• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
استانداركرمانشاه:

اعتماد عمومي مردم به هلال احمر، سرمايه اي بي نظير است

  • کد خبر : 13466
  • 12 مهر 1399 - 5:16
اعتماد عمومي مردم به هلال احمر، سرمايه اي بي نظير است

استاندار كرمانشاه گفت: تمام اركان نظام و مردم در كمك رساني به مناطق زلزله زده استان بسيج شدند و اين كمك رساني به نوعي پاسخ به مقاومت و ايستادگي بود كه مردم استان كرمانشاه در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند بطوريكه همه مردم خود را بدهكار مردم كرمانشاه مي دانستند و […]

استاندار كرمانشاه گفت: تمام اركان نظام و مردم در كمك رساني به مناطق زلزله زده استان بسيج شدند و اين كمك رساني به نوعي پاسخ به مقاومت و ايستادگي بود كه مردم استان كرمانشاه در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند بطوريكه همه مردم خود را بدهكار مردم كرمانشاه مي دانستند و باعث شكل گيري آن انسجام ملي در زمان حادثه شد.

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ ” هوشنگ بازوند” در جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان كرمانشاه كه با حضور دكتر همتي رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و مديران استان در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، با قدرداني از مسئولين اعضا و داوطلبين جمعيت هلال احمر در كمك رساني بسيار مطلوب به مردم در زمان وقوع زلزله استان كرمانشاه اظهار داشت: اين جمعيت در كنار نيروهاي مسلح اقدامات بسيار ارزشمندي در زمان وقوع زلزله ۷٫۳ ريشتري سرپل ذهاب انجام دادند و و يك ركورد بي نظير در نجات ۹۸۰۰ نفر از زير آوار در كمترين زمان ممكن بدون حتي يك نفر فوتي به ثبت رسيد.

وي با بيان اينكه يكي از شاهكارهاي هلال احمر در بحث امداد و نجات، زلزله سال ۱۳۹۶ استان كرمانشاه بود، افزود: يكي از افتخارات هلال احمر در زمان زلزله استان كرمانشاه بحث امداد و نجات با همكاري نيروهاي مسلح بود زيرا وقوع چنين  زلزله اي در يكصد سال اخير در منطقه غرب كشور سابقه نداشت بطوريكه ۹ شهرستان و ۱۹۰۰ روستا در اين زلزله تحت تاثير قرار گرفتند.

مقام عالي استان ادامه داد: تمام اركان نظام و مردم در كمك رساني به مناطق زلزله زده بسيج شدند و اين كمك رساني به نوعي پاسخ به مقاومت و ايستادگي بود كه مردم استان كرمانشاه در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند بطوريكه همه مردم خود را بدهكار مردم كرمانشاه مي دانستند و باعث شكل گيري آن انسجام ملي در زمان حادثه شد.

بازوند با اشاره به دقت نظر و كنترل زلزله استان كرمانشاه در فضاي مجازي بيان داشت: اين اولين زلزله اي در كشور بود كه توسط فضاي مجازي كنترل مي شد كه اين موضوع هم فرصت براي خدمت رساني بيشتر و نشان دادن نقاط ضعف بود و هم  از سوي ديگر تهديد كه بعضي از شبكه هاي معاند نظام به دنبال اهداف و برنامه هاي خود براي ناكارآمد نشان دادن مديريت اين زلزله بودند.

رئيس شوراي اداري استان با بيان اينكه هلال احمر در زمان وقوع زلزله حدود ۶۳ ميليارد تومان پول بين زلزله زدگان توزيع كرد، گفت: علاوه بر اين مبلغ، هلال احمر۲۸۰ ميليارد تومان كمك هاي غير نقدي مردم را نيز بين زلزله زدگان استان توزيع كرد و پولي كه مردم به حساب چهره هاي شاخص نيز واريز كردند حدود ۲۱ ميليارد تومان بود لذا كمك بيشتر مردم به هلال احمر نشان از اعتماد خاص به اين نهاد عمومي دارد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: هلال احمر داراي دو سرمايه خيلي ارزشمند در كشور مانند اعتماد عمومي مردم و حضور جوانان مشتاق و جان بركف براي كمك رساني و امداد و نجات در كشور مي باشد كه هلال احمر بايد تلاش كند كه اين سرمايه ها را حفظ و گسترش دهد زيرا اين سرمايه ها خيلي ارزشمند هستند.

بازوند ادامه داد: زماني اعتماد مردم به هلال احمر زماني بيشتر مي شود كه احساس كنند كه بهره وري در هلال احمر افزايش يافته است بنابراين اين مهم نيازمند يكسري الزامات مانند توجه بيشتر به خريد تجهيزات و امكانات به روزتر براي خدمات دهي مي باشد.

وي همچنين شكل گيري خانه هلال در روستاها را يك كار ماندگار و ارزشمند از سوي مديريت هلال احمر جمهوري اسلامي عنوان كرد و گفت: با توجه به اينكه يك كشور بحران خيز هستيم لذا وقتي كه هلال احمر در كنار خانه هاي مردم در روستاها خانه مي سازد اين مهم علاوه بر اينكه منجر به تسريع در كمك رساني مي شود از سوي ديگر باعث مي شود كه مردم در كنار بودن حاكميت و دولت با آنها را بيشتر احساس كنند و آيندگان از اقدام بسيار خوب هلال احمر در ساخت ۳۸ هزار خانه هلال در روستاها به نيكي ياد خواهند كرد.

مقام عالي استان در ادامه سخنان خود با بيان اينكه استان كرمانشاه مركز و ثقل منطقه غرب كشور است، اظهار داشت: با توجه به اين مركزيت، استان كرمانشاه بايد خدمات برتر به استان هاي همجوار ارائه كند لذا از دكتر همتي رياست محترم هلال احمر جمهوري اسلامي مي خواهيم كه استان كرمانشاه را به عنوان مركز و ثقل ارائه آموزش هاي تخصصي براي امداگران منطقه غرب كشور مدنظر قرار دهند و در اين زمينه تجهيزات و امكانات لازم به كرمانشاه اختصاص داده شود.

وي همچنين خواستار اتخاذ تمهيدات لازم براي اختصاص ۵۰ هزار تخته چادر به استان كرمانشاه شد.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود ۱۳ سد و همچنين رودخانه هاي بسيار در استان كرمانشاه ضرورت توجه به اختصاص تجهيزات و امكانات لازم براي غريق نجات را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: استان كرمانشاه به نوعي در سرشاخه هاي كرخه قرار دارد و با توجه به وجود سدها و رودخانه ها، اين موضوعات در طول سال باعث غرق شدن عده اي از مردم مي شود لذا از مديريت هلال احمر جمهوري اسلامي انتظار داريم براي كمك به مردم اختصاص تجهيزات و امكانات لازم در بحث غريق نجات، استان كرمانشاه را مورد توجه قرار دهند.

وي همچنين خواستار راه اندازي و ايجاد داروخانه هلال احمر در كرمانشاه شد و گفت: بعضاَ بعضي استان ها داراي ۲ داروخانه هلال احمر هستند اما كرمانشاه فاقد چنين داروخانه اي مي باشد و با توجه به اينكه مردم خاطره خوشي از داروخانه هاي هلال احمر دارند لذا از دكتر همتي مي خواهيم كه استان را در اين زمينه هم كمك و پشتيباني كنند.

مقام عالي استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تمهيدات اتخاذ شده در استان براي مقابله با بيماري كرونا بيان داشت: از همان روزهاي اول با شيوع بيماري كرونا در كشور نسبت به تهيه نقشه راه براي استان اقدام كرديم كه خوشبختانه اين نقشه راه، چراغ راه استان در بحث مبارزه با بيماري كرونا شد و پيك هاي اول و دوم كرونا در استان با همكاري مردم و هماهنگي دستگاه هاي اجرايي به خوبي در استان كنترل شد كه اميدواريم با ادامه همكاري مردم و همكاري دستگاه ها پيك سوم را در فصل پاييز به خوبي پشت سر بگذاريم.

بازوند با بيان اينكه يك انسجام ملي براي مبارزه با اين ويروس در استان كرمانشاه شكل گرفت، افزود: خوشبختانه سپاه، ارتش، شهرداري ها و مجموعه هلال احمر در ضدعفوني كردن شهرها يك همكاري بسيار جدي داشتند كه جاي تقدير و تشكر از اين عزيزان را دارد.

وي گفت: امروز استان كرمانشاه در بحث توليدات مواد ضدعفوني و توليد ماسك وضعيت خيلي خوبي دارد و حتي توليدات مازاد به ساير استان ها ارسال مي شود لذا براي پيشگيري و كنترل پيك سوم كه اگر بخواهد با آنفولانزا اتفاق بيفتد نيازمند همكاري بيشتر مردم هستيم.

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود خواستار جديت و تلاش بيشتر مديران استان در جذب بيشتر اعتبارات ملي در بحث بحران شد و گفت: چنانچه مديري در زمينه جذب اعتبارات ملي تلاش و اهتمام بيشتري داشته باشد به همان نسبت از اعتبارات استاني هم بهره مند خواهد شد اما اگر مديري كمتر جديت داشته باشد به همان نسبت هم از اعتبارات كمتري در استان برخوردار خواهد شد.

شايان ذكر است در اين جلسه تفاهم نامه هاي بهره برداري از ۳۱۸ خانه هلال احمر روستايي و احداث و صدور مجوز فعاليت پايگاه هاي امداد و نجات در ۷ شهرستان استان به امضاء دكتر همتي رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي و مهندس بازوند استاندار كرمانشاه رسيد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.