• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
استاندار كرمانشاه:

رسمي شدن مرز سومار يك فرصت مهم براي استان است

  • کد خبر : 1952
  • 07 آبان 1396 - 16:19

استاندار كرمانشاه گفت: رسمي شدن مرز سومار يك فرصت مهم براي استان است و اگر از اين فرصت به درستي استفاده نشود به منزله فرصت سوزي است. مهندس هوشنگ بازوند در جلسه بررسي زيرساخت هاي مرز سومار كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: براي تسريع در بحث رسمي شدن […]

استاندار كرمانشاه گفت: رسمي شدن مرز سومار يك فرصت مهم براي استان است و اگر از اين فرصت به درستي استفاده نشود به منزله فرصت سوزي است.
مهندس هوشنگ بازوند در جلسه بررسي زيرساخت هاي مرز سومار كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: براي تسريع در بحث رسمي شدن مرز سومار تمامي دستگاه هاي ذيربط موظف هستند به سرعت در جهت تكميل شدن زيرساخت هاي لازم در اين مرز اقدام كنند.
وي بيان داشت: خوشبختانه روند صادرات در مرز سومار با يك روند صعودي همراه بوده لذا بايد اين هنر وجود داشته باشد كه از اين فرصت در جهت توسعه و رونق اقتصادي استان استفاده شود.
وي با بيان اينكه مرز سومار براي استان يك فرصت است و اگر از اين فرصت به درستي استفاده نشود به منزله فرصت سوزي است، خاطرنشان ساخت: بايد به سمت رسمي شدن مرز سومار حركت كنيم زيرا اين موضوع علاوه بر اينكه ايجاد زيرساخت هاي لازم را در اين مرز به دنبال دارد از سوي ديگر منجر به حل مشكلات تجار مستقر در سومار خواهد شد.
استاندار كرمانشاه خواستار طراحي و تدوين برنامه اي ميان مدت و بلندمدت براي اين مرز شد و گفت: براي تسريع در بحث رسمي شدن اين مرز بايد به سرعت كارگروهي متشكل از دستگاه هاي ذيربط جهت رايزيني و تعامل گسترده با مركز و انتقال و اطلاع رساني از اقدامات انجام شده در اين مرز تشكيل شود لذا ايجاد زيرساخت ها براي اين مرز بسيار مهم است و در اين زمينه گمرك استان وظيفه بسيار مهم و خطيري به عهده دارد.مهندس بازوند تصريح كرد: دستگاه هاي ذيربط مانند راه و شهرسازي، برق، آب، حمل و نقل پايانه‌ها و فن‌آوري ارتباطات استان جهت تكميل زيرساخت در اين بازارچه بايد با تعامل و رايزني نسبت به جذب اعتبارات لازم از طريق اعتبارات ملي در سطح كشور اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: بايد طبق تدوين برنامه اي ميان مدت، ظرف مدت ۴۵ روز تمامي امكانات و زيرساخت هاي لازم در اين مرز مورد بررسي دقيق قرار گيرد و پس از مشخص شدن امكانات مورد نياز به سرعت در جهت تكميل شدن اين برنامه‌ها گام برداريم تا هر چه زودتر رسمي شدن اين مرز به قطعيت برسد.
استاندار كرمانشاه همچنين بر تهيه برنامه اي بلند مدت براي اين مرز تا پايان سال آينده تاكيد كرد و گفت: همه بايد با تلاش و جديت در راستاي تسريع در رسمي شدن مرز سومار كه مي تواند يك فرصت براي استان باشد، گام برداريم.
همچنين معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري کرمانشاه نيز در ابتداي اين جلسه گفت: با رسمي شدن مرز سومار مي توانيم بسياري از منابع مالي توسعه آن را از منابع ملي تامين کنيم.
مهندس رضا رحيمي افزود: بازارچه سومار در مرحله اول ۱۹ و نيم هکتار و در مرحله دوم ۳۴ هکتار توسعه با ۵۰۰ متر زيربناي اداري پيش بيني شده است.
وي با بيان اينکه اين بازارچه به غير از جاده، تامين برق، خطوط ارتباطي تلفن همراه و اينترنت، به تامين آب شرب نيز نياز دارد، گفت: براي تامين آب بهداشتي مشکلي وجود ندارد و شبکه هاي توزيع آب آن به طول شش کيلومتر ايجاد شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.