شدن جمعيت جديد به آمار بيکاران جلوگيري کنيم و سالانه چند هزار از آمار قبلي را کم کنيم . براي اين کار نيازمند سالانه ۸تا ۹ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري مردم بجز سرمايه گذاري هاي دولتي و هلدينگ ها هستيم .وي يکي از وظايف دولتي‌ها را برداشتن موانع سرمايه دانست و خاطرنشان ساخت: سرمايه گذاري و اقتصاد جريان سيالي است که تابع زور و قدرت نيست و هر جايي که مانعي براي آن نباشد مي رود.
مدير ارشد استان با بيان اينکه بخش زيادي از موانع کسب و کار موانع دولتي هستند گفت: اولين قدم براي جذب سرمايه گذار بهبود فضاي کسب و کار است. نرخ بيکاري بالا يک مانع جدي براي سرمايه گذاري است. وي با ابراز اميدواري تصريح کرد: در سه ماهه آخر سال فضاي کسب و کار ما وضعيتي بهتر از فصل هاي قبل داشته باشد . ايجاد اشتغال فقط برنامه و تلاش دولتي نيست و خود مردم نيز بايد پاي کار بيايند. اقتصاد مقاومتي يکي از بهترين سندها براي ايجاد اشتغال و خروج از اين وضعيت است .
عدم جذب سرمايه‌گذاري خارجي يکي از آسيب‌هاي جدي استان است
استاندار کرمانشاه ياد آورشد : عدم جذب سرمايه‌گذاري خارجي يکي از آسيب‌هاي جدي استان است. استاني با اين همه ظرفيت نتوانسته حتي يک مورد سرمايه‌گذاري خارجي جذب کند. براي رفع اين کمبود بايد بتوانيم از فاينانس و خطوط اعتباري استفاده کنيم. دو پروژه پالايشگاه آناهيتا و پتروشيمي اسلام‌آبادغرب را براي استفاده از اين منابع در دستور کار داريم.
وي افزود: متاسفانه براي سرمايه گذاران قطري که آماده سرمايه گذاري هستيم نتوانسته ايم زمين و ظرفيت هاي مورد نيازشان را فراهم کنيم .
۲۵۰ فرصت سرمايه گذاري مشخص کرده‌ايم تا به عنوان فرصت سرمايه گذاري به سرمايه گذاران معرفي کنيم اما متاسفانه خيلي از سيستم‌هاي مديريتي از اين موضوعغ قافل هستند.
بنياد مستضعفان قول سرمايه گذاري در تله کابين طاق بستان را داده است .
منطقه آزاد قصرشيرين در کميسيونهاي مجلس پذيرفته شده و منتظر طرح اين لايحه در مجلس هستيم.
حرمت مدير بايد رعايت شود
بازوند با بيان اينکه حرمت مدير بايد رعايت شود و اين امر در دستور کار ما است تصريح کرد: واقعيت اين است که مديراني که نمي توانند با اين چالش برخورد کنند بايد بروند . تعيين مدير به اين صورت نيست که اگر بخواهيم مديري عوض شود همان فردا آنرا عوض کنيم بلکه بايد وزير تصميم بگيرد و نمايندگان نيز در اين خصوص نظر مي دهند اما آنچه مسلم است مدير نا کارآمد باشد مديريت ارشد استان بايد جوابگو باشد و من هم زير بار مدير ناکارآمد نمي‌روم. افکار عمومي با آوردن مديران غير بومي مقابله مي کند و ما نيز فرصتي براي سعي و خطا نداريم و نمي‌توانيم تغييري انجام دهيم که فردي قوي تر و توانمندتر نسبت به مدير قبلي انتخاب شود.
افتتاح ۱۳۰۸ طرح و پروژه عمراني و اقتصادي در دهه فجر
وي از افتتاح ۱۳۰۸ طرح و پروژه عمراني و اقتصادي در دهه فجر و گفت: از اين تعداد ۶۱۱ پروژه عمراني و ۶۹۷ طرح اقتصادي هستند. با افتتاح ۶۹۷ طرح اقتصادي زمينه اشتغال ۱۳۹۸ نفر در استان فراهم مي‌شود.بازوند مجموع اعتبارات صرف شده براي بهره برداري اين تعداد طرح و پروژه را ۲۱۹۰ ميليارد تومان اعلام کرد.
استاندار کرمانشاه همچنين از سفر قريب الوقوع رييس جمهور براي افتتاح برخي از اين پروژه ها و بازديد از مناطق زلزله زده استان خبر داد و اظهار کرد: فعلا تاريخ دقيق اين سفر مشخص نيست، اما حتما اين سفر انجام مي‌شود.بازوند درادامه به بحث زلزله اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما اين است از زلزله فرصت ايجاد کنيم که تا حدي در اين زمينه موفق شده‌ايم. به واقع زلزله فرصتي شد تا مسئولين کشوري را نسبت به مطالبات استان در همه زمينه ها حساس کنيم. بازوند با تاکيد بر اينکه استان دچار فقر مطالبه گري است، اظهار کرد: لازم است مطالبات استان به گوش دولتمردان برسد که در اين زلزله اين فرصت فراهم شد.استاندار کرمانشاه افزود: علاوه بر اين زلزله اخير موجب شد امکانات خوبي بگيريم. بعنوان مثال امسال ۱۰۰ درصد اعتبارات عمراني استان تخصيص شد.وي افزود: از مجموع ۴۰۲ ميليارد تومان اعتبارات عمراني استان ۲۸۰ ميليارد تومان بصورت نقد و مابقي بصورت اسناد است که در سفر آقاي نوبخت رييس سازمان برنامه و بوجه درخواست کرديم که اين اسناد تبديل به پول نقد شود و اين هنر مديران استان است که اين اعتبارات را تا ۳۱ تيرماه سال آينده جذب کنند.بازوند گفت: همچنين ۹۶ ميليارد تومان کمک فني و اعتباري جذب کرديم که با اين اعتبارات به سرمايه گذاري در حوزه اشتغال کمک مي‌کنيم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.