• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

کتاب «نَشمه» منتشر شد

  • کد خبر : 13840
  • 22 مهر 1399 - 8:13
کتاب «نَشمه» منتشر شد

کتاب «نَشمه» اثر «جواد سحابی» محقق کرمانشاهی با موضوع فرهنگ عامه از سوی انتشارات سرانه در کرمانشاه چاپ و منتشر شد. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا ؛ نوشتن در مورد فرهنگ عامه در کرمانشاه سابقه طولانی دارد و کتاب‌هایی در این زمنیه نوشته شده است؛ اما به تازگی «جواد سحابی»، آموزگار بازنشسته […]

کتاب «نَشمه» اثر «جواد سحابی» محقق کرمانشاهی با موضوع فرهنگ عامه از سوی انتشارات سرانه در کرمانشاه چاپ و منتشر شد.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا ؛ نوشتن در مورد فرهنگ عامه در کرمانشاه سابقه طولانی دارد و کتاب‌هایی در این زمنیه نوشته شده است؛ اما به تازگی «جواد سحابی»، آموزگار بازنشسته و محقق این دیار، پس از سال‌ها تحقیق و تفحص در این زمینه دست به چاپ و نشر ۲ عنوان کتاب زده است.

یکی از این کتاب‌ها سال گذشته با نام «بلاچه» منتشر شد و کتاب دیگر اکنون با نام «نَشمه» توسط نشر سرانه به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب در قطع رقعی، ۱۸۱صفحه، جلد چهار رنگ شومیز براق، کاغذ کرم مرغوب، متن تک، شمارگان هزار نسخه و بهای ۴۰ هزار تومان چاپ شده است.

این مجلد اشاره ای است به پیشینة فرهنگی واژه‌ها، ضرب‌المثل‌ها، باورها، چیستان، اماکن، بازی‌ها، رسم‌ها و سایر فرهنگ عامه در کرمانشاه دارد.

جواد سحابی، آموزگار بازنشسته، زاده ۱۳۳۴ محله فیض‌آباد کرمانشاه است؛ وی با بیش از ۴۰ سال تحقیق، پژوهش و گردآوری در زمینه فرهنگ عامه موفق به نشر پژوهش‌های خود در ۲ مجلد کتاب به نام‌های بلاچه و نشمه شده و از سوی انتشارات سرانه روانه بازار کتاب کرده است.

به علاوه، نامبرده دارای مقالات متعدد در نشریات است و در تالیف چندین کتاب تخصصی آموزشی مشارکت داشته است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13840

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.