• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
فرماندار کرمانشاه:

به‌دنبال مهاجرت معکوس به روستاها هستیم

  • کد خبر : 13672
  • 16 مهر 1399 - 5:54
به‌دنبال مهاجرت معکوس به روستاها هستیم

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات‌رسانی در روستاهای شهرستان، گفت: به دنبال مهاجرت معکوس و بازگشت مجدد مردم به روستاها هستیم.   به گزارش میلکان آنلاین؛ فضل الله رنجبر به مناسبت روز روستا و عشایر(۱۵ مهر) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم تلاش برای مهاجرت معکوس روستائیان، گفت: […]

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات‌رسانی در روستاهای شهرستان، گفت: به دنبال مهاجرت معکوس و بازگشت مجدد مردم به روستاها هستیم.

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ فضل الله رنجبر به مناسبت روز روستا و عشایر(۱۵ مهر) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم تلاش برای مهاجرت معکوس روستائیان، گفت: با فراهم نمودن زیرساخت های لازم باید زمینه مهاجرت معکوس روستاییان را از شهر به محل زادگاه خود فراهم کرد.

رنجبر با تاکید براینکه مدیران دستگاه‌ها باید زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم کنند، تصریح کرد: افزایش سطح امکانات در روستاها باعث امید به زندگی در مردم و مهاجرت معکوس خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه ۸۶۰ روستا دارد، گفت: ۷۴۸ روستای این شهرستان دارای سکنه بوده و ۱۱۲ روستا خالی از سکنه شده اند که با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته اهالی شش روستای شهرستان در حال بازگشت به روستاهای خود هستند.

وی جمعیت روستایی شهرستان کرمانشاه را در حال حاضر بالغ بر ۱۷۳ هزار نفر اعلام کرد.

فرماندار کرمانشاه همچنین با اشاره به افتتاح و بهره برداری از مخزن آب روستای ریزه‌وند شهرستان کرمانشاه در روز گذشته(۱۴ مهر)، گفت: این مخزن آب ۵۰ مترمکعبی با ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده و امید است بتواند در بازگشت مجدد روستائیان این روستا نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه روستای ریزه وند قبلا از خالی از سکنه شده بود اما چند وقتی است شاهد بازگشت روستائیان به این روستا هستیم، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با توسعه خدمات‌رسانی به روستاهایی مثل روستای ریزه وند مانع از مهاجرت مردم این روستاها به شهرها و خالی از سکنه شدن آنها شویم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.