• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

دولت و ضرورت دو اقدام عاجل

  • کد خبر : 1441
  • 06 خرداد 1396 - 11:38
دولت و ضرورت دو اقدام عاجل

مهدی خالوندی پيروزي دکتر روحاني در انتخابات و تداوم دولت تدبير و اميد فرصت چهار ساله اي را براي دولت ايجاد کرد تا در راستاي تحقق اهداف و برنامه هاي مطرح شده گام بردارد. فرصتي که ساعت به ساعت آن ارزشمند است و اگر از آن غفلت کرد خيلي زودتر از آنچه که فکرش را […]

مهدی خالوندی

پيروزي دکتر روحاني در انتخابات و تداوم دولت تدبير و اميد فرصت چهار ساله اي را براي دولت ايجاد کرد تا در راستاي تحقق اهداف و برنامه هاي مطرح شده گام بردارد. فرصتي که ساعت به ساعت آن ارزشمند است و اگر از آن غفلت کرد خيلي زودتر از آنچه که فکرش را بکنيم به قول معروف دير مي شود. اما تحقق برنامه ها و مطالبات مردم شرط و شروطي دارد که دولت مردان هرچه زود تر بايد اين شرايط را فراهم کنند. دو اقدام اساسي وجود دارد که دولت بايد در کوتاه ترين زمان ممکن به آن دست بزند تا روند پيشبرد برنامه ها شکل جدي تري به خود بگيرد.
اولين و اساسي ترين شرط تحقق برنامه ها استفاده از نيروهاي همسو و کارآمد است، نکته اي که نقطه ضعف اساسي دولت يازدهم بود. نيروهايي که با در دست داشتن پست هاي حساس به جاي ايجاد فرصت، منشاء انواع و اقسام کارشکني ها و کم کاري ها بودند و چه فرصت هايي که به خاطر مماشات با اين افراد به بزرگ ترين تهديد براي دولت تبديل شد. تغيير تعدادي از مديران کل و برخي از فرمانداران و از همه مهم تر اصلاح بدنه کارشناسي ادارات يک ضرورت غير قابل انکار است که مديران دولت بايد هرچه سريع تر به آن دست بزنند.
هنوز هستند در ادارات استان افرادي که در طول يک دهه گذشته پست هاي حساس از جمله معاونت ها را در تسخير خود دارند و عملاً هيچ گونه همراهي با دولت مستقر ندارند. مديريت ارشد استان به عنوان نماينده عالي دولت بايد به دقت اين مساله را رصد کند که در کوتاه ترين زمان ممکن اين تغييرات شکل واقعي به خود بگيرد و با مديران نا کارآمد که توان انجام تغييرات را ندارند برخورد جدي نمايد.
بدون ترديد دولت اگر همچنان دچار تعارفات چهار سال اول باشد نه تنها توفيقي حاصل نخواهد کرد بلکه در مسير بي راهه اي قدم بر خواهد داشت که سرانجامي جز شکست در چهار سال آينده را پيش رو ندارد. اصلاح و تقويت ساختار تيم رسانه اي دولت از ديگر شروط واجب براي پيش برد برنامه هاست که در سريع ترين زمان ممکن بايد صورت گيرد. ضعف رسانه اي دولت يازدهم شايد پاشنه آشيلش بود که توان مقابله و هماوردي با رسانه هاي منتقد را نداشت و دولت در بسياري موارد از اين مساله ضربه خورد که در نتيجه همين ضعف رسانه اي بود که به ناچار در ايام انتخابات رئيس دولت مجبور به ورود به برخي از عرصه ها شد. يک تيم رسانه اي توانمند علاوه بر پوشش مناسب عملکرد دولت، يک پشتوانه بسيار مهم به لحاظ رواني براي مديران است.
دولت اگر بهترين عملکرد را هم داشته باشد اما به خوبي ديده نشود عملا مي شود گفت کاري صورت نگرفته است، کما اينکه به خاطر ضعف اطلاع رساني دولت بسياري از اقدامات دولت يازدهم ديده نشد و در جريان رقابت هاي انتخاباتي ديديم که رقبا چگونه از اين حربه بهره گرفتند. نقطه ضعف رسانه اي دولت بايد با مديريت مناسب به نقطه قوت و اتکاي دولت دوازدهم تبديل شود.
بيش از ۲۳ ميليون نفر فرصتي را در اختيار دولت قرار داده اند که به آساني به دست نيامده است و نبايد گذاشت که با کم کاري برخي مديران از کف رود.در آخر اينکه دولت براي تحقق برنامه هايش در استارت اوليه مديران همراه و کارآمد مي خواهد که با پشتوانه رسانه اي توانمند براي حل مشکلات بي شمار کشور گام بردارند و گر نه کسي با هيچ دولتي تا پايان تاريخ عقد اخوت نبسته است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.