• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

کرمانشاه و چالش‌تکراري تغيـيـر

  • کد خبر : 1620
  • 22 شهریور 1396 - 12:26
کرمانشاه و  چالش‌تکراري تغيـيـر

عبدالله مرادی – میلکان اين روزها سنگين وزن‌هاي مديريت استان در تب و تاب تغيير و ابقاء قرار گرفته‌اند. دو مديريت اصلي استان و شهر کرمانشاه يعني استاندار و شهردار کرمانشاه که اتفاقا هم حوزه مديريتي و هم وزن شخصيشان سنگين‌ترين هاي استان است در اين روزها در صدر اخبار قرار دارند. تغيير دکتر اسدالله […]

عبدالله مرادی – میلکان

اين روزها سنگين وزن‌هاي مديريت استان در تب و تاب تغيير و ابقاء قرار گرفته‌اند.
دو مديريت اصلي استان و شهر کرمانشاه يعني استاندار و شهردار کرمانشاه که اتفاقا هم حوزه مديريتي و هم وزن شخصيشان سنگين‌ترين هاي استان است در اين روزها در صدر اخبار قرار دارند.
تغيير دکتر اسدالله رازاني به عنوان استاندار کرمانشاه که طي دو سال فعاليتش در کرمانشاه اتفاقات مهم و بزرگي رخ داده و طرح گزينه‌هايي براي جانشيني وي بازار شايعه و گمانه زني را داغ کرده است.
اعلام حمايت روساي ستاد انتخابات دکتر روحاني در کرمانشاه از يک سو و طرح گزينه هايي همچون علي اوسط هاشمي ، همتي و …. ماندن و رفتن اين استاندار اخلاق مدار را به چالشي جدي در استان تبديل کرده است .
دکتر رازاني در خلال افتتاح و بازديدي که از پروژه‌هاي شهرداري داشت در گفتگو با خبرنکار ميلکان رفتن و‌ماندنش را نه تاييد کرد و نه رد ، بلکه با اين جمله که همه ما روزي بايد برويم طفره رفت.
مديريت هاي کوتاه مدت معضل بزرگي است که سال‌هاي سال است گريبان کرمانشاه را گرفته است. عمر مديريتي شهردار و استانداران کرمانشاه حتي به اجراي برنامه‌هاي کوتاه مدتشان هم قد نمي دهد چه برسد به برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت .
انتخاب آرش رضايي به عنوان شهردار کرمانشاه سال‌ها در دستور کار شوراهاي گذشته بود و هربار به دليلي اين اتفاق رخ نمي‌داد و حتي يک بار هم انتخاب صورت گرفت و تاييديه آن از وزارت کشور آن سال‌ها صادر نشد. مهندس رضايي که يکبار در انتخابات شوراي اسلامي شهر نيز راي اعتماد خود را از مردم کرمانشاه گرفته است در دوران مديريتي تقريبا کوتاهي که داشته توانسته علاوه‌بر آغاز تدوين برنامه جامع شهري کرمانشاه در حوزه‌هاي ترافيکي، فرهنگي، عمراني، توجه خاص به مناطق حاشيه‌اي و کمتر توسعه يافته کرمانشاه رضايت نسبي افکار عمومي را کسب کند.
اقدامات و برنامه هاي اين شهردار موجبات رضايت مديران ارشد استان را نيز فراهم کرده است و چندين پروژه بزرگ را نيز به خوبي راهبري و به بهره‌برداري رسانده است.حال اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر کرمانشاه هر چند دير ولي با استفاده از حق قانوني خود تصدي پست شهرداري را به مزايده گذاشته‌اند و اسامي ۱۵ نفر را براي اعلام برنامه داده‌اند .
قرار است هرکدام از اين ۱۵ نفر که تمايل به حضوردارند با حضور يک ساعته در شوراي اسلامي شهر به ارائه برنامه خود براي شهرداري کرمانشاه بپردازند و نهايتا از بين اين گزينه ها و مهندس رضايي شهردار فعلي اوايل هفته آينده يکي انتخاب و به عنوان شهردار کرمانشاه معرفي شود.
حضور ۱۱نفره اعضا و گرد آمدن آنها دور يک ميز هرچند که امري عادي و معمول است اما نشان از رسيدن به اين نتيجه مي دهد که اعضاي شورا نمي خواهند تجربه شوراهاي گذشته و تنشهاي خارج از عرف تکرار شود .
حال بايد منتظر بمانيم تا ببينيم هفته آينده اين دو مدير سنگين وزن استان بر صندلي خود تکيه خواهند داشت يا باز هم استان با چالشي تکراري به نام تغييرات دست و پنجه نرم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.