• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
استاندارکرمانشاه:

وقف گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی است

  • کد خبر : 14019
  • 28 مهر 1399 - 6:11
وقف گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی است

  استاندارکرمانشاه گفت: وقف گامی به سوی عدالت اجتماعی، کاری ارزشمند و احسانی ماندگار است و با کارکردهای موثر فرهنگی و اجتماعی زمینه کمک به نیازمندان را نیز فراهم می نماید و در محرویت زدایی بسیار موثر است. به گزارش میلکان آنلاین ، «هوشنگ بازوند» در جلسه شورای اداری اوقاف که به مناسبت فرارسیدن دهه […]

 

استاندارکرمانشاه گفت: وقف گامی به سوی عدالت اجتماعی، کاری ارزشمند و احسانی ماندگار است و با کارکردهای موثر فرهنگی و اجتماعی زمینه کمک به نیازمندان را نیز فراهم می نماید و در محرویت زدایی بسیار موثر است.

به گزارش میلکان آنلاین ، «هوشنگ بازوند» در جلسه شورای اداری اوقاف که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف امروز ( ۲۷ مهرماه) در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد؛ اظهار داشت: دهه وقف فرصتی برای تلاش و خدمتی بزرگ به جامعه و انجام کارهای ارزشمند و ماندگار به منظور برقراری عدالت و توسعه اجتماعی و دسترسی محرومین و نیازمندان به خدمات و امکانات رفاهی و اقتصادی است.

وی افزود: در کرمانشاه شرایط موقوفات می تواند خیلی از مشکلات مردم را حل کند و اوقاف و امورخیریه در اشتغالزایی که به عنوان یکی از دغدغه های همیشگی و مشکلات استان مطرح بوده، نقش آفرینی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به خدمات نوآورانه و اقدامات جدید اداره کل اوقاف و امورخیریه گفت: کارهای مهم در این دوره انجام شده و شاهد شکوفایی و کارآمدی این اداره کل در مسیر کمک به مردم و رفع مشکل بیکاری هستیم و براین اساس از خدمات مدیرکل و کارکنان اوقاف تشکر می کنم.

بازوند در ادامه گفت: انتظار داریم اوقاف سهمی قابل توجه در ایجاد شغل در استان داشته باشد و در این مقطع زمانی با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود خدمات بیشتری را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه شرایط وقف را با توجه به لزوم مساعدت به برخی مشکلات جامعه نیازمند بازنگری و تغییر دانست و گفت: با توجه به نیازی جدید جامعه از جمله ورود به حل مشکلات و آسیب های اجتماعی این امکان ایجاد می شود از طریق وقف بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها را حل کرد زیرا ساماندهی آسیب های اجتماعی می تواند اقدامی مهم برای جلوگیری از هزینه های بیشتر جامعه در آینده باشد.

بازوند در شورای اداری اوقاف به تشریح وضعیت بیماری کرونا در شرایط فعلی پرداخت و تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت بسیار سختی داریم و در موج سوم کرمانشاه در شرایط قرمز پرخطر قرار گرفته است که عبور از این بحران نیازمند همراهی جدی مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی است.

او به آمار تعداد مبتلایان و روند افزایشی بیماران بستری اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون بیش از ۶۸۰ بستری و ۱۸۰ نفر در ای سی یو داریم که اگر تعداد بستری ها به ۸۰۰ نفر برسد، مجبوریم در راهروها بیماران را پذیرش کنیم.

مقام ارشد استان ضمن درخواست از مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، گفت: در پیک سوم تعداد فوتی ها تا ۱۸ نفر نیز افزایش یافته است و امیدواریم اوقاف نیز در این زمینه مثل گذشته ورود پیدا کند و نیازهای مردم به ویژه برای تأمین اقلام بهداشتی افراد نیازمند را رفع نماید.

بازوند در ادامه لزوم بهره مندی همه دانش آموزان از امکانات و تجهیزات مورد نیاز استفاده از شبکه شاد را خاطر نشان ساخت و گفت: در استان کرمانشاه ۹ هزار دانش آموز فاقد تبلت یا گوشی مناسب برای شرکت در کلاس ها هستند که از ظرفیت خیرین، شرکت ها و نهادهای مردمی برای تأمین این اقلام با تقسیم بندی استفاده خواهد شد و امروز هم خوشحال هستیم که اوقاف در گام اول مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان را به این مهم اختصاص داد.

در جلسه شورای اداری اوقاف از مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به عنوان یاور وقف با اهداء یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=14019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.