• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

اتصال ۱۰۰درصدی مدارس شهری در استان به شبکه شاد

  • کد خبر : 13822
  • 21 مهر 1399 - 6:48
اتصال ۱۰۰درصدی مدارس شهری در استان به شبکه شاد

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اتصال ۱۰۰درصدی مدارس شهری در استان به شبکه شاد خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین  به نقل از ایرنا، فرزاد خدایاری با اعلام از اتصال  ۱۰۰ درصدی مدارس شهری، ۹۹ درصد معلمان و ۸۵ درصدی دانش‌آموزان استان کرمانشاه به شبکه شاد خبر داد و گفت: […]

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اتصال ۱۰۰درصدی مدارس شهری در استان به شبکه شاد خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین  به نقل از ایرنا، فرزاد خدایاری با اعلام از اتصال  ۱۰۰ درصدی مدارس شهری، ۹۹ درصد معلمان و ۸۵ درصدی دانش‌آموزان استان کرمانشاه به شبکه شاد خبر داد و گفت: استان کرمانشاه در پایان سال تحصیلی گذشته از نظر اتصال دانش‌آموزان به شبکه شاد با ۸۸ درصد رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان و مدارس روستایی استان نیز به شبکه شاد متصل‌اند، افزود: اما برخی مدارس روستایی به خاطر عدم پوشش اینترنتی” نسل سوم” و ” نسل چهارم ” نمی‌توانند متصل شوند و این در اختیار آموزش و پرورش نیست که این مدارس به این شبکه وصل شوند بلکه باید زیرساخت‌های اینرنتی آن‌ها عوض شود.

خدایاری اظهار داشت: ثبت نام در سامانه”شاد” برای معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و استفاده از آن رایگان است و اگر برای آن‌ها در زمان استفاده هزینه‌ای می‌آید حتما دقت کنند که برنامه‌ای در سابقه گوشی آن‌ها روشن و در حال استفاده نباشد وگرنه استفاده از سامانه شاد رایگان است مگر اینکه معلم برای آموزش و بهره‌بردن دانشآموزان آنها را به لینکی خارج از شبکه شاد ارجاع دهند.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: اگر برنامه‌ای آموزشی، درسی خارج از شبکه شاد مورد استفاده دانش‌آموزان قرار بگیرد، هزینه تعرفه اینترنتی برای آنها می‌آید زیرا خارج از اختیارات آموزش و پرورش است.

وی همچنین با اشاره به بار ترافیکی شبکه شاد در ساعت‌های آموزش تحصیلی عنوان کرد: اتصال همزمان ۱۵ میلیون دانش‌آموز به این شبکه بار ترافیکی آن را بالا برده و موجب کندی و مشکلاتی شده است که وزارتخانه در حال تقویت پشتیبان‌های فنی سامانه شاد و همچنین راهکار دیگر اتصال مقاطع مختلف تحصیلی در ساعت‌های مختلف است که در روزهای آینده این مشکل رفع خواهد شد.

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسخه جدید شبکه شاد نسبت به نسخه قدیمی آن تغییراتی کرده و در آن گروه کلاسی فعال شده که امکان حضور و غیاب آنلاین دانش‌آموزان با استفاده از لینک‌های برای معلمان فراهم شده است.

خدایاری اضافه کرد: در نسخه جدید امکان برگزاری امتحان الکترونیکی و نظر سنجی وجود دارد و همچنین در سامانه جدید کانال‌های محتوایی و تکلیف محور جداگانه لحاظ شده و در آن ارتباط ۲ سویه دانش آموز و معلم با صدای آنلاین و نشست زنده وجود دارد.

وی یکی از مشکلات حال حاضر شبکه شاد را در بخش احراز هویت دانش‌آموزان و معلمانی دانست که قبلا در گروه کلاسی دیگر ثبت نام کردند و اما کلاس آن‌ها تغییر و جا به جا شده که ثبت نام در کلاس جدید برای آن‌ها مشکل است و یا دانش‌آموزان گروه کلاسی که ثبت نام کردند خارج شدند یا ترک کلاس کردند که ورود مجدد آنان با کمی سختی مواجه است که در روزهای آینده این مشکل رفع می‌شود و آنها تا رفع مشکل باید وضعیت خودشان را به اطلاع مدیران برسانند.

خدایاری خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش در راستای رفع مشکلات اتصال دانش‌آموزان، مدیران و معلمان و پاسخگویی به سوالات آن‌ها سامانه‌ای با عنوان راهبران راه‌اندازی کرده ‌است.

وی آدرس سامانه راهبران راrahbaran.medu.irاعلام کرد و از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها خواست که اگر در خصوص شبکه شاد سوال دارند برای رفع مشکل به این سامانه مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.