• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

توسعه ورزش قهرماني مطالبه جدي حوزه ورزش از استاندار جديد

  • کد خبر : 1882
  • 16 مهر 1396 - 18:27

یاداشت بهمن اختیاری- خبرنگار عضو هيئت رئيسه فدراسيون دوچرخه‌سواري کشور، مؤسس باشگاه فرهنگي ورزشي مس کرمان و رئيس هيئت مديره به مدت۴سال،مؤسس باشگاه فرهنگي ورزشي صنايع اراک و رئيس هيئت مديره به مدت۴سال، مؤسس باشگاه ورزشي افلاک لرستان و رئيس هيئت مديره به مدت۲ سال، مؤسس باشگاه فرهنگي ورزشي همياري مرکزي و رئيس هيئت مديره […]

یاداشت بهمن اختیاری- خبرنگار
عضو هيئت رئيسه فدراسيون دوچرخه‌سواري کشور، مؤسس باشگاه فرهنگي ورزشي مس کرمان و رئيس هيئت مديره به مدت۴سال،مؤسس باشگاه فرهنگي ورزشي صنايع اراک و رئيس هيئت مديره به مدت۴سال، مؤسس باشگاه ورزشي افلاک لرستان و رئيس هيئت مديره به مدت۲ سال، مؤسس باشگاه فرهنگي ورزشي همياري مرکزي و رئيس هيئت مديره از استاندار جديد کرمانشاه نويد فردي با نگاه و مشي ورزشي خبر مي دهد.
به اين موارد بايد به حمايت قاطع دکتر هوشنگ بازوند از ميزباني شهر خرم آباد در اولين دوره رقابتهاي جهاني کشتي پهلواني و رقابتهاي جهاني کوراش نيز اضافه کرد که در پي حمايت همه جانبه ايشان استان لرستان به عنوان ميزبان سربلند اين رقابتها معرفي شد.
وي همچنين در سالهاي اخير با رايزني با مديريت بيمه رازي به عنوان مهمترين حامي ورزش کشتي کشور موفق به جذب حمايت اين بيمه براي تيمداري در ليگ برتر کشتي به نام استان لرستان شد و تيم هاي اين استان در ليگ برتر به نام بيمه رازي شرکت کردند.
به همه اين موارد بايد به ارتباط خوب و تعامل دکتر بازوند با چهره هاي سرشناس ورزشي لرستان از جمله وحيد اميري و عليرضا بيرانوند(بازيکنان تيم پرسپوليس تهران) غلامرضا محمدي و آرش ميراسماعيلي نيز اشاره کرد که بيانگر نوعي علاقه استاندار جديد کرمانشاه به ورزش و ورزشکاران است.
……اما ورزش استان کرمانشاه به عنوان يکي از مهمترين مزيت هاي اين استان چه انتظاراتي از استاندار جديد خود دارد.شايد مهمترين نياز امروز ورزش مستعد استان کرمانشاه کمک به ايجاد بستر ثابت و مستمر حمايت بخش هاي مالي بخش خصوصي و صنايع توليدي و مولد استان است.
در حوزه ورزش قهرماني امروز ورزش استان به شدت با کمبود منابع مالي و فقدان حمايت از سوي بخش خصوصي مواجه است.در اين استان متاسفانه کمتر سرمايه دار بخش خصوصي حاضر به حمايت از ورزش است و به نظر مي رسد اولين خواسته جامعه ورزش از دکتر بازوند تمهيداتي در خصوص خروج از اين روند است.
در حوزه زيرساختهاي ورزشي،خوشبختانه استان کرمانشاه به جز شهر کرمانشاه تقريبا شرايطي بالاتر از ميانگين کشوري دارد،اما به لحاظ کيفي بايد قبول کرد امروز بيشتر اماکن ورزشي در شرايط خوبي نيستند و در اين حوزه ورزش استان به شدت نيازمند تخصيص اعتبارات ويژه اي براي مرمت،بهسازي و ايجاد شرايط رفاهي بهتر براي ورزشکاران و مراجعين است.
در بخش عمراني، دهکده المپيک کرمانشاه به جهت موقعيت و پروژه هايي که در آن در حال احداث است چشم انتظار نوع نگاه استاندار جديد است.تقريبا بيشتر استانداران سابق از اين دهکده به عنوان يک موقعيت ويژه نام برده اند،اما در واقع اتفاق خاصي تاکنون صورت نگرفته است و روند ساخت پروژه هاي فاخري چون سالن ۶ هزار نفري ولايت و استخر قهرماني در آن نيز به کندي در حال انجام است.
افزايش اعتبارات ملي و استاني ورزش کرمانشاه از ديگر مطالباتي است که ورزش استان از دکتر بازوند انتظار دارد. با پيگيري هاي ايشان اعتبارات ملي و استاني حوزه ورزش در لرستان در سال ۹۶ از حدود۹ ميليارد تومان در سال۹۲ ?? به حدود ??۶۵ ميليارد تومان در سال۹۶رسيده است و اين نويد خوبي براي ورزش ماست تا با حضور ايشان شاهد جهش خوبي در اين زمينه باشيم.
ايشان در پرونده خود در استان لرستان از ميزباني رقابتهاي جهاني همواره حمايت کرده_اند. استان کرمانشاه نيز با ميزباني رقابتهاي جام جهاني کشتي آزاد نشان داد در سخت ترين شرايط مي تواند بهترين ميزباني را از خود نشان دهد.انتظار مي رود با روي کار آمدن دکتر بازوند کرمانشاه بتواند بار ديگر ميزبان جام هاي معتبر جهاني و آسيايي باشد.
همچنين يکي از دغدغه هاي اصلي قهرمانان و ورزشکاران استان ما موضوع مهم معيشت و اشتغال است.عليرغم مصوبه خوبي که دولت در سالهاي اخير در زمينه اشتغال قهرمانان داشته است متاسفانه تاکنون قهرمانان استان ما از اين مصوبه منتفع نشده اند.
کرمانشاه به عنوان استاني که بيشترين تعداد قهرمانان و مدال آوران را دارد در اين زمينه به شدت با چالش مواجه است.به نظر ميرسد حال که ظرفيت استخدام در دستگاههاي دولتي به شدت محدود است،ميتوان با تمهيداتي زمينه را براي جذب بخشي از قهرمانان در بدنه شهرداري ها، بخش خصوصي و توليدي فراهم ساخت.
ورزش استان البته در زمينه هاي ديگر مطالبات جدي از استاندار محترم دارد که با توجه به در پيش بودن هفته تربيت بدني و ورزش انتظار مي رود يکي از اولين نشست هاي عمومي استاندار محترم با اين خانواده پر افتخار برگزار شود تا در فضايي بدون واسطه مطالبات اين عزيزان مطرح گردد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.