• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئيس اداره تحقيق، توسعه و آموزش‌هاي مردمي معاونت غذا و دارو کرمانشاه:

بيشترين آمار تلفات گاز منواکسيدکربن با شروع اولين موج سرما رخ مي دهد

  • کد خبر : 1971
  • 07 آبان 1396 - 16:33

رئيس اداره تحقيق، توسعه و آموزش‌هاي مردمي معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: بيشترين آمار تلفات گاز منواکسيدکربن با شروع اولين موج سرما رخ مي دهد. دکتر وريا رحيمي در گفتگو با خبرنگار ميلکان، با اشاره به آغاز هفته پيشگيري از مسموميت ها از ۱ لغايت ۷ آبان ماه و نامگذاري هر کدام از روزهاي […]

رئيس اداره تحقيق، توسعه و آموزش‌هاي مردمي معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: بيشترين آمار تلفات گاز منواکسيدکربن با شروع اولين موج سرما رخ مي دهد.
دکتر وريا رحيمي در گفتگو با خبرنگار ميلکان، با اشاره به آغاز هفته پيشگيري از مسموميت ها از ۱ لغايت ۷ آبان ماه و نامگذاري هر کدام از روزهاي اين هفته تحت عناويني مانند پيشگيري از مسموميت ناشي از داروها، مسموميت کودکان، مسموميت ناشي از گازمنواکسيد کربن، مسموميت ناشي از غذا و گياهان سمي و …، اظهارداشت: هدف از اجراي برنامه هاي اين هفته، آموزش و هشدار به مردم براي پيشگيري از انواع مسموميت ها است.
وي بالاترين آمار مرگ و مير ناشي از مسموميت ها در استان را مربوط به مسموميت با مواد مخدر و مواد دارويي اعلام کرد و گفت: کرمانشاه يکي از استان هاي سردسيري کشور است که هرساله آمار بالايي از مرگ و مير ناشي از گازمنواکسيد کربن دارد که به بي احتياطي و استفاده از وسايل غيرايمن برمي گردد.
رئيس اداره تحقيق، توسعه و آموزش هاي مردمي معاونت غذا و دارو کرمانشاه تصريح داشت: در سال ۹۵ تعداد يک هزار و ۱۱۸ مورد و در ۶ ماهه اول سالجاري ۸۵۲ مورد مراجعه به دليل مسموميت با انواع داروها به بيمارستان هاي استان داشته ايم. همچنين در سال گذشته يک هزار و ۵۳۵ نفر و از ابتداي سال ۹۶ تا پايان شهريور ماه يک هزار و ۴۹ مورد نيز به دليل استفاده از مواد اعتيادآور در استان مسموم شدند. وي با بيان اينکه بيشترين آمار تلفات گاز منواکسيدکربن با شروع اولين موج سرما رخ مي دهد، گفت: طي سال گذشته ۱۰۷ مورد مسموميت با گاز منو اکسيدکربن در استان ثبت شد. در ۶ماه اول سالجاري اين آمار ۲۴مورد بوده است.
رحيمي آمار مسموميت هاي شيميايي استان را در سال ۹۵، ۶۶۹ مورد و در ۶ ماه اول سال ۹۶، ۴۹۱ مورد اعلام کرد. رئيس اداره تحقيق، توسعه و آموزش هاي مردمي معاونت غذا و دارو کرمانشاه با اشاره به مراجعه ۴۱۵ نفر طي سال گذشته به بيمارستان هاي استان به دليل گزش عقرب، مار و زنبور، افزود: اين تعداد در ۶ ماهه اول سالجاري به ۴۱۰ مورد رسيد و از آنجايي که بيشترين موارد گزيدگي با عقرب، مار و زنبور در نيمه نخست سال و در مناطق گرمسير استان رخ مي دهد، اين آمار چندان افزايشي نخواهد يافت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.