• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛

می توان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و جوانان و نوجوانان را در این برهه از بیکاری و رخوت به سوی کتاب سوق داد

  • کد خبر : 13990
  • 27 مهر 1399 - 7:19
می توان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و جوانان و نوجوانان را در این برهه از بیکاری و رخوت به سوی کتاب سوق داد

بهرام فاضلی با هدف شناسایی وضعیت کتابفروشی های استان، حمایت از نویسندگان استانی و خرید کتاب از آنها، از کتابفروشی های سطح شهر کرمانشاه بازدید به عمل آورد. به گزارش میلکان آنلاین ؛ بهرام فاضلی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های مستمر کتابفروشی ها با توجه به شرایط  پیش آمده کرونا و […]

بهرام فاضلی با هدف شناسایی وضعیت کتابفروشی های استان، حمایت از نویسندگان استانی و خرید کتاب از آنها، از کتابفروشی های سطح شهر کرمانشاه بازدید به عمل آورد.
به گزارش میلکان آنلاین ؛ بهرام فاضلی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های مستمر کتابفروشی ها با توجه به شرایط  پیش آمده کرونا و رکود و کسادی مشاغل فرهنگی، اظهار داشت: از آنجا که هنرمندان و فعالان فرهنگی جامعه، عموما از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، برای بهبود کسب و کار و زدودن حداقلی از فشار مالی و معیشتی آنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
بهرام فاضلی ضمن تقدیر و سپاس از کتابفروشی های کرمانشاه که ظرفیت خوبی برای دسترسی آسان کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم نموده اند، اظهار داشت:کتابفروشی در جوامع مختلف دنیا همواره یک مکان فرهنگی و پاتوق کسانی بوده است که اهل فرهنگ و ادبیات هستند. این کتابفروشی‌ها در زمینه های مختلفی فعالیت دارند  اما آدم‌های خاصی مشتریان آنها هستند و این امر همواره به طور مستقیم، نقش بسزایی در بالا رفتن سطح دانش و آگاهی جامعه داشته است.
فاضلی گفت: معمولاً در کشورها و فرهنگ‌های مختلف کتاب‌فروشی نقش ویژه‌ای در جامعه ایفا می‌کند و به طور خاص مرکز فعالیت‌های فرهنگی محلی و ملی آن جامعه و کشور محسوب می‌شود. کتاب‌فروشی‌ها امروز با وجود رشد و توسعه تکنولوژی و ظهور کتاب‌های دیجیتال برای اینکه به حیات خود ادامه دهند باید انتخاب‌های بیشتری به مشتریان خود بدهند و در اصل به دنبال جذابیت‌ بخشی به مشتری کتاب هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: می توان در شرایط کنونی وجود ویروس کرونا که خیل عظیمی از جوانان و نوجوانان را خانه نشین و دچار کسلی و رخوت کرده است؛ تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و در جهت استفاده از اوقات بیکاری و فراغت آنان در منزل با ایجاد طرح هایی در فضای مجازی؛ همچون برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، کارگاه های مختلف چگونگی تجزیه و تحلیل و نقد کتاب توسط اساتید فن، تهیه ویدئوکلیپ از تجارب و سخنان ارزشمند ادیبان و شاعران  و نویسندگان استان، مباحث چالش برانگیز و فلسفی و تحلیل مسائل، پیشنهاد مطالعه کتابهای مفید و در پی آن نقد و بررسی، مسابقات کتابخوانی در سطح وسیع و جدی و … ضمن ایجاد انگیزه آنان به سمت کتاب؛ به سرانه مطالعه و کتابخوانی استان اضافه کرد.
شایان ذکر است؛ کتابفروشی های؛ پرهام، شهرکتاب، کتاب شهر، پاتوق کتاب، حافظ، فرهنگ و نیما و انتشارات دینور و دیباچه مورد بازدید مدیرکل و هیئت همراه خود قرار گرفتند.
گفتنی است؛ در این بازدید ها مدیرکل، معاون فرهنگی و رسانه ای، رئیس اداره امور فرهنگی، رئیس حراست و رئیس روابط عمومی و کارشناسان حوزه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه حضور داشتند.
لازم به ذکر است؛ بیش از ۱۰۰ کتابفروشی در مرکز و شهرستان های تابعه کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.