• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
استاندارکرمانشاه:

ر مهار كرونا علاوه بر حفظ جان و سلامتي مردم بايد به فكر درآمد مردم نيز باشيم

  • کد خبر : 13945
  • 24 مهر 1399 - 7:27
ر مهار كرونا علاوه بر حفظ جان و سلامتي مردم بايد به فكر درآمد مردم نيز باشيم

استاندار كرمانشاه گفت: براي حركت به سمت توسعه و شكوفايي بيشتر و تسريع در حل مشكلات نيازمند همدلي و همگرايي و استفاده از ظرفيت هاي موجود هستيم و در اين راستا از نمايندگان محترم مردم استان در مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم كه با همفكري، تعامل و رايزيني در جهت اخذ اعتبارات بيشتر و احقاق […]

استاندار كرمانشاه گفت: براي حركت به سمت توسعه و شكوفايي بيشتر و تسريع در حل مشكلات نيازمند همدلي و همگرايي و استفاده از ظرفيت هاي موجود هستيم و در اين راستا از نمايندگان محترم مردم استان در مجلس شوراي اسلامي مي خواهيم كه با همفكري، تعامل و رايزيني در جهت اخذ اعتبارات بيشتر و احقاق حق اين مردم شريف نهايت تلاش خود را بكار گيريم.

 

به گزارش میلکان آنلاین ؛ “هوشنگ بازوند” در جلسه شوراي معاونين استانداري كه با حضور دكتر ابراهيم عزيزي نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: جا دارد كه انتخاب دكتر عزيزي از سوي مردم شريف كرمانشاه به عنوان نماينده خود در مجلس شوراي اسلامي را تبريك عرض كنيم و اميدواريم كه ايشان همچون گذشته براي كشور و استان منشا خير و بركت باشند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به شيوع پيك سوم كرونا در استان بيان داشت: در حال حاضر بيشترين و مشكلي كه در استان وجود دارد بحث كرونا است و در پيك هاي اول و دوم با همكاري مناسب و خوب استان قادر شديم كه اين پيك ها را پشت سر بگذاريم و جزء استان هاي موفق كشور قرار بگيريم اما متاسفانه در پيك سوم مشكل بيماري بيشتر شده و استان در اين زمينه وضعيت خوبي ندارد.

مقام عالي استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان براي توليد ماسك و كواد ضد عفوني ادامه داد: در حال حاضر هيچ مشكلي در اين زمينه نداريم اما نگران كاهش مشاركت مردم در رعايت پروتكل هاي بهداشتي هستيم و اميدواريم همانطوري كه با همكاري مردم در پيك هاي اول و دوم اين بيماري را پشت سر گذاشتيم در پيك سوم هم خطر اين بيماري رفع شود و استان به وضعيت بهتري برسد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: ۶ شهر استان در وضعيت شهرهاي پرخطر كشور قرار دارند و شدت اين بيماري متاسفانه در استان روبه افزايش است و در گذشته كه فوتي هاي استان ۷ الي ۸ نفر در روز بود امروز به ۱۸ نفر رسيده است و اين به معناي زنگ خطر براي كرمانشاه است.

بازوند گفت: مشاركت مردم در رعايت پروتكل هاي بهداشتي در پيك هاي اول و دوم ۷۰ درصد بود اما امروز اين مشاركت به ۴۲ درصد كاهش پيدا كرده است لذا از بزرگان و مسئولين استان مي خواهيم كه نسبت به افزايش خطرپذيري اين بيماري اطلاعات و آگاهي هاي لازم را به مردم گوشزد كنند.

نماينده ارشد دولت در استان با بيان اينكه در مهار اين بيماري علاوه بر حفظ جان و سلامتي مردم بايد به فكر درآمد مردم نيز باشيم، گفت: همه مردم به نوعي به فكر و دنبال كسب درآمد براي اداره زندگي خود هستند لذا اينكه بخواهيم كسب و كارها را تعطيل كنيم زياد منطقي به نظر نمي رسد و تنها را مقابله با اين بيماري حفظ بهداشت و رعايت پروتكل هاي بهداشتي است.

وي فرهنگ سازي و اقناع سازي مردم براي رعايت پروتكل هاي بهداشتي از سوي مسئولين به ويژه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي را بسيار اثربخش و مهم عنوان كرد و گفت: بايد به سمتي حركت كنيم كه همه مردم از ماسك استفاده كنند و نسبت به رعايت پروتكل هاي بهداشتي بي تفاوت نباشند.

استاندار كرمانشاه تلاش براي گرفتن تجهيزات حفاظتي و درماني براي مقابله قاطع تر با بيماري كرونا از سوي مسئولين را مورد اشاره قرار داد و بيان داشت: بعضي استان ها از برخي وزارتخانه ها كمك هايي براي تجهيزات حفاظتي دريافت كرده اند كه ضروري است مديران استان همراه با نمايندگان محترم استان در مجلس شوراي اسلامي پيگيري هاي لازم را در اين خصوص با وازتخانه ها از جمله وزارت نفت انجام دهند تا در اين زمينه بتوانيم تجهيزات خوبي را براي استان اخذ كنيم.

وي همچنين ارائه بعضي از راهكارها از جمله مشاركت و همراهي خيرين جهت خريد ۹ هزار تبلت براي دانش آموزان در استان را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: در حال حاضر ۹ هزار دانش آموز در استان فاقد تبلت هستند كه همين موضوع منجر به جا ماندن اين تعداد دانش آموز از سيستم هاي آموزشي و شبكه هاي شاد مي شود لذا براي حل اين مشكل ضروري است كه با همفكري با نمايندگان محترم مردم استان در مجلس شوراي اسلامي از جمله دكتر عزيزي كه داراي چهره ملي هستند به سمت جلب مشاركت خيرين براي خريد اين تعداد تبلت حركت كنيم.

مقام عالي استان با اشاره به تبعات و خسارت هاي وارد شده به استان در بحث كرونا گفت: متاسفانه تاكنون بيش از ۱۰ الي ۱۵ هزار ميليارد تومان بر اثر كرونا در استان خسارت وارد شده است كه براي كاهش اين خسارت ها نيازمند انسجام، وحدت، همگرايي و همفكري يكديگر هستيم.

وي همچنين با اشاره به سفر دكتر نوبخت به استان كرمانشاه طي چند مدت گذشته افزود: در سفر دكتر نوبخت به استان كرمانشاه بيش از ۲ هزار و ۴۵۰ ميليارد تومان اعتبار براي استان در بخش هاي مختلف به تصويب رسيد كه حقيقتاً كار بسيار ارزشمندي است و همچنين تفاهم نامه براي ساخت ۲ هزار مسكن ويژه محرومين منعقد شد.

وي در پايان سخنان خود تجربه، دلسوزي و شناخت دكتر عزيزي از مباحث و مسائل مختلف را بسيار موثر و از موضوعات مهم براي رفع مشكلات استان عنوان كرد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.