• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
استاندار کرمانشاه:

همراهی و حمایت بانکها از کارآفرینان بیشتر شود

  • کد خبر : 13884
  • 23 مهر 1399 - 6:32
همراهی و حمایت بانکها از کارآفرینان بیشتر شود

استاندار کرمانشاه گفت: توجه و نگاه ویژه دولت به مقوله اشتغال در استان سبب تداوم روندکاهشی نرخ بیکاری می شود و حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال به عنوان نماینده ویژه وزیر کار در استان می تواند به اجرای برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده کمک نماید.   به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ […]

استاندار کرمانشاه گفت: توجه و نگاه ویژه دولت به مقوله اشتغال در استان سبب تداوم روندکاهشی نرخ بیکاری می شود و حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال به عنوان نماینده ویژه وزیر کار در استان می تواند به اجرای برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده کمک نماید.

 

به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ بازوند در دیدار با دکتر منصوری، معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه وزیر در استان کرمانشاه برای تسریع و تسهیل در اجرای طرح ها و اقدامات پیش بینی شده بر اساس سند اشتغال استان؛ گفت: از حمایت ها و مساعدت های صورت گرفته به منظور تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری استان تشکر می کنم و امیدوارم با تدوین برنامه ضروری ۹ ماهه نیز شاهد انجام اقدامات موثر و کاربردی برای افزایش اشتغالزایی در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه به نرخ بالای بیکاری در سال ۹۶ و روند افزایشی آن اشاره کرد و بیان داشت: در سه سال گذشته تقریباً ۷ درصد نرخ بیکاری استان براساس سند اشتغال، برنامه های پیش بینی شده، مشارکت مردم و حمایت نهادهای متولی کاهش یافت و علی رغم اینکه درگیر بحران نیز بودیم اما رشد فزاینده بیکاری کنترل شد و نه تنها افزایش پیدا نکرد، بلکه کاهش هم داشت و در واقع از بحران ها فرصتی برای اشتغال ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری هم اکنون نیز مشکل و اولویت اصلی برنامه های استان است؛ اظهار داشت: امروزه شاهد افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در استان به دلیل تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و طرح های حمایتی هستیم و این روند نیز به کاهش نرخ بیکاری کمک می کند اما انتظار داریم در این زمینه دولت مساعدت و کمک ویژه ای انجام دهد تا یکی از گرفتاری هایی که خانواده ها به شدت درگیر آن هستند؛ حل شود.

بازوند افزود: در تمامی دیدارهای مردمی موضوع بیکاری توسط مراجعین مطرح می شود و هرچند تلاش مضاعفی در این راستا صورت گرفته است اما به این معنی نیست که این مشکل حل شده و باید به تقاضای مردم پاسخ داده شود.

استاندار کرمانشاه یادآورشد: امکان استخدام همه بیکاران در دستگاه های اجرایی میسر نیست؛ اما برای متقاضیان ایجاد شغل، افراد دارای مهارت، کارآفرینان، تولید کنندگان و سایر مشاغل خرد و خانگی باید شرایطی را فراهم کنیم که با تسهیلات حمایتی مسیر راه اندازی اینگونه کسب و کارها تسهیل شود و با تثبیت شغل و دیگر مراقبت های لازم امکان افزایش اشتغالزایی فراهم شود.

مقام ارشد استان ادامه داد: مردم از حاکمیت و دولت انتظار دارند؛ موضوع اشتغال آنها حل شود یا اقدامات موثری در این زمینه برداشته شود، هرچند شرایط سخت تحریم هاتی ظالمانه و بحران کرونا براقتصاد تاثیرگذاشته ولی توقع می رود سیستم بانکی در این وضعیت همراهی بیشتری با متقاضیان ایجاد شغل داشته باشد.

وی واگذاری اختیارات بیشتر به استانها را برای اجرای طرح ها به عنوان یکی از راهکاری ضروری به منظور تسریع در انجام امور ذکر کرد و گفت: در سال پایانی دولت با نگاه ویژه به اشتغال و تلاش دوچندان در قالب برنامه های کوتاه مدت پیش بینی شده می توان بخش دیگری از مشکل جوانان جویای کار و البته با اولویت افراد دارای مهارت رفع کرد.

استاندار کرمانشاه اقدامات صورت گرفته در حوزه مشاغل خرد و خانگی، تکمیل زنجیره ارزش به عنوان راهبرد اشتغالزایی، حمایت از کارآفرینان و برنامه های دارای اولویت، اختصاص یارانه دستمزد، تقویت فعالیت های فنی و حرفه ای با رویکرد اشتغال مهارت محور (رشته های مشخص) و ساماندهی تجارت مرزی را تشریح کرد و بیان داشت: امروز با حضور معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد هستیم اولویت استان شناسایی و احصا شده و مورد حمایت قرار می گیرد که با شناسایی دقیق جامعه بیکاران و تمرکز بر مهارت آموزی بر اساس نیاز و تقاضای بازار و تمرکز بر راه اندازی کسب و کارهای خرد می توان روند کاهشی نرخ بیکاری را تداوم داد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.