• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

برآورد تواید ۶هزار تن عسل در استان کرمانشاه

  • کد خبر : 21347
  • 11 مهر 1400 - 9:24
برآورد تواید ۶هزار تن عسل در استان کرمانشاه

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال حدود شش هزار تن عسل در استان تولید شود. به گزارش میلکان، سوگل رضایی تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان کرمانشاه را بیش از ۴۴۳ هزار کلنی اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شد امسال میزان تولید عسل در استان به حدود شش […]

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال حدود شش هزار تن عسل در استان تولید شود.

به گزارش میلکان، سوگل رضایی تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان کرمانشاه را بیش از ۴۴۳ هزار کلنی اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شد امسال میزان تولید عسل در استان به حدود شش هزار تن برسد، اما به دلیل خشکسالی حادث شده و مشکلات مرتبط با آبرسانی به کندوها ممکن است این هدفگذاری به طور کامل محقق نشود.

رضایی اضافه کرد: سال گذشته ۵۷۲۰ تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: شهرستان‌های صحنه و کنگاور قطب‌های تولید عسل در استان کرمانشاه هستند، هرچند در همه شهرستان‌ها تولید عسل داریم.

رضایی اشاره‌ای هم به مرغوبیت بالای عسل تولیدی در استان کرمانشاه به دلیل برخورداری استان از باغات میوه فراوان داشت و گفت: عسل تولیدی در استان جزو عسل های مرغوب به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به لغو عملیات سرشماری زنبورستان‌های استان در سال جاری به منظـور جلـوگیری از شیوع بیماری کرونا برای دومین سال متوالی، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از وقوع مخاطرات احتمالی ناشی از تردد عوامل سرشماری در زنبورستان‌ها، عملیات سرشماری زنبورستان‌ها مهرماه امسال هم مثل سال گذشته انجام نمی‌شود.

رضایی یادآور شد: سنوات گذشته در مهر ماه کار سرشماری زنبورستان‌ها در استان به مدت دو هفته همزمان با سراسر کشور انجام می‌شد، اما امسال و سال گذشته سرشماری زنبورستان ها بدون حضور ناظران و با اعلام خود زنبورداران انجام شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.