• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

انواع کلاهبرداری با ” طراحی اپلیکیشن‌های جعلی ازدواج”

  • کد خبر : 20332
  • 19 خرداد 1400 - 5:49
انواع کلاهبرداری با ” طراحی اپلیکیشن‌های جعلی ازدواج”

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هشدار داد: کلاه‌برداران سایبری با طراحی و فروش نرم‌افزارهای جعلی همسریابی در فضای مجازی و به‌ خصوص پیام‌ رسان تلگرام، اطلاعات شخصی و مالی فرد خریدار را به سرقت می‌برد. به گزارش میلکان آنلاین سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سایت‌ها و نرم‌افزارهای ازدواج از دیرباز […]

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هشدار داد: کلاه‌برداران سایبری با طراحی و فروش نرم‌افزارهای جعلی همسریابی در فضای مجازی و به‌ خصوص پیام‌ رسان تلگرام، اطلاعات شخصی و مالی فرد خریدار را به سرقت می‌برد.

به گزارش میلکان آنلاین سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سایت‌ها و نرم‌افزارهای ازدواج از دیرباز مورد توجه بعضی از کاربران بوده و همین امر باعث سوءاستفاده مجرمین سایبری و طراحی سایت‌ها و نرم‌افزار جعلی با موضوع ازدواج شده است.

این مقام انتظامی افزود: رویکرد مجرمین از طراحی سایت‌ها و نرم‌افزارهای ازدواج عمدتاً به سه روش صورت می‌گیرد در روش اول با فریب کاربران، مبالغی درجهت ثبت‌نام و یا معرفی افراد مختلف از افراد اخذ و اطلاعاتی ارائه نمی‌گردد.

سرهنگ عباسی کسانی در ادامه گفت: در نوع دوم کاربر در زمان خرید خدمات برنامه به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی یا فیشینگ هدایت‌شده و پس وارد کردن اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم پویا و … اقدام به برداشت اینترنتی غیرمجاز می‌کنند.

وی افزود: درنهایت مجرمین سایبری پس از دریافت تصویر و اطلاعات خصوصی و شخصی قربانیان، با تهدید به افشاء و انتشار تصاویر آنان بحث اخاذی مالی و سایر سوءاستفاده‌های دیگر را مطرح می‌کنند.

این مقام مسئول با توجه به خطرات نصب و ثبت‌نام در سایت‌ها و نرم‌افزارهای همسریابی به کاربران توصیه کرد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی نیافتند از ثبت‌نام در سایت‌ها و نصب نرم‌افزارهایی با این عنوان خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.