• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

خانواده‌ها تخم مرغ را در سبد غذایی دانش‌آموزان بگنجانند

  • کد خبر : 13867
  • 22 مهر 1399 - 8:31
خانواده‌ها تخم مرغ را در سبد غذایی دانش‌آموزان بگنجانند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: خانواده‌ها تخم مرغ را در سبد غذایی دانش‌آموزان بگنجانند. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا، ماشالله پرورین گفت: هفدهم مهرماه به عنوان روز جهانی تخم مرغ نام‌گذاری شده است و  با توجه به ارزش بالای غذایی تخم مرغ، از خانواده‌ها تقاضا […]

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: خانواده‌ها تخم مرغ را در سبد غذایی دانش‌آموزان بگنجانند.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا، ماشالله پرورین گفت: هفدهم مهرماه به عنوان روز جهانی تخم مرغ نام‌گذاری شده است و  با توجه به ارزش بالای غذایی تخم مرغ، از خانواده‌ها تقاضا داریم، مصرف روزانه تخم مرغ را در برنامه غذایی دانش‌آموزان به صورت ثابت بگنجانند.

وی افزود: در سنوات گذشته برنامه های خوبی برای ترویج مصرف تخم مرغ در مدارس برگزار می‌کردیم، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به تعطیلی مدارس و سمت و سو گرفتن فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان به سمت آموزش مجازی، امکان برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز جهانی تخم مرغ را در مدارس نداریم، با این حال باید خانواده‌ها را در جریان اهمیت گنجاندن تخم مرغ در سبد غذایی روزانه دانش‌آموزان قرارداد.

 پروین اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان تغذیه و سلامت، تخم مرغ یکی از کامل‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین فرآورده‌های پروتئینی است که مصرف روزانه آن به صورت کامل(زرده به همراه سفیده) به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به ارزش تغذیه‌ای بالای تخم مرغ، اظهار داشت: تخم مرغ یک منبع غذایی کامل دارای پروتئین، ویتامین D، امگا سه و کولین است که مصرف روزانه آن برای رشد و یادگیری دانش‌آموزان لازم است.

وی گفت: تخم مرغ یک غذای کامل نه فقط برای دانش آموزان، بلکه برای همه افراد است که مصرف روزانه آن به همه افراد بجز افرادی که چربی خون، دیابت و یا بیماری‌های خاص دیگری دارند و باید با مشورت پزشک تخم مرغ بخورند، توصیه می شود.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به نقش تغذیه در یادگیری دانش‌آموزان، گفت: تاکید می شود دانش‌آموزان حتما قبل از حضور در کلاس درس چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی، صبحانه خورده باشند. دانش‌آموزان در سنین رشد بوده و در این سنین نیاز به پروتئین و انرژی زیادی دارند، لذا برای رشد و نمو خود نیاز به تغذیه خوب دارند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.