• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
رييس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه:

انگيزه سرمايه گذاري در استان کرمانشاه از بين رفته است

  • کد خبر : 2426
  • 28 دی 1396 - 4:38
انگيزه سرمايه گذاري  در استان کرمانشاه  از بين رفته است

عبدالله مرادي – رييس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در گفتگو با ميلکان در خصوص فضاي کسب و کار استان بيان داشت: با توجه به مرزي بودن و مشکلات جنگ تحميلي در اين منطقه انگيزه سرمايه گذاري از بين رفته و محدود سرمايه گذاران بومي نيز از اين استان کوچ کرده‌اند. جهانبخش شکري با […]

عبدالله مرادي – رييس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در گفتگو با ميلکان در خصوص فضاي کسب و کار استان بيان داشت: با توجه به مرزي بودن و مشکلات جنگ تحميلي در اين منطقه انگيزه سرمايه گذاري از بين رفته و محدود سرمايه گذاران بومي نيز از اين استان کوچ کرده‌اند.
جهانبخش شکري با بيان اينکه لازم است که دولت در استان ‌هاي مرزي انگيزه هايي براي سرمايه‌گذاري ايجاد کند اظهارداشت: انگيزه‌هاي سرمايه گذاري در تمام دنيا تعريف شده است؛ سهولت در دادن مجوزها، معافيت‌هاي مالياتي،بيمه تامين اجتماعي و بهره بانکي پايين از جمله اين امتيازها است که اگر در هر استان و کشوري اين آيتم‌ها به بهترين نحو براي سرمايه‌گذار تعريف شود بيشترين جذب سرمايه را خواهد داشت.
وي تاکيد کرد: اين امتيازها را بجز دولت و مجلس کسي نمي تواند در اختيار مناطق خاص بگذارد و نمي شود انتظارات بيش از حد نيز از مديران داشت. اما مديران مي‌توانند در بخشهايي با استفاده از توان مديريتي از کسب و کارهاي استان حمايت کنند.
رييس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه تصريح کرد: پاسخ به استعلام ها و دريافت مجوزها خيلي زمان بر است و اين در حالي است که در ديگر نقاط دنيا بيشتر از۴۸ ساعت براي اخذ استعلام و مجوز نياز نيست اما در کرمانشاه اگر روال عادي طي شود و مشکلي پيش نيايد به طور عادي بالغ بر چند ماه صرف اين کار مي شود .
وي با اشاره به اينکه کارشناسان و مديران استان مي خواهند تمام موارد قانوني را رعايت کنند گفت:در ديگر استان‌ها قانون به نفع کارفرما و سرمايه‌گذاران تفسير مي‌شود. در کرمانشاه نيز بايد با توجه به وضعيت بحراني نرخ بيکاري، وضعيت سرمايه گذاري و مشکلات اجتماعي استان سخت نگيرند و مديران ريسک پذيري داشته باشند ، با اين سختگيري ها کسي براي سرمايه گذاري به سمت استان ما نخواهد آمد.
اين صنعتگر کرمانشاهي خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم ايجاد اشتغالي داشته باشيم بايد بهره بانکي را براي بخش‌هاي توليد، تجارت، مسکن و… متفاوت ببينيم و درصدسود تسهيلات براي بخش توليد را به حداقل برسانيم و تک رقمي کنيم. تسهيلات سودپايين است که مردم را به سرمايه‌گذاري تشويق مي کند، چون توليد کننده داخلي بايد با توليد کننده خارجي رقابت کند که هزينه توليد پاييني دارد.
وي در ادامه عنوان کرد: اگر فکر اساسي براي اشتغال نشود در آينده مشکلاتمان بيشتر از امروز خواهد بود . با وضعيت موجود توليد کنندگان با سابقه و استخوان دار حال و روز خوشي ندارند و يکي پس از ديگري به تعطيلي کشانده مي شوند.
شکري با اشاره به اينکه زمين به عنوان اولين عنصر شروع فعاليت بايد با ارزان ترين هزينه در اختيار کارآفرينان قرار بگيرد گفت: در استان کرمانشاه زمين‌هاي ديم درجه سه که هيچ‌بهره کشاورزي ندارد اما تغيير کاربري آنها هم قيمت با زمين‌هاي حاصلخيز شمال صورت مي‌گيرد.
وي يکي ديگر از مشکلات سرمايه گذاري و کسب و کار را در کرمانشاه وثيقه هاي بانکي عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کارآفرينان براي گرفتن يک تسهيلات ۲?ميلياردي به خاطر پايين بودن منزل مسکوني بايد چندين ملک و ساختمان در کرمانشاه داشته باشند که بتوانند وثيقه اين تسهيلات را تامين کنند؟! خيلي از سرمايه‌هاي استان به دليل نداشتن سرمايه در گردش و عدم تامين ضمانت بانکي راکد مانده است.
رييس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بيان داشت: از زماني که مهندس بازوند به استان آمده‌اند جلسات ستاد تسهيل به صورت مستمر و با خروجي مناسب در حال اجراست چون خود استاندار شخصا به قضيه ورود کرده‌اند و به مديران تذکر داده شده است که اگر نمي توانيد براي اشتغال استان کاري بکنيد از اين استان برويد.
وي طلب واحد‌هاي صنعتي و توليدي از دستگاه هاي دولتي و از طرف ديگر پرداخت جريمه ديرکرد مطالبات توليد کنندگان به دولت را از ديگر مشکلات واحد‌هاي صنعتي عنوان کرد و افزود: در حوزه صادرات مبالغ ارزش افزوده‌اي که بايد به عنوان بخشودگي به حساب توليد کننده برگردد عمدتاً و عمدي زمان بر مي کنند که مشمول جريمه شود و چيزي دست کارفرما را نگيرد اگر هم نتوانند ايرادي بگيرند آنقدر دير برگشت داده مي شود که ارزش پولي خود را از دست بدهد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.