• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

رفع مشکل شبکه فاضلاب کلانشهر کرمانشاه ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

  • کد خبر : 13414
  • 09 مهر 1399 - 6:50
رفع مشکل شبکه فاضلاب کلانشهر کرمانشاه ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه رفع کامل مشکل شبکه فاضلاب کلانشهر کرمانشاه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: اکنون عمده فاضلاب شهر کرمانشاه وارد رودخانه‌های قره‌سو و آبشوران می‌شود که نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است. به گزارش میلکان آنلاین؛ به نقل از ایرنا «علیرضا کاکاوند»  افزود: با […]

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه رفع کامل مشکل شبکه فاضلاب کلانشهر کرمانشاه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: اکنون عمده فاضلاب شهر کرمانشاه وارد رودخانه‌های قره‌سو و آبشوران می‌شود که نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش میلکان آنلاین؛ به نقل از ایرنا «علیرضا کاکاوند»  افزود: با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌توانیم ۱۹ نقطه انفصال را به هم وصل کرده و با راه‌اندازی ۲ ایستگاه پمپاژ حداقل فاضلاب را از شهر کرمانشاه بیرون برده و کمی از نارضایتی مردم کم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست انجام احداث تصفیه خانه در استان کرمانشاه، گفت: همچنین اگر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داشته باشیم می‌توانیم چهار تصفیه خانه هرسین، جوانرود، تازه‌آباد و روانسر را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد تامین آب در کرمانشاه، توضیح داد که متاسفانه در کنار ظرفیت پایین مخازن تامین آب، پرت و هدررفت آب به دلیل فرسودگی شبکه بالا است.

کاکاوند افزود: هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب در استان داریم که ۴۵ درصد آن باید بازسازی شود و این در حالی است که سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان و امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته که کفاف حل مشکلات یک کوچه را هم نمی‌دهد.

رودخانه قره‌سو از سراب روانسر واقع در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه سرچشمه می‌گیرد و با جهت شمال غربی به جنوب شرقی جریان پیدا می‌کند. در ۱۵ کیلومتری کرمانشاه رودخانه رازآور و شاخه‌های فرعی آن به قره‌سو می‌ریزد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲۴ هزار کیلومتر مساحت، دارای رودخانه های مهمی همچون گاماسیاب، قره سو، سیروان، دینورآب، زمکان، رازآور، مرگ و الوند است.

بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در کلانشهر کرمانشاه سکونت دارند.

این استان در مجموع هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن در داخل شهرهای استان است

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.