• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

  • کد خبر : 13503
  • 29 بهمن 1399 - 20:45

فرنگیس صفری- گروه اجتماعی روز چهارشنبه ۹ مهرماه ۹۹، طی نشستی با حضور مهندس کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه و دکتر اختری، رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، تفاهم نامه همکاری در راستای تقویت و گسترش ارتباطات و تعاملات دوسویه در زمینه علمی، پژوهشی و فناوری منعقد گردید. به گزارشخبرنگار میلکان،  در ابتدای […]

فرنگیس صفری- گروه اجتماعی

روز چهارشنبه ۹ مهرماه ۹۹، طی نشستی با حضور مهندس کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه و دکتر اختری، رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، تفاهم نامه همکاری در راستای تقویت و گسترش ارتباطات و تعاملات دوسویه در زمینه علمی، پژوهشی و فناوری منعقد گردید.

به گزارشخبرنگار میلکان،  در ابتدای این نشست که با حضور برخی از مسئولین دو سازمان برگزار گردید، مهندس کاشفی، ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از ارتباطات خوب دانشگاه صنعتی کرمانشاه با کانون های خصوصی استان و همچنین اقدامات ارزنده رئیس و اعضای با انگیزه این دانشگاه در زمینه پژوهش و فناوری، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، اتاق بازرگانی طی هشت سال گذشته با وجود افراد خوش فکر و متخصص در زمینه رونق تولید در سطح استان اقدامات خوب و ارزنده ای انجام داده که یکی از این اقدامات همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج و داخل استان می باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به رویکرد اتاق بازرگانی درسال ۹۹ نسبت به مراکز آموزشی و پژوهشی استان، بیان کرد: رصد اتاق بازرگانی از دانشگاه صنعتی کرمانشاه نشان می دهد که این دانشگاه در زمینه های علمی، پژوهشی، نوآوری و فناوری نسبت به دانشگاه های کشور سیر صعودی و رشد چشم گیری داشته است. ایشان همچنین اضافه کرد: در شرایطی که کشور بیش از گذشته نیاز به همراهی مراکز علمی و نبوغ نیروی های متخصص آن ها دارد، ما می توان به کمک  پتانسیل و ظرفیت های خوب دانشگاه صنعتی کرمانشاه در زمینه های مهندسی و پژوهشی، صنعت کشور را به روز کرده و باعث رشد رونق تولید شویم.

مهندس کاشفی با اشاره به اینکه باید شرایطی را بوجود آورد که کانون های خصوصی و مراکز آموزشی و پژوهشی بیش از گذشته با یکدیگر همکاری داشته باشند، یادآور شد: به کمک این تفاهم نامه و همچنین پتانسیل و اعضای نخبه و فرهیخته دانشگاه صنعتی کرمانشاه، بدون شک می توان در زمینه های پتروشیمی، انرژی های تجدید پذیر، صنایع غذایی و همچنین زمینه های صادرات و واردات در استان اقدامات خوبی انجام بدهیم.

وی در پایان از همکاری و همراهی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در زمینه اشتغال زایی سخن گفت و یادآور شد: اتاق بازرگانی می توانند با به کار گیری دانش آموختگان مجرب و صاحب دانش دانشگاه صنعتی کرمانشاه در زمینه هایی که به تخصص نیاز است، نه تنها باعث رونق تولید و رشد و بهبود شرایط اقتصادی استان شود، بلکه زمینه های اشتغال زایی جوانان را نیز فراهم کند.

در ادامه این نشست دکتر اختری، ضمن ابراز خرسندی از استقبال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین کانون های خصوص در زمینه های همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های استان، به معرفی اعضا، پتانسیل و ظرفیت های خوب دانشگاه صنعتی کرمانشاه پرداخت و عنوان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در حال حاضر به کمک اساتید جوان، فرهیخته و نخبه خود، توانسته در زمینه های کامپوزیت، پتروشیمی، برق، انرژی های نو، چوب و غیره اقدامات خوبی را انجام بدهد.

دکتر اختری در ادامه با اشاره به اینکه مراکز آموزشی و پژوهشی کشور تنها نباید به آموزش دانشجویان توجه کنند، بیان کرد: اکنون زمان آن رسیده که دانشگاه های کشور به کمک بخش های خصوصی دامنه فعالیت های خود را در زمینه مهندسی معکوس افزایش بدهند و با یک سیاست و رویکرد وسیع تر به سوی فعالیت های بین المللی گام بردارند.

ریاست دانشگاه در ادامه از توان و ظرفیت دانشگاه صنعتی کرمانشاه در رفع نیازهای صنعت استان سخن گفت و نمونه هایی از طرح های پژوهشی انجام گرفته در این راستا را تشریح نمود.

ریاست دانشگاه در پایان با اشاره به رایزنی های دانشگاه صنعتی کرمانشاه با کشور عراق و شناخت نیاز ها و کمبودهای این کشور در زمینه های مهندسی، یادآور شد: اگر کانون های خصوصی و صنایع استان اعتماد بیشتری به ظرفیت های دانشگاه صنعتی کرمانشاه کنند، می تواند به کمک اساتید فرهیخته این دانشگاه، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد، همچنین می‌توان تیمی متشکل از اتاق بازرگانی و دانشگاه صنعتی را در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه به ویژه عراق، ایجاد کرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه و دانشگاه صنعتی کرمانشاه توسط مهندس کاشفی و دکتر اختری امضا شد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13503

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.