• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

شرکت ابزار سازان درمانگر نماد مدیریت جهادی در استان کرمانشاه

  • کد خبر : 2493
  • 08 بهمن 1396 - 6:29

همایش ملی انجمن مدیران جهادی کشور پیرو دستور مقام معظم رهبری و با هدف شناسایی مدیران جهادی کشور و استفاده نمودن آن ها در امور مدیریتی کشور در جهت توسعه ملی تشکیل شده و هر ساله در سطح ملی برگزار می گردد. به گزارش خبرنگار میلکان، در چهارمین همایش ملی مدیران جهادی جناب آقای علیرضا […]

همایش ملی انجمن مدیران جهادی کشور پیرو دستور مقام معظم رهبری و با هدف شناسایی مدیران جهادی کشور و استفاده نمودن آن ها در امور مدیریتی کشور در جهت توسعه ملی تشکیل شده و هر ساله در سطح ملی برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار میلکان، در چهارمین همایش ملی مدیران جهادی جناب آقای علیرضا سالکی مدیرعامل شرکت ابزار سازان درمانگر به عنوان مدیر جهادی نمونه کشور در سال ۹۶ این افتخار را کسب کرد و به عنوان تنها دستگاه انتخابی از استان کرمانشاه در این همایش حضوریافتند و برای بار دیگر باعث سرافرازی استان کرمانشاه شدند.

شرکت ابزارسازان درمانگر اولین شرکت دانش بنیان استان کرمانشاه است که از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرده و با مدیران و کارکنان مجرب علاوه بر مشکلات و فشارهای اقتصادی و کم لطفی برخی از مدیران توانسته این مسیر را طی کند و همچنان در حال توسعه می باشد.

در حال حاضر در این مجموعه ۸۳ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند و ظرف شش ماه آینده در زمینه داروسازی و سرم سازی ۱۴۰ نفر دیگر هم به مجموعه ی ابزارسازان درمانگر با برند جهانی مینروا اضافه خواهند شد.

مجموعه ابزارسازان درمانگر در سال ۹۵ و ۹۶ واحد نمونه استان انتخاب شد و در سال ۹۶ به عنوان کارآفرین نمونه و برتر معرفی شدند. سالکی که عضو بنیاد ملی نخبگان، عضو، مشاور و داور پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی دارای ۲۹ عنوان اختراع، ۱۷ مقاله علمی پژوهشی، سه عنوان کتاب، دارای مدال طلای اختراعات المپیاد جهانی آیپک سال ۲۰۱۲، چندین سال پیاپی پژوهشگر برتر استان، چندین سال پیاپی فناور برتر استان و همچنین فناور برتر استان در سال ۹۵، دارنده ی مقام های مختلف در چندین جشنواره بین المللی،صادر کننده به جهان اسلام در سال ۹۵، عضو انجمن اهل قلم کشور، عضو انجمن مدیران صنایع استان، عضو هیئت رئیسه خانه صنعت استان، نماینده نخبگان در استانداری، نماینده شرکت ها دانش بنیان در فن بازار استان می باشد خاطر نشان ساخت:این مجموعه با وجود چالش ها و مشکلات زیادی که پشت سر گذاشته و مشکلات و مسائلی که در آینده با آن ها روبرو خواهد شد همچنان در بحث اشتغالزایی دارای اهمیت ویژه ایی است چنانچه این مجموعه به بحث اشتغالزایی صرفا به شکل یک شعار نمی نگرد بلکه قوانینی را معرفی و ارائه می کند که میتوان به وسیله آن قوانین، چالش ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارند را حل کرد.

مدیر عامل شرکت ابزار سازان درمانگر تصریح کرد:در جامعه ما افراد اطلاعات دقیقی از وظایف نمایندگان مجلس ندارند که این امر باعث میشود سرگرم مسائل حاشیه ایی شوند. یک سری دستورالعمل هایی وجود دارد که باید به عنوان قانون تصویب شوند و این مصوبه و قانون شدن وظیفه ی نماینده مجلس است. اما متاسفانه نمایندگان مشغول مسائل و موضوعاتی می شوند که هیچ ارتباطی با وظایفشان ندارد، بنابراین امثال مجموعه های دانش بنیان مثل مجموعه ما هرگز نمیتوانند قوانین و مصوباتی که باعث رشد و آینده سازیشان می شود را مطرح کنند و مجوز آن را از مجلس دریافت کنند. قصد من این نیست که صرفا از مشکلات بگویم ولی متاسفانه مسئولین فعلی در پی دریافت راهکارها و اجرایی کردن آنها از سوی ما نیستند و این امر باعث می شود که شهر ما نتواند مانند شهرهای تهران، اصفهان و… به یک شهر صنعتی تبدیل شود.

وی افزود:ما به کرات در مطبوعات و رسانه های جمعی و گروهی مشاهده میکنیم که مسئولین شعار می دهند که ما طبق نظر مقام رهبری در جهت حمایت از اشتغالزایی و صنعتگری عمل میکنیم اما متاسفانه فقط میشنویم و عملی از ایشان نمی بینیم. چیزی که ما تا به امروز در عمل از مسئولین استان دیده ایم کم لطفی هایی نسبت به صنعت و تولید بوده. شاید هم تا حدودی حق داشته اند چون ابراز میکنند که قوانین دست و پای آنها را بسته است و با توجه به شرایط کنونی جامعه باید به سمتی برویم که این قوانین تغییر پیدا کند.

سالکی با بیان این مطلب که نمایندگان می توانند قوانین را عوض کنند اما ما میبینیم که در قوانین بانکی هیچگونه تغییری ایجاد نمیشود خاطر نشان ساخت:این استان سال هاست که با داشتن مناطق محروم فراوان، ضریب اشتغال پایین و آمار بیکاری بسیار بالا فشارهای مختلفی را تحمل کرده است پس قانون باید به گونه ای متناسب با وضعیت محرومین و اشتغال پایین کرمانشاه تنظیم شود.کرمانشاه رتبه اول را در بیکاری کشور دارد، برای رفع این مشکل باید سیستم مالیاتی را اصلاح کنیم به عبارتی شهری که محروم است نصف مالیات را پرداخت کند و شهری که محرومیت ندارد کل مالیات را پرداخت کند یعنی اگر میخواهیم در کرمانشاه مثل شهرهای تبریز و اصفهان و تهران پیشرفت صنعتی و تولیدی داشته باشیم باید مالیت ها را به نصف کاهش دهیم.این در صورتی است که وضعیت تامین اجتماعی استان ما با همان شهر ها برابری میکند اما این برابری متناسب با وضعیت کنونی جامعه ما برای پیشرفت نیست، باید اصلاحاتی در نظام مالیاتی انجام شود و تصمیمات جدی گرفته شود.همچنین مشکلات مربوط با قوانین بسیار قدیمی تامین اجتماعی و قوانین اداره کار باید بروز شود.

مدیر شرکت ابزارسازان درمانگر با اشاره به نقش بانک ها در حمایت از صنعتگران گفت: بانک ها که با کوچکترین تغییر در وضع جامعه فعلی خرید و فروش و وضعیت بازار را تحت شعاع قرار می دهند و تاثیر چشمگیری در اقتصاد جامعه دارند.آن ها مشارکت ،همیاری لازم را انجام نمی دهند و در موقع لازم پول را به صنعتگران نمی رسانند وقتی زمان را از پول صنعتگر بگیریم عملا نمی توانیم کمکی به او بکنیم و صنعتگر را در ریسک قرار می دهیم و بانک هم غافل از این است که با این از بین بردن زمان پول برای صنعتگر خودش را هم در ریسک قرار می دهد.

وی تصریح کرد:مسئله بعدی این است که هیچ گونه قوانینی در حمایت از کارفرما وجود ندارد، کارگر و کارمند خودش ضامن بقای حضورش در نزد کارفرما است از طرفی یک کارفرما هرگز حاضر نیست که کارگر خوب خود را تحت هیچ شرایطی از دست بدهد چون برای سیستم کارفرما بهره وری دارد بنابراین کارفرما از گارگر یا کارمند خود از لحاظ مالی و یا امنیت شغلی حمایت همه جانبه دارد.از طرفی برخی از کارگران که اهل کار نیستند و با سهل انگاری گاها ضرری هم به کارفرما می رسانند و به سمت قوانین می روند و این قوانین هم از آنها حمایت همه جانبه می کند و به کارفرما ضرر می زند.

بنابراین ما می توانیم مشاورانی برای ارگان های مرتبط دولتی باشیم، که این بازخوردها را به مسئولین رده بالاتر اطلاع دهند و با تکمیل قوانین بتوانیم به صنعت و صنعتگر کمک کنیم.

سالکی با بیان اینکه مسلما مشکلات و مسائل دیگری هم وجود دارد و من به شخصه حاضرم هرگونه کمک و همفکری که لازم است را با ارگان های مربوطه انجام دهم اظهار امیدواری کرد که استان ما هم بتواند جزء یکی از استان های موفق و صنعتی ایران باشد.

گزارش؛ آیدا طلایی

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.