• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جبراني رازاني

  • کد خبر : 1607
  • 15 شهریور 1396 - 5:29
جبراني رازاني

چند هفته اي‌ است که در محافل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و رسانه اي استان سخن تغيير و يا ابقاء استاندار تقريبا تنها حرف و دغدغه اي‌ است که همه را به نوعي به خود مشغول کرده است. گروهي سخن از رفتن استاندار و معرفي گزينه هاي جديد را پيش مي کشند و عده اي نيز […]

چند هفته اي‌ است که در محافل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و رسانه اي استان سخن تغيير و يا ابقاء استاندار تقريبا تنها حرف و دغدغه اي‌ است که همه را به نوعي به خود مشغول کرده است. گروهي سخن از رفتن استاندار و معرفي گزينه هاي جديد را پيش مي کشند و عده اي نيز ابقايش را فرياد مي زنند. اما تغيير و يا ابقاء به چه بها و قيمتي؟ تغيير في نفسه چيز خوبيست و هر تغييري شرايط، رويکرد و فصل نوي را به دنبال خواهد داشت. اساسا هر تغييري با هدف شکل گيري و تحقق اتفاقات مثبت و نو شکل مي گيرد، اما هر تغييري به صرف شکل گيري آن نمي تواند تضميني براي منشاء خير شود. تغيير با همه محاسنش معايب و دشواري هاي بيشتري دارد. چرا تغيير؟ مگر ما در طول دولت يازدهم اين تجربه را نداشتيم؟ ثمره آن چه شد؟ آيا از استاندار جديد حمايت قاطع شد؟ آيا استاندار پيشين فرصت کافي براي پيشبرد و به ثمر نشستن برنامه هايش را داشت؟ اين يک نکته بديهي است که حداقل عمر مفيد براي هر مديريتي سه تا چهار سال است و هيچ مديري در زماني کوتاه تر از اين توان شق القمر ندارد و اصولاً کار کلان زمان بر و نيازمند استمرار و پي گيري مداوم و طولاني است و گر نه در زمان کوتاه به غير از تزريق مسکن هاي مقطعي براي التيام کوتاه مدت و سطحي جامعه کاري نمي توان از پيش برد. در طول چهارساله دولت يازدهم سه نفر سکان مديريت ارشد استان کرمانشاه را عهده دار بوده اند، آيا اين شدت تغييرات به غير از آزمون و خطا توانسته است فرصتي براي تحول استان ايجاد کند؟ و يا تغييري در شرايط عمومي استان حداقل در حوزه مصيبت بار اشتغال ايجاد نموده است؟ بايد درک کرد که توسعه يک فرايند زمان بر است و با تعجيل و قيل و قال شکل نمي گيرد، بلکه توسعه حاصل صبر، شکيبايي و پشتکار انسان هاي توسعه يافته است.. از مديري که عمر مديريتي‌او به دو سال نمي رسد که بيش از نيمي از آن را صرف کشمکش هاي گروه هاي قدرت و بعضاً منفعت طلب نموده است چه انتظاري مي توان داشت؟ کدام پروژه ملي و کلان را مي توان در کمتر از دو سال آن هم با شرايط اقتصادي اين روزهاي کشور به ثمر رساند؟ اصولاً چه تضميني وجود دارد که در صورت تغيير استاندار گروه هاي مختلف قدرت يکصدا از او حمايت کرده، براي رسيدن به توسعه استاناو را ياري نموده و پس از گذشت چند ماه که منافعشان تامين نشد بر او نتازند، که البته سابقه و تجربه ساليان گذشته خود گواهي بر نقض اين محال است. يکي ديگر از بزرگترين معايب تغيير فرصت سوزيست، ما بخش مهمي از چهار سال گذشته را با آزمون و خطا از دست داده ايم، ديگر روا نيست بيش از اين فرصت سوزي کرد. اسداله رازاني با شعار تحول و پي گيري اهداف کلان به کرمانشاه آمد و که در اين مدت با همه انتقادهايي که به عملکرد وي و تيم مديريتيشان صورت گرفت اما حداقل چند کار و اتفاق مهم در استان شکل گرفت که البته به نتيجه رسيدن صد درصدي‌ آن نيازمند زمان است. به سرانجام رساندن پروژه راه آهن که بدون ترديد پي گيري هاي ايشان فرايند رسيدن ريل به کرمانشاه را در خوشبينانه ترين حالت چند سالي به‌جلو انداخت و اگر سماجت ها و رايزني ها نبود اين قصه همچنان سر دراز داشت. گشايش مرز خسروي پس از سالها حداقل براي ايام اربعين امسال، يکي ديگر از ثمرات اين پي گيري ها بوده است که بدون ترديد موفقيت آميز بودن آن آينده مرز خسروي را بسيار روشن تر از تيره روزي هاي الانش خواهد نمود.
پي گيري منطقه آزاد قصرشيرين که توانست تا کنون منجر به نتيجه شود بخش مهمي از وضعيت اميدوار کننده تحقق آن امروز مديون پي گيري هاي مستمر شخص استاندار است که با تغيير او مي توان گفت دوباره بايد همچون قبل گفت نقطه سر خط. و يا به قول رازاني مگا پروژه کريدور گردشگري بيستون _ -تاق بستان که در صورت تحقق مي تواند تحول آفرين باشد، در طول يک سال گذشته به دور از جنجال هاي رسانه اي مطالعات آن شکل گرفته است و بسياري از مشکلات پيش رو و معارضين آن برداشته شده است که حداقل تا يک سال آينده با فراخوان سرمايه گذاران حرکتي عظيم را در روند توسعه گردشگري استان شکل خواهد داد. پروژه هاي کلاني که با فرصت به استاندار مي توان شاهد به ثمر نشستنشان بود. اتفاقات مثبتي که با تغيير استاندار حداقل تا يک سال آينده که رئيس جديد با شرايط کلي استان آشنا شود به گرد فراموشي سپرده خواهند شد.
ابقاي استاندار کرمانشاه نيز طرفداران کمي در استان ندارد، اما اسد الله رازاني بايد بداند که ابقاء با حفظ شرايط موجود و تيم مديريت کنوني نه تنها سودي براي استان ندارد بلکه زبان منتقدان را به حق روز به روز براتر و استدلالشان را منطقي تر خواهد نمود. کارهاي بزرگ مديران پي گير و توانمند مي خواهد، بدون ترديد اگر استاندار کنوني کرمانشاه معاونين توانمندتر و پي گير تري داشت امروز نه تنها شرايط استان بدين گونه نبود بلکه موج حمايت ها از شخص ايشان بسيار بيشتر و چشمگيرتر بود. ذات مديريت مي گويد: مديران متفکر و خلاق، مجموعه تحت امر چابک و دونده مي خواهند، خصلتي که متاسفانه در معاونين استاندار ديده نمي شود. استاندار کرمانشاه اگر مي خواهد همچنان سکاندار مديريت ارشد استان با سبک و سياق کنوني باشد بايد معاونينش را از جنس مديراني انتخاب کند که بتوانند به دنبال اجرايي کردن ايده ها و راهبردهاي او بدوند و نه اينکه نظاره گراني بيکاره باشند که همه بار مسئوليت را بر گرده شخص استاندار مي گذارند. در خاتمه بايد گفت جناب آقاي رازاني اگر مي خواهيد همچنان برکرسي رياست امارت سفيد استانداري کرمانشاه تکيه بزنيد بايد در اين شهريور داغ به رسم جبران تغيير را در بدنه مديريتي استان به ويژه بدنه استانداري و مديران غير همراه و همسو با دولت در تعدادي از ادارات آغاز کنيد. که اين تغيير مي تواند سرآغازي بر شتابدهي به روند کند کنوني توسعه استان باشد،که در غير اين صورت ماندن چاره کار نيست.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.