• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

خانه صنعت و معدن کرمانشاه استان معین در صادرات به عراق شد

  • کد خبر : 21199
  • 15 شهریور 1400 - 15:26
خانه صنعت و معدن کرمانشاه استان معین در صادرات به عراق شد

میلکان – کرمانشاه اولین جلسه کمیسیون بین‌المللی صادرات خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به عنوان استان معین کشور در زمینه صادرات به کشور عراق با حضور رئیس خانه صنعت و معدن استان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان، دبیران اجرایی خانه صنعت و معدن و  اتاق بازرگانی استان و جمعی از […]

میلکان – کرمانشاه

اولین جلسه کمیسیون بین‌المللی صادرات خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به عنوان استان معین کشور در زمینه صادرات به کشور عراق با حضور رئیس خانه صنعت و معدن استان، معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان، دبیران اجرایی خانه صنعت و معدن و  اتاق بازرگانی استان و جمعی از فعالان حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میلکان، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه صنعت و معدن را جزو خانه های اول کشور دانست و یادآور شد: با انتخاب کرمانشاه به عنوان استان معین مسئولیت ما را سنگین‌تر  کرده است.

جهانبخش شکری تصریح کرد: خانه صنعت و معدن ناز این پس در زمینه فعالیت های صادراتی نیز همکاری لازم را با تولید کنندگان خو.اهد داشت. این تشکل با قرار گرفتن در کنار اتاق بازرگانی و توسعه هرچه بیشتر همکاری های قبلی در جهت تسهیل در أمور صادرکنندگان کالا موجب خواهد شد تا راحت تر مشکلات را از  سر راه را برداریم.

دبیراجرایی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در این جلسه عراق را یکی از بازارهای خوب صادرات برشمرد و گفت: به واسطه موقیت جغرافیایی و ارتباطات فرهنگی که داریم بازار عراق در دسترس ما است.

دبیراجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بیان داشت: خانه صنعت و معدن ایران کمیسیون بین‌المللی تشکیل داد و قرار شد که در بین استان‌های کشور چند استان که در زمینه صادرات فعال و توانمند هستند به عنوان استان معین در صادرات به کشورهای عراق، سوریه، عمان ارمنستان،گرجستان و ترکیه انتخاب شوند.

فرهاد مرزی تصریح کرد: با تعیین استانهای معین صنعتگران و معدنکاران امورات بازاریابی، فروش، صادرات و هرگونه فعالیت تجاری را از کانال این استان‌های معین صورت خواهند داد.

وی با بیان اینکه چهار استان برای استان معین عراق متقاضی بودند خاطرنشان ساخت: کرمانشاه بیشترین امتیاز را گرفت و خانه صنعت و معدن استان به عنوان استان معین برای راه اندازی، توسعه فعالیت تجاری، دفاتر فروش و بازاریابی معین گردید.

دبیراجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: شیوه نامه کمیسیون بین المللی در ۱۳ ماده و چهار تبصره به تصویب معاون و وزیر صنعت و معدن رسیده است. همچنین مقرر شده است خانه های صنعت و معدن معین کارهای خدماتی در رابطه با تسهیل در صادرات را در ۱۲ مورد ابلاغ  کرده است.

وی بیان داشت:اتاق بازرگانی با خانه صنعت و معدن می تواند بیش از پیش در زمینه صادرات به تولیدکنندگان کمک کند.

مرزی صادرات را حلقه مفقوده خیلی از واحدهای تولیدی دانست.

داریوش پناهی با اشاره به اینکه  ۲۲ درصد صادرات کل ایران به عراق انجام میشود خاطرنشان ساخت: کرمانشاه نیز با ۵ مرز فعال حدود ۴۰ درصد از این میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در عراق وضعیتی است که علی‌رغم رقبای قدرتمند ایران توانسته جای خودش را در این بازار باز کند.با وجود اینکه ما کشور  صنعتی نیستیم  اما توانسته‌ایم با همین ظرفیت محدود از بازار عراق استفاده کنیم.

دبیراجرایی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مرزهای کرمانشاه زیرساخت‌های کامل و کافی وجود ندارد تصریح کرد: اما همین امکانات  جوابگوی این میزان صادرات بوده است.

وی یادآور شد: در یک دهه اخیر اتاق بازرگانی تلاش‌های فراوانی برای ایجاد ظرفیت های صادراتی کرده است که امیدواریم با این اتفاق جایگاه صادراتی استان ارتقا یابد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه تشکیل این  کمیسیون را نقطه عطفی برای ایران عنوان کرد و گفت: همیشه تلاشمان این بوده است که کالای صادراتی تولید کنیم. اگر این اتفاق به درستی هدایت شود می‌توانیم برای سنوات آتی این امید را داشته باشیم  که کل کالاهای ما صادراتی و صادرات محور باشد.

احسان باقرخانی بیانداشت:بخش دولتی با تمام امکانات و اطلاعاتی که دارد در خدمت این تشکل است. اتاق بازرگانی نیز با کوهی از تجربه در این راه در کنار خانه صنعت و معدن قرار خواهد گرفت.

 

خبرنگار:فرنگیس صفری

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.