• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کرونا در موج سوم “کُشنده‌تر” شده

  • کد خبر : 13552
  • 13 مهر 1399 - 6:58
کرونا در موج سوم “کُشنده‌تر” شده

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تهاجم بیشتر کرونا در موج سوم، گفت: متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته کرونا در موج سوم “کُشنده‌تر” شده که در این شرایط می طلبد مردم بیشتر مراقب باشند. به گزارش میلکان آنلاین؛ دکتر محمودرضا مرادی در جلسه ستاد کرونای استان کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تهاجم بیشتر کرونا در موج سوم، گفت: متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته کرونا در موج سوم “کُشنده‌تر” شده که در این شرایط می طلبد مردم بیشتر مراقب باشند.

به گزارش میلکان آنلاین؛ دکتر محمودرضا مرادی در جلسه ستاد کرونای استان کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: هم اکنون استان در وضعیت قرمز است و تعداد مبتلایان به حدی رسیده که واقعا هشدار دهنده است.

وی افزود: تعداد بستری های کرونا در استان نسبت به اوایل شهریور حدود سه برابر شده و به بیش از ۴۸۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری می شوند و حدود ۹۵ تا ۱۰۰ نفر هم ترخیص می شوند و این یعنی روزانه ۲۰ تا ۲۵ نفر به آمار بستری های استان افزوده می شود.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه به تبع افزایش تعداد بستری های کرونا، تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش نیاز استان به تخت های ICU گفت: در هفته های گذشته ۲۰ تخت ICU به تخت های استان اضافه کردیم و ۱۲ تخت دیگر در حال اضافه شدن است. ۲۰ تخت در بیمارستان فارابی هم در حال راه اندازی است و آماده می شویم تا در صورت نیاز از تخت های ICU بیمارستان امام رضا (ع) هم برای بیماران کرونایی استفاده کنیم.

دکتر مرادی تصریح کرد: اضافه کردن تخت ها حدی دارد و قطعا نامحدود نیست، برای همین اگر بستری ها بیش از حد پیش بینی ها باشد قطعا خدمات رسانی سخت می شود و در همین راستا از مردم می‌خواهیم همکاری کرده و رعایت پروتکل ها را داشته باشند.

کرونا در موج سوم “کُشنده‌تر” شده است

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته کرونا در موج سوم قدرت تهاجم و کُشندگی بیشتری پیدا کرده و جوانان و کودکان هم از خطرات این موج در امان نیستند و گرفتار می شوند و این شرایط می طلبد که همه جامعه احساس خطر کرده و بیشتر مراقب باشند.

وی افزود: این شرایط در حالی است که بررسی ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در کشور و به تبع استان کاهش پیدا کرده و حتی وضعیت در این زمینه در استان کمتر از میانگین کشوری است و استفاده از ماسک در بخش های مختلف استان در حدود ۴۵ تا ۶۰ درصد قرار دارد.

وی تصریح کرد: جای تعجب است که مردم به چشم می بینند که آمار مبتلایان و فوتی ها در حال افزایش است، اما با این وجود نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند.

دکتر مرادی تصریح کرد: روزانه حدود ۲۰۰ نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می دهند و این امر باید برای مردم یک زنگ هشدار جدی باشد و همه باید بدانند که کرونا کوچک و بزرگ و مرد و زن نمی شناسد و هرکه سر راهش قرار گیرد را درگیر می کند.

 

آخرین آمار بستری کرونایی در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه گفت:در شبانه روز گذشته ۴۴ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۷۲۳ نفر رسید.

مهدی محمدی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ مورد بیمار سرپایی نیز در استان  شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵۶۸۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۸۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند گفت:تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان سه نفر است که این موارد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه می باشد.

به گفته وی با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۲۹ نفر رسید و از ابتدای شروع اپیدمی تا کنون در استان ۱۳۳۰۷ نفر بستری و ۱۲۱۹۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

محمدی همچنین عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۸۱ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.