• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیرعامل پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس:

موانع اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آبادغرب برداشته شده است

  • کد خبر : 1650
  • 25 شهریور 1396 - 20:00

عبدالله مرادی – گروه تولید و اشتغال مدیرعامل پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس با بیان اینکه طی دو سال گذشته موانع زیادی از سر راه اجرای طرح برداشته شده است گفت: با جلسات مکرری که استاندار کرمانشاه و نماینده اسلام آبادغرب با وزیر اقتصاد، ریاست سازمان برنامه و بودجه ریاست بانک مرکزی و رییس سازمان محیط […]

عبدالله مرادی – گروه تولید و اشتغال

مدیرعامل پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس با بیان اینکه طی دو سال گذشته موانع زیادی از سر راه اجرای طرح برداشته شده است گفت: با جلسات مکرری که استاندار کرمانشاه و نماینده اسلام آبادغرب با وزیر اقتصاد، ریاست سازمان برنامه و بودجه ریاست بانک مرکزی و رییس سازمان محیط زیست جهت رفع موانع داشته‌اند بحث تامین آب، مجوز محیط زیست، دریافت عاملیت بانکی مجوز شورای اقتصاد و مسدودی ارزی حل شده است.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین،محمود جلوند با بیان اینکه در ردیف دریافت فاینانس از چین و کره بعنوان پیشقراول طرحهای پتروشیمی قرارگرفته ایم اظهارداشت: در صورت تخصیص ارز خارجی از طریق فاینانس قطعا اولین طرح پتروشیمی ای خواهد بود که از خط اعتباری خارجی برای شروع عملیات اجرایی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در دو هفته گذشته هم جلسه ای با آقای سیف با حضور این بزرگواران داشتیم که خدا رو شکر آقای سیف هم اطمینان دادند که مشکل خاصی وجود ندارد و مسدودی ارز هم صادر گردیده است.

مدیرعامل پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس با اشاره به جدیت سرمایه گذاران و حضور پررنگ جهانبخش شکری رییس هیئت مدیره که خود از سرمایه گذاران و کار آفرینان خوش نام و رییس خانه صنعت و معدن استان در جلسات و پیگیر ماسائل مالی پروژه ‌می‌باشد گفت:سرمایه‌گذاری طرح یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو است که از طریق فاینانس خارجی تامین می شود . مقدمات اولیه فاینانس انجام شده و از بانک خارجی و شرکت بیمه خارجی موافقت نامه را آورده ایم. در حوزه داخلی نیز مجوز شورای اقتصاد را در سال ۹۵ اخذ کردیم و در بانک مرکزی منتظر مسدودی ارز هستیم . وی در خصوص زمان اجرای پروژه و اشتغالزایی گفت: هر شش واحد این طرح شامل ۴ واحد پتروشیمی و ۲ واحد تاسیساتی مکمل پروژه باید به صورت متوالی آغاز بشود و در قراردادها نیز کل زنجیره به صورت یکجا دیده‌شده است . این طرح در زمان پیک احداث ۸ تا ۹ هزار نفر اشتغال زایی دارد در زمان بهره‌برداری ۲۷۵ نفر اشتغالزایی خواهد داشت .

جلوند با بیان اینکه زمان بهره برداری از طرح ۴۴ ماه پس از شروع پروژه  خواهد بود گفت: پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در دست احداث است. این طرح زنجیره کاملی از تولیدات پتروشیمی است و از گاز طبیعی تا تولید مواد اولیه کارخانه های پلاستیک را پوشش می دهد .

وی تاکید کرد : با پیگیری‌های دکتر رازانی بحث آب که یکی از مهم ترین مباحث سرمایه گذاری برای این طرح است حل شد و به واسطه آن مجوز‌های زیست محیطی نیز اهداء شد. در مقطعی وزارت نیرو دیدی نسبت به آب برای صنعت در اسلام‌آبادغرب نداشت. با تخصیص ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سامانه گرمسیری برای صنعت از سامانه گرمسیری، ۲۵میلیون متر مکعب به صنعت اسلام‌آبادغرب اختصاص پیداکرد و سهم ۱۵ میلیون متر مکعبی پتروشیمی نیز در آن گنجانده شد و این کار گام مهمی بود برای دریافت مجوزهای زیست محیطی در سال ۹۵ .

طرح ماهان شیمی زاگرس تولید محصولات اتیلن سنگین و پرو پلی پیلن  از گاز طبیعی است که منابع تغذیه‌ای گاز آن در ۲ کیلومتری طرح آماده واگذاری است . ابتدا این گاز تبدیل به متانول می شود. این واحد فرآیندی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰هزار تن در سال هدف گذاری شده است. واحد دوم واحد تبدیل متانول به اولوفین است که برای اولین بار از شرکت یو ای پی هانو بل آمریکا خریداری شده است و قرار داد آن نیز امضاء شده است. در این واحد به ظرفیت ۷۳۰ هزار تن شامل ۲۸۰ هزار تن اتیلن و ۴۵۰ هزار تن پروپیلن به عنوان دو ماده‌ای که  جزء مواد ارزشمند و پایه محصولات پلی اتیل و پلی پرو پیلن است تولید می شود. این  زنجیره در ادامه به وسیله واحد ۲۸۰ هزار تنی اتیلن سنگین و یک واحد ۴۵۰ هزار تن پروپلی پیلن تکمیل می شود و طیف وسیعی از صنایع پایین دست پلاستیک و زنجیره پلاستیک ها را پوشش می دهند.

جلوند اظهار داشت: تنها چند واحد مقداری محدود پروپلی پیلن تولید می کنند و بخش اعظمی از نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که با راه اندازی این واحد علاوه بر تامین بخش زیادی از نیاز داخل می توانیم روی صادرات آن نیز برنامه داشته باشیم.

علاوه بر چهار واحد پتروشیمی یک واحد برای تولید اکسیژن سیستم و یک واحد غیر صنعتی مجموعه آب و برق و بخار آب آتش نشانی ساختمانهای اداری و بقیه را پوشش می دهد .photo_2017-09-16_14-09-07

قرارداد EPC با شرکت‌های مرکب داخلی و خارجی امضاء تکنولوژی‌های آنها خریداری و زمین محل احداث طرح به پیمانکاران تحویل داده شده است . دو واحد پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن را با شرکت میتسویی ژاپن در دست اقدام داریم .برای اجرا مشکلی نداریم جز تامین مالی که آنرا هم در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه پیمانکار مشخص شده است ، تکنولوژیست پای کار است ، قراردادها امضاء شده و مشکلات داخلی اگر حل شود به زودی زود شاهد اجرای پروژه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.