• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی به همت محفل ادبی بیستون برگزار شد؛

احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود

  • کد خبر : 13729
  • 19 مهر 1399 - 6:41
احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود

نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی به همت محفل ادبی بیستون با حضور محمد مهدی سیار شاعر برجسته کشور برگزار شد. به گزارش میلکان آنلاین؛ به همت محفل ادبی بیستون و کتابخانه عمومی امیرکبیر نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی با حضور محمد مهدی سیار، شاعر و منتقد، از طریق صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه […]

نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی به همت محفل ادبی بیستون با حضور محمد مهدی سیار شاعر برجسته کشور برگزار شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ به همت محفل ادبی بیستون و کتابخانه عمومی امیرکبیر نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی با حضور محمد مهدی سیار، شاعر و منتقد، از طریق صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه های استان کرمانشاه روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه برگزار شد.

در این نشست مجازی ابوالفضل عزیزی، فرزند مرحوم عزیزی و کتابدار کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه، با محمدمهدی سیار ، شاعر و استاد دانشگاه، در مورد اشعار احمد عزیزی گفتگو کرد.

محمد مهدی سیار در این نشست مجازی گفت: احمد عزیزی نه فقط مرزبان بود بلکه با نوآوری در شعر کشورگشای سرزمین زبان فارسی بود، او آتش فشان خلاقیت بود. جایگاه احمد عزیزی در شعر انقلاب انکارناپذیر و تاریخی به حساب می آید. وی اعتبار زبان فارسی امروز است و نسل ما باید با آثار احمد عزیزی انس بگیرد. او گنجینه الهام در شعر است. عزیزی در شعر صاحب سبک بود و یکی از خدمات بزرگش گسترش دادن قلمرو زبان فارسی بود.

وی افزود: یک نمونه از نوآوری های احمدعزیزی واژه سازی های او بود. زبان فارسی را متهم می کردند که در ترکیب سازی ضعیف است اما احمد عزیزی ظرفیت های تازه ای معرفی کرد و مثلاً با پسوندهای زبان عبارات بدیعی خلق کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.