• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ششمين نمايشگاه نقاشي بشير نظري امروز افتتاح مي شود

  • کد خبر : 2176
  • 18 آذر 1396 - 7:56

نسترن جوادنیا – گروه فرهنگ و هنر ششمين نمايشگاه نقاشي بشير نظري ۱۸الي ۲۳ آذر ماه در دانشگاه فرهنگ و هنر واقع در ميدان جليلي برپا خواهد شد . وي درخصوص موضوع اين نمايشگاه نقاشي به خبرنگار ميلکان گفت: سالهاست مفهوم خير و شر ، آدم خوب و آدم بد، کار خوب و کار بد […]

نسترن جوادنیا – گروه فرهنگ و هنر
ششمين نمايشگاه نقاشي بشير نظري ۱۸الي ۲۳ آذر ماه در دانشگاه فرهنگ و هنر واقع در ميدان جليلي برپا خواهد شد .
وي درخصوص موضوع اين نمايشگاه نقاشي به خبرنگار ميلکان گفت: سالهاست مفهوم خير و شر ، آدم خوب و آدم بد، کار خوب و کار بد و… ذهنم را به خود مشغول کرده و خيلي وقت ها ساعت ها به اين مقوله مي انديشم . حدود ۸ ساله که درگيري ذهني من حول محور تقابل خير و شر مي چرخد .
بشير نظري تصريح کرد: اين نمايشگاه ششمين نمايشگاه انفرادي من است و واين بار نيز همانند ديگر دوره هاي کاري سعي کرده‌ام به نداي دروني ام پاسخي درخور و مناسب بدهم . از حدود ۸ ماه پيش اين مجموعه رنگي از تقابل خير و شر را شروع کردم و ۵۰ اثر رنگي در سايزهاي مختلف خلق کردم که انشااله در ۱۸ آذر الي ۲۳ آذر نمايشگاهي از آنها در گالري دانشگاه فرهنگ و هنر بر گزار ميکنم .
اين نقاش کرمانشاهي اظهار داشت: هزاران اتود خطي زدم و هر روز درگير اين موضوع هستم . دفتر هاي طراحي مختلفي را از اين موضوع و مفهوم پر کرده‌ام و خوراک روحي چند ساله ام شده مطالعه در زمينه اسطوره ها .
وي بن مايه ي اصلي تمامي اسطوره هاي ايراني و غير ايراني را همين تقابل خير و شر عنوان کرد و بيان داشت: موجودات اهورايي و موجودات اهريمني . اهريمن ها در هر زماني حضوري پر رنگ دارند و مدام دنيا را دچار چالشهاي بزرگي کرده و ميکنند . شکل آنها در هر دوره اي عوض ميشود و هر بار با شکل و شمايلي متفاوت از قبل ظاهر ميشوند . آنها گاهي به اسم دين و گاهي به شکل حقوق بشر و گاهي به خاطر ذات خود که همان پليدي و شرارت است خودي نشان ميدهند و از ازل تا به ابد چنين بوده و هست.
بشيرنظري در خصوص حمايت از هنرمندان اظهار داشت: نکته اي که به ذهنم ميرسد و هرچند ميدانم در بين مسولين ما هيچ جايگاهي ندارد اين است که ذات و بن مايه ي هنر و فرهنگ ، زيبايي و راستي و درستي است . مادامي که به اين اصل مهم توجه و اهتمام شود همواره در جامعه ما شاهد زيباترين رفتارها و کنش ها خواهيم بود و اين يعني همان خير و نيکي و مادامي که از هنر و فرهنگ غفلت کنيم ،مفاهيم ارزشي جايشان را به پليدي و زشتي ميدهند و اين يعني همان شر و بدي .
در شهر ما هنرمند به تنهايي و بدون حمايت جدي نهادهاي فرهنگي و با دست خالي به جنگ پليدي ها ميرود و اين کاري بس دشوار است . به اميد روزي که هنر و فرهنگ دغدغه ي اصلي مسولين ما باشد .
بشير نظري سال ۱۳۵۵ درصحنه- کرمانشاه متولد شد. او ليسانس نقاشي – دانشکده هنرهاي زيبا – دانشگاه تهران اخذ کرد و مسول انجمن هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان کرمانشاه مي باشد. اين استاد نقاشي ۲۰ سال تدريس هنر در آموزش و پرورش ،۱۰ سال تدريس در دانشگاههاي هنري را در کارنامه آموزشي خود دارد و تا بحال ۵ نمايشگاه انفرادي طراحي و نقاشي برپا کرده است.
وي در مدت کار حرفه ايي خود شرکت در بيش از ۲۵ نمايشگاه گروهي طراحي و نقاشي شرکت در نمايشگاه گروهي اساتيد علمي کاربردي در کشور مالزي، برگزار کننده بيش از ۳۰ ورک شاپ طراحي و نقاشي ،شرکت در بيش از ۳۰ ورک شاپ طراحي و نقاشي ،داور جشنواره هاي کشوري ، منطقه اي و استاني را در رزومه خود دارد .
بشيرنظري موفق شده است که جزء ۸ نقاش برتر در جشنواره کشوري ايلام ۱۳۹۰ ، نفر سوم جشنواره کشوري ايلام ۱۳۹۱، نفر سوم جشنواره منطقه اي حجاب و عفاف لرستان ۱۳۹۰ شود و در بيش از ۱۰ بار به عنوان نفر اول جشنواره هاي استاني را کسب کرده است. چاپ کتاب مجموعه آثار نقاشي و دبير سه دوره جشنواره هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان کرمانشاه نيز از ديگر کارهاي هنري اين هنرمند کرمانشاهي است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.