• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تغییر مدیران استان کلید خورد

  • کد خبر : 2241
  • 25 آذر 1396 - 16:20

عابدین اسفندیاری – کارشناس ارشد علوم سیاسی پس از پیروزی دکتر روحانی در دولت دوازدهم و با توجه به مطالبات مردم از یک سو و نقد منتقدان از سویی دیگر، تغییرات گسترده استانداران در کشور کلید خورد واین تغییرات شامل کرمانشاه نیز شد و هوشنگ بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب گردید. از همان روزهای […]

عابدین اسفندیاری – کارشناس ارشد علوم سیاسی
پس از پیروزی دکتر روحانی در دولت دوازدهم و با توجه به مطالبات مردم از یک سو و نقد منتقدان از سویی دیگر، تغییرات گسترده استانداران در کشور کلید خورد واین تغییرات شامل کرمانشاه نیز شد و هوشنگ بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب گردید.
از همان روزهای اول طیف های مختلف سیاسی استان با جلسات متعدد شروع به معرفی معاونین و مدیران مورد نظر خود به استاندار جدید کرمانشاه کردند، ولی بازوند از همان روزهای شروع به کارش با توجه به اینکه درگیر دو موضوع مهم شد، نتوانست توجه خود را به تغییرات مدیریتی معطوف نمایند، که یکی از آن موضوعات مراسم اربعین و تدارک و تسهیل در ارائه خدمت به زائران بود و دیگری وقوع زلزله دلخراش در استان کرمانشاه بود که ضرورت توجه به این اتفاق ناگوار او را تا حدودی از تغییرات مدیران استان دور نگه داشت.
از طرفی در همان روزهای اول ورود بازوند، یوسف شاه حسینی با عقلانیتی که داشت استعفای خود را اعلام نمود تا راه برای تغییرات بعدی استاندار جدید کرمانشاه هموار گردد و امروز شاهد تودیع ایشان و معارفه آقای الهی تبار بودیم.
اما تغییر دو معاون دیگر یعنی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی با چالش‌هایی روبرو می شود که نیازمند تدبیر بیشتر شخص استاندار و همراهی احزاب ،گروهها و سایرین در جهت این تغییرات می باشد.
همانطور که میدانیم استاندار برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود نیازمند دو بال قدرتمند است که با او هماهنگ باشند هرچند نقدهایی به این معاونین در سالهای گذشته وارد است اما آنها در حد توان خود تلاشهایی را در جهت توسعه استان بعمل آورده‌اند ،اما لازم است این دو بزرگوار همچون دکتر شاه حسینی فضای کار و تلاش را برای نیروهای جوان و توانمندتر فراهم کنند تا استاندار کرمانشاه با فراق بال بهتری سکان دستگاه اجرایی را بدست بگیرد و این دو عزیز در سنگری دیگر به خدمت رسانی مشغول شوند. در واقع این حق طبیعی استاندار است که بتواند در فضایی آرام نسبت به آرایش و انتخاب معاونین خود اقدام کند و همانطور که یک مربی فوتبال این حق را دارد که بازیکنانش را بدور از هر گونه هیاهو و فشار انتخاب کند و با اعتمادی دوجانبه هم از طرف مربی و هم از طرف بازیکنان به مسابقه بیاندیشند. لذا این حق بدیهی بازوند است کسانی را انتخاب کند که با وی هماهنگ بوده و نسبت تاکتیک‌ها و برنامه های وی فارغ از بحث بومی و غیر بومی آشنا تر باشند. البته از این نکته هم نباید غافل شد که اگر قرار است نیروی غیر بومی انتخاب شود باید وی پارامتر ها و ویژگیهای یک مدیر ارشد از لحاظ تخصص، سابقه ، توانایی و …داشته باشد. مطمئنا هر کدام از شهروندان کرمانشاهی اگر بدانند که قرار است فلان شخص غیر بومی قرار است یک سمت را برعهده بگیرد دارای شخصیت توانمندی است نه تنها هیچ مخالفتی ندارند بلکه از جان و دل با ایشان همراه خواهند شد. همانطور که از دکتر ترک نژاد که غیر بومی استان بود بعنوان یکی استانداران توانمند استان به نیکی یاد می شود و این دقیقا همانند مبحث مربیان خارجی فوتبال ماست. بقول علی پروین اسطوره فوتبال ایران، ما از مربیان خارجی استقبال می کنیم. در صورتی که کاربلد باشند و چیزی از آنها یاد بگیریم . از طرفی همانطور که باید شرایط و فضا برای استاندار جهت انتخاب معاونین آرام و بدور از هرگونه تنش و فشاری باشد، باید بازوند نیز با انتخابهای احسن استان را از این شرایط فلاکت بار بخصوص در حوزه بیکاری نجات دهد و صد البته مسئولیت انتخاب‌های خود را برعهده بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.