• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه :

روند مالیات ستانی موجود ایران را دچار بحران اقتصادی خواهد کرد

  • کد خبر : 1521
  • 02 شهریور 1396 - 16:09
روند مالیات ستانی موجود ایران را دچار بحران اقتصادی خواهد کرد

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اظهار داشت:بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی باعث شده که بنگاه های تولیدی در بازپرداخت تسهیلات ناتوان باشند. این امر بر کاهش رونق اقتصادی کشور تاثیر به سزایی گذاشته ونتیجه آن وجود ۶ میلیون جوان بیکار تحصیل کرده در کشور است. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین ،کیوان کاشفی در نشست روسای […]

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اظهار داشت:بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی باعث شده که بنگاه های تولیدی در بازپرداخت تسهیلات ناتوان باشند. این امر بر کاهش رونق اقتصادی کشور تاثیر به سزایی گذاشته ونتیجه آن وجود ۶ میلیون جوان بیکار تحصیل کرده در کشور است.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین ،کیوان کاشفی در نشست روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد برای حل این مشکل کم کردن نرخ سود سپرده های بانکی را خواستار شد و گفت: با این نرخ سود تسهیلات سرمایه گذاری وارد بخش تولید نمی شود.

وی پیش بینی کرد:ممکن است به دلیل وجود نداشتن قانون مناسب در بحث اقتصادی در آینده ای نزدیک دچار بحران مالیات ستانی بشویم

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در اینکه همه باید مالیات پرداخت کنند شکی نیست اما چگونگی دریافت مالیات در ایران مشکل دارد و ممکن است کشور را دچار بحران اقتصادی کند.

کاشفی با اشاره به مشکلات قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ما بشدت نگران روند تصویب این قانون هستیم زیرا نکات مبهم آن اصلاح نشده و میتواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در کشور فرار های مالیاتی بزرگی وجود دارد اما فشار آن بر قشر خاصی از جامعه که همانا تولید کنندگان است وارد میشود، در این شیوه غلط مرغ تخم طلا را بخاطر گوشتش می‌کشیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار داشت:مشکل اساسی در کشور قیمت بالای کالای تمام شده ایرانی در بخش صنعت و کشاورزی است به عنوان مثال ما هزار ترفند زدیم تا صادرات مرغ و تخم مرغ را در عراق راه اندازی کنیم اما باز هم گران بود و این قیمت تمام شده به ما صدمه میزند.

کاشفی به مشکل هزینه های بالا سری در کشور اشاره و گفت: تمام نهادهای دولتی در کشور برای انجام کارهای نظارتی و حاکمیتی خود طلب پول می‌کنند و این پول را از تولید میگیرند.

وی در پایان بیان کرد: دخالت مستقیم دولت در فضای اقتصادی و تعاونی های وابسته به وزارت خانه های دولت که واردات و صادرات انجام میدهند را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد.

خبرنگار: فاطمه روح القدس

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.